Jada-jada Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Lesevansker? Du får en topp Pioneer skjerm til 20,000,- "ikke 50,000.-" At det er verdens beste tv er ikke en gang vits å argumentere på da all fakta,tester og kåringer sier dette.... Endret 9. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Den dyraste 60" kostar vel rundt 50 000, men så er jo det og ein enorm skjerm der både Samsung og LG har apparater i same prisklasse. 20 000 er mykje ja, men Pioneer produserer dei beste apparatene og tar seg betalt. Er ein ikkje villig til å betale sånne summar så lar ein være, enkelt og greit. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Pioneer har lagt seg på det ekslusive i et marked som er svært mangfoldig. Det er lite trolig at Pioneer taper masse penger på å selge tv-ene sine billigere, men de selger trolig ikke nok i forhold til de totale produksjonskostnadene. Et annet problem for dem er at produsenter som Samsung, LG og Panasonic lager topp modeller som kun ligger litt bak når det kommer til teknikk og billedkvalietet. Prismessig koster de rundt 50% av en Pioneer og det er i meste laget. Både Loewe og B&O har lagt seg på LCD markedet og dette gjør det mulig for dem å være ekslusive. De har også tatt med sitt rykte fra crt og dette bare viderefører de. Hvor stort marked de har i dag vet jeg ikke, men jeg har ikke lest noe sted at de sliter. Plasma har en altfor liten andel av total markedet til at prodsenter kan kan legge seg på et overpriset luksusmarked. Selv om flere har kjøpt plasmaskjermer de siste to årene så er det ikke lett å kvitte seg med systemets dårlige rykte, særlig ikke når det fremdeles eksisterer. I mindre grad enn før, men like aktuellt når man kjøper. Er det noen som vet om Pioneer også vil legge ned LCD produksjonen? De har en sjanse til å legge seg godt i mellomskikte med sine modeller, men på nivå med Loewe og B&O kommer de nok ikke. Billedmessig derimot er Pioneer LCD noe av det beste jeg har sett. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Pioneer har ingen LCD produksjon, denne er det Sharp som står for. Det er først og fremst plasmaskjermene det er snakk om kan forsvinne. Pioneer har også en 46" LCD som ikke føres i Norge. Det kan kanskje tenkes at Pioneer går over til LCD levert av Sharp. Hvem vet, foreløpig bare rykter. Hvorvidt Pioneer er overpriset må bli opp til hvær enkelt å vurdere. Personlig synes jeg 20.000 for en skjerm som 5090 er overkommelig. De som er interesserte spytter gjerne litt ekstra for et bedre bilde. Så får de som ikke ser seg råd velge noe annet. Ingen blir tvunget til å velge noe som helst. At plasma-buisnessen ikke går topp antyder jo at det ikke er overpriset. Ettersøprselen av årets modeller har vert rekordstor, noe som nå har resultert i leveringsproblemer. Litt om reklamasjonsrett: Reklamasjonsrett utenfor garantitid blir alltid rettet mot selger. Reklamasjonsrett gjelder kun forbrukere, så når butikker handler med importører/produsenter har de kun garanti. Altså er det alltid butikker som må dekke feil/mangler etter garantitid. Selv om en produsent i verste fall går konkurs vil det være en viss tilgang på reservedeler, spesielt med tanke på at Pioneer-TVer har svært lite feil. Om modellen ikke kan repareres, eller etterleveres sier loven at selger kan utlevere tilsvarende vare, eller heve kjøpet. Levering av tilsvarende vare praktiseres ofte ved modeller som har gått ut av produksjon. En må også huske at Pioneer er mye mer enn bare TV-produksjon. De har et relativt stort HiFi-segment, og eier bla. TAD som er store innen stodioaudio. Angående total utfasing av plasmaskjermer, synes jeg det høres litt rart ut. Pioneer viste riktignok ingen produkter på årets CES, men ettersom jeg har fått med meg skyltes dette en feil som oppstod rett før messen. Allerede under presentasjonen av G9 viste Pioneer en grommere TV, og de har lekket litt informasjon om en ny bildebehandling. Uansett er det nok ikke fare for at TVer av Pioneer kaliber forsvinner. Pioneer og Panasonic har allerede vist et utviklingskart hvor Kuro og neoPDP skal fusjoneres. Worst case blir nok at Panasonic leverer dette som high-end serie Endret 10. februar 2009 av chrlod Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Mitt poeng er at ikke mange nok er villige til å legge ned noen ekstra kroner for forbedringen du snakker om... Det er jo derfor de sliter;). Jeg har selv hatt en kuro som jeg byttet og sparte penger på det. Forskjellen på bildet var ikke stor nok til at prisforskjellen var forsvarlig. i alle fall ikke i mine øyne... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Jeg skal være ærlig på en ting etter jeg kjøpte meg en Pioneer KRP-500A og det er at min LG PG6000 faktisk ikke står langt tilbake på bildekvalitet. Greit Pioneer skjermen har et bedre sortnivå men LG skjermen er god den også så med tanke på at Pioneer skjermen koster 30,000,- og at man nå får PG6000 til 9800,- så blir prisforskjellen for stor kontra kvalitetforskjellene. Jeg kjøpte Pioneer skjermen pga jeg fikk den til halv pris ellers hadde jeg ikke vurdert denne skjermen i det hele tatt. Endret 10. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Problemet til Pioneer er at de har prøvd å skape en nisje i et nisjemarked. Sammen med Sharp har de også prøvd å presse prisene på lcd markedet og det har ikke helt ført frem det heller. Deres 32" lcd har gått fra 17 000 - 10 000 på noen få måneder. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 hvor er det så mange som tror at bare det er dyrt nok så er det også beste ? når noe ( liksom ) skal være beder en alt annet så nytter det ikke å ha en pris som er lengt over det folk flest er villig til å betale. jeg tror det er her Pioneer har bommet . de få testene jeg har lest eller hørt om så er det liten forskjell mellom f.eks Panasonic og Pioneer. da holder ikke at pioneer ligger mange tusen kroner over Panasonic i pris når mange ikke ser forskjellen til daglig. nå er det neppe bare pioneer som har reduser prisen så prisforskjellen er nok der forsatt markeder er nokk neppe så stor lenger til å Pioner kan forsvare prisforskjellen lenger. en tv skal se bra ut men likevel er en tv en nyttegjenstand eller er det kunstverk til utstilling ? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 http://pioneer.jp/press-e/2009/pdf/release_3q09e_02.pdf "Pioneer has been affected significantly by dramatic changes in economic conditions since the fall of 2008—an impact that has far outweighed the benefits being generated by the aforementioned restructuring measures. Pioneer is now forecasting a record net loss for fiscal 2009, the year ending March 31, 2009." - snip - "Pioneer will terminate any further in-house display product development after its products currently available on the market, and withdraw from the display businessby March 2010. Recent market conditions have changed far more than initially anticipated, and Pioneer has decided to withdraw from the display business after concluding that there are no prospects for improving profitability under current conditions. However, the Company will continue to provide after-sales services even after the withdrawal. In the optical disc business, we are considering measures for improving profitability, including forming a joint venture." Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jah, det var det. Med denne økonomien tar det nok noen år enda før vi ser TV-er som er i nærheten av Kuro. Triste greier. For de som ikke vet, det er veldig mye som gjør Kuro til noe helt annet enn andre TV-er, f.eks. hvordan Pioneer bruker temporal-basert diffusjon i subpixler for å lage farger, hvordan de var ute etter null-spenningsdrift på idle pixles (helt svart), kalibreringsmuligheter etc. etc. Pioneer la seg i et sjikt som nok de aller fleste ikke brydde seg om, men for vi som brydde oss, så var Kuro i en helt egen klasse. De var rett og slett fullstendig overlegne alt annet, full fokus på ytelse, mens resten av TV-markedet var ute etter å tjene raske penger på forferdelige LCD. Hvil i fred. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ah, der kom altså nyheten vi fryktet.. Da får vi krysse fingrene for at Pioneer liseserer ut teknologien. Som CAT-scan nevner har de en litt spesiell produksjon. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jah, det var det. Med denne økonomien tar det nok noen år enda før vi ser TV-er som er i nærheten av Kuro. Triste greier. For de som ikke vet, det er veldig mye som gjør Kuro til noe helt annet enn andre TV-er, f.eks. hvordan Pioneer bruker temporal-basert diffusjon i subpixler for å lage farger, hvordan de var ute etter null-spenningsdrift på idle pixles (helt svart), kalibreringsmuligheter etc. etc. Pioneer la seg i et sjikt som nok de aller fleste ikke brydde seg om, men for vi som brydde oss, så var Kuro i en helt egen klasse. De var rett og slett fullstendig overlegne alt annet, full fokus på ytelse, mens resten av TV-markedet var ute etter å tjene raske penger på forferdelige LCD. Hvil i fred. Tja, "fullstendig overlegne alt annet" vet jeg ikke helt om jeg er enig i. De er bedre på endel fronter, og det blir trist å miste de. Tipper det teknologiske framskrittet kjapt tar igjen det de hadde av forsprang. AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Då var det offisielt: http://www.pioneer.no/no/content/press/new...ement_2009.html Pioneer har kunngjort at de ønsker å fokusere på bilelektronikk, navigasjon og audio A/V produkter. For fremtiden vil Pioneer konsentrere sine investeringer og sin virksomhet rundt disse feltene, i tillegg til profesjonelle DJ -produkter. Som du kanskje vet, er dette områder hvor Pioneer med sine kvalitetsprodukter, alltid har hatt en sterk markedsposisjon. Introduksjon til de nye produktene kommer snart. Dette innebærer at Pioneer trekker seg fra flatskjerm-markedet, både når det gjelder plasma og LCD, innen mars 2010. Vi beklager at vi ikke lenger vil tilby disse svært attraktive produktene i fremtiden. Vi vil naturligvis fortsatt garantere for den gode kvaliteten produktene våre har. Dette betyr også at vår kundeservice opprettholdes, slik at alle kunder fortsatt kan benytte seg av gjeldende garantier fra Pioneer. Med andre ord, du kan fortsatt stole på Pioneer. Vi stoler på at du har forståelse for denne beslutningen. Vi takker for din tillit til Pioneer sine produkter. Pioneer Teamet Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Litt mer trist informasjon. Det som tidligere var sagt om at Pioneer skulle fortsette med TVer til en eller annen gang i 2010 ser ut til å gjelde kun om butuikker er trege med å selge ut. Mesteparten av Pioneers modeller er nå sluttsolgt. Det kommer nye partier til Norge i mars, og et lite i april. Etter dette ser det ut til å bli heller lav tiljengelighet. Lenke til kommentar
java_man Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 LG vurdere også å stoppe produksjonen av plasma. http://www.recordere.dk/indhold/templates/...80&zoneid=5 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Selvfølgelig, hvermansen vil ha LCD-gloret som Elkjøp-selgerne står og messer om, ikke de gode TV-ene. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Plasma-skjermer bruker for mye strøm. Nesten dobbelt så mye som LCD-skjermer bruker. Så.. For meg og en del andre, så har det ikke noe å si at produsenter stopper produksjonen av plasma-skjermer. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Plasma-skjermer bruker for mye strøm. Nesten dobbelt så mye som LCD-skjermer bruker.Så.. For meg og en del andre, så har det ikke noe å si at produsenter stopper produksjonen av plasma-skjermer. De bruker ikke lenger dobbelt så mye strøm, men litt mer bruker de... Forøvrig blir det slutt på det nå i 2009. Panasonic har redusert strømforbruket slik at det ligger likt med LCD. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Men LCD-produsentene er også i ferd med å halvere strømforbruket, og da er vi vel tilbake til utgangspunktet: Plasma bruker dobbelt så mye strøm som LCD. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Selvfølgelig, hvermansen vil ha LCD-gloret som Elkjøp-selgerne står og messer om, ikke de gode TV-ene. LCD-tver kan også være gode, jeg liker også plasmaer godt, men det er lingen vits å framstille det som LCDer er elendige og plasmaer er supre, uten videre nyansering. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå