MaxP2P Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Heisann! Har nå slitt med en siste ting på en webside som jeg sitter og lager her. Det er snakk om et meny system som fungerer i alle nettlesere bortsett fra IE, og siden IE fortsatt har en god del av markedet, så må dette fikses på en eller annen måte. Jeg vet at z-index har vært et kjent problem i IE, og vil påstå at jeg har prøvd de fleste kjente hacks, men uten hell. Håper nå på at en av dere CSS guruer kanskje kan hjelpe meg litt. =) Problemet: For CSS koden, se postene under... Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) CSS /**==--__ Global __--==**/ * { margin: 0; padding: 0; } /**==--__ Layout __--==**/ body { background: #636363 url("../images/layout/bg_layer1.png") repeat-x; height: 100%; } #pattern { background: url("../images/layout/bg_pattern.png") repeat; position: absolute; top: 0px; left: 0px; height: auto; min-height: 100%; width: 100%; } /* START HEADER */ #bg_layer2_header { background: url("../images/layout/bg_layer2_header.png") no-repeat; height: 216px; width: 980px; margin: 0 auto; position: relative; } #banner { background: url("../images/layout/banner.png") no-repeat; height: 184px; width: 909px; margin: 0 auto; position: relative; top: 32px; } #menu { background: url("../images/layout/ie/menu_bg.gif") no-repeat; height: 25px; width: 877px; border-top: 1px solid #cbcbcb; margin: 0 auto; position: relative; top: 158px; } #subtabs { background: url("../images/layout/bg_subMenu.png") no-repeat; height: 48px; width: 374px; position: relative; top: -28px; left: 450px; z-index: -1; } #subtabs .menuTabText li { list-style: none; display: inline; } .menuTabText /* Subtab links positioning */ { position: relative; top: 5px; left: 20px; } .menuNudge { margin-right: 36px; } /* END HEADER */ /* START CONTENT */ #bg_layer2_content { background: url("../images/layout/bg_layer2_content.png") repeat-y; height: auto; min-height: 100%; width: 980px; margin: 0 auto; } #bg_content { background: url("../images/layout/bg_content.png") repeat-y; height: auto; min-height: 100%; width: 909px; margin: 0 auto; } #content { width: 850px; margin: 0 auto; height: 700px; } /* START FOOTER */ #footer { background: url("../images/layout/footer.png") no-repeat; height: 24px; width: 877px; margin: 0 auto; } /* END FOOTER */ /* END CONTENT */ /**==--__ Text and Fonts __--==**/ a, a:hover, a:visited { text-decoration: none; } #selectedTab a { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 10pt; color: #fff; } .menuTabText a { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight: bold; font-size: 10pt; color: #000; } HTML <?PHP header('Content-Type: text/html; charset=utf-8'); ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>***</title> <?PHP // Selects CSS according to which browser is used by the client $agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $agentIE = strpos ($agent, "MSIE"); if (!$agentIE) { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/scweb.css" />'; } else { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/scweb_ie.css" />'; echo '<style type="text/css"> img, div { behavior: url(./iepngfix.htc) } </style>'; /* echo '<style type="text/javascript" src="./iepngfix_tilebg.js"></script>'; */ // Needs debugging... } ?> </head> <!-- START CUSTOM MENU STYLE --> <style type="text/css" media="screen"> #selectedTab { background: url("./images/layout/tabSelected.png") no-repeat; height: 66px; width: 129px; position: relative; top: -89px; left: 425px; z-index: 5; } #selectedTab a { position: relative; top: 12px; left: 42px; } </style> <!-- END CUSTOM MENU STYLE --> <body> <div id="pattern"> <!-- START HEADER --> <div id="bg_layer2_header"> <div id="banner"> <div id="menu"> <div id="subtabs"> <ul class="menuTabText"> <li class="menuNudge"><a href="./home.phtml">Home</a></li> <li class="menuNudge"><a href="./link1.phtml">Link1</a></li> <li class="menuNudge"><a href="./link2.phtml">Link2</a></li> <li class="menuNudge"><a href="./link3.phtml">Link3</a></li> <li><a href="./link4.phtml">Link4</a></li> </ul> </div> <div id="selectedTab"><a href="./home.phtml">Home</a></div> </div> </div> </div> <!-- END HEADER --> <!-- START CONTENT --> <div id="bg_layer2_content"> <div id="bg_content"> <div id="content"> </div> <!-- START FOOTER --> <div id="footer"> </div> <!-- END FOOTER --> </div> </div> <!-- END CONTENT --> </div> </body> </html> Endret 9. februar 2009 av MaxP2P Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Ingen som klarer å knekke denne her heller? Lenke til kommentar
Asterisk Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Du kan prøve å bruke line-height i stedet for/ i tillegg til height: .menyElementene { line-height: XXpx; position: relative; z-index: 1; } .menyBakgrunnsBar { line-height: XXpx; position: relative; z-index: 0; } Jeg måtte i tillegg til line-heigt for bakgrunnsbaren jeg bruker legge til height. Slik at for min del ser det slik ut: line-height: 5px; height: 5px; Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Hmm.. Funka ikke helt dessverre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå