Steina Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hei. Jeg har et spørsmål som alle som har Sony Ericsson C905 med OneCall abonnement kan svare på. Dette har vært diskutert i et annet tema, her, men etter flere samtaler frem og tilbake med OneCall og Network Norway, så endte det opp som jeg skjønte det ville gjøre, at de ikke viste hva som er feil, og skylder på mobiltelefonen. Greit nok, det er slik verden fungerer. Men jeg er da derfor i denne tråden ute etter å høre om det faktisk er NOEN som har en fungerende A-GPS på en Sony Ericsson C905 med OneCall abonnement? A-GPS er en tjeneste som benytter basestasjonene for å hente informasjon om hvor satelittene befinner seg. Hvis dette fungerer, så vil man se mange satelitter dukke opp under følgende meny: Meny -> Posisjonstjenester -> Statusinformasjon -> Tilkoblingsstatus. Hvis internettinstillingene på telefonen er installert riktig, så burde det etter noen sekunder dukke opp en rekke med gråe satelitter. Når de er tilkoblet, så blir de grønne. Dette kan man tilogmed teste når man er innendørs. Hvis det er noen som i det heletatt får opp en rekke gråe satelitter her, så si ifra. Venligst si ifra alle som prøver, om hvilket resultat dere får. På forhånd takk. PS. Denne tråden ligger under riktig kategori, da dette handler om "operatører og tjenester", og derfor ber jeg om at den ikke flyttes til "GPS og satelittsporing". EDIT: Omsider så fikk jeg det til å funke, når jeg kjørte innstillingene pånytt. Det funket når jeg valgte instillingen som heter "Internett" til nett, istedet for den som heter "WAP". Endret 7. mars 2009 av Steina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå