Gå til innhold

Dødpunkter på LCD

Roony

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt denne på PS-Data:

Hyundai L50S, Monitor 15" LCD TFT TCO99 Analog 20mS 350:1 250 nits Speakers 2846,-

Og har lagt merke til at det er en del dødpunkter (10-15stk), spesielt på venstre side.

Hvor mange dødpunkter bør man godta og hvor vanlig er dette?

Bør jeg klage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tomshardware.com har hatt en artikkel hvor de har spurt 33 produsenter, inkl. Hyundai, om hvor mange døde pixler og plasseringen av dem som det tar før de bytter ut panelet. Les artikkelen her.

Klikk her for å komme rett til Hyundais svar på spørsmålene.

Her er det som Hyundai svarer:

I teorien, i følge ISO-standarden dere har implementert, hvor mange døde pixler krever dere før dere erstatter LCD-panelet? Hyundai svarer 3 døde pixler på 15" og 17".

I praksis, hvor mange døde pixler krever dere før dere bytter ut panelet? Hyundai svarer 2 døde pixler på 15" og 17".

Som du ser så bør det ikke være problemer med å få byttet det panelet du har kjøpt.

Lykke til.

Lenke til kommentar

:o

Bildet kom riktig opp når jeg tok preview og etter at jeg hadde trykket 'submit' var bildet bare logoen til tomshardware.com. Rart. Tomshardware.com har sikkert en sperre når noen linker til bildene deres slik at de bare får opp logoen til tomshardware.com. Dette for at folk heller skal måtte gå inn på nettstedet deres og lese artikkelen og se bildene der. Sleipt men effektivt 8) . Har nå redigert min post slik at det er link til den siden man finner bildet jeg linket til i den opprinnelige posten. No more hammertime! :p

Lenke til kommentar

Hvis den er grønn så er den vel definert som defekt, men ikke død. Allikevel vil jeg nok tro at en slik pixel-feil er verre enn en helt svart pixel i de situasjonene hvor området der den skal fargelegge i spillet/filmen ikke er grønn. Rart at de krever færre døde pixler enn defekte/fargede pixler.

Bare litt sånn flisespikkeri :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...