Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

rett til yrkesrettet attføring


ren1706

Anbefalte innlegg

hei

jag har vært i bilulykke i 2oo7.,var sykemeld i 1 år og nå mottar jag rehabiliteringpenger.

problemet mitt er att jag hade en tung fysisk jobb for ulykken skjedde og synns ikke at jag kan greie jobben min igen.

har jag krav på yrkesrettet attføring eller er jag tvungen till å komme tilbake på jobben oansett??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er NAV som vurderer dette, bl.a. basert på legeerklæring du legger ved søknaden.

 

Se mer her: http://www.nav.no/page?id=292

 

Ellers vil jeg anbefale deg å stikke innom ditt NAV-kontor og spørre om dette, du bør få bedre svar der enn på et tilfeldig nettforum. Siden du har vært sykmeldt og mottar rehabiliteringspenger, har du kanskje allerede en fast saksbehandler hos NAV som kjenner saken din?

Lenke til kommentar

du må selv søke om det ja. men det er en stor fordel om du kan dokumentere dine plager. for eksempel med å få fastlegen din med på "laget" ditt.

 

og hvis du er under 26 så vær klar for en fight. tro meg, jeg snakker av erfaring.

 

enkleste er jo å gå til ditt lokale NAV kontor og spør om info ang yrkesrettet attføring

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om legen din mener noe som du er sterkt uenig i, kan du alltids be om en annen leges oppfatning.

 

"er det ikke jag som vet best om jag klarer jobben eller ikke??"

Jeg kunne ha listet opp flere tilfeller hvor svaret er klart NEI! Ofte er det faktisk ikke en selv som vet best.

Jeg skal ikke påstå at dette gjelder deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...