MyLittlePony Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei! Jeg trenger litt hjelp med et skjema vi driver å lager på jobben. Jeg har klart å mikse til eksempelet jeg linker til under, men dette er i HTML, og vi skulle gjerne ha hatt dette i PHP/MySQL og kanskje Ajax. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg gjør dette, jeg skjønner så vidt HTML. Er det noen av dere kloke mennesker på dette forumet som kanskje kunne ha hjelpet oss? Ettersom dette skjemaet ikke er noe som blir prioritert da vi har papir, så har vi heller ikke mulighet til å betale noe for dette. Litt synd. Her er ivhertfall eksempelet mitt: http://digung.no/test/ Lenke til kommentar
OIS Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kanskje du bør prøve på Webprogramvare om det finnes noen ferdige sider som setter dette opp for deg. Ellers kan du kanskje prøve noe google foreslår: webformfactory phpforms. liste med flere scripts, sider, etc Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 jeg forstår ikke helt hva du er ute etter, du sier at du vil ha det i php/mysql og ajax, men hva? - selve skjemaet, eller backend (programmeringen bak skjemaet) ? Lenke til kommentar
MyLittlePony Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Er ute etter programmeringen mak skjemaet. Tusen takk OIS Skal prøve meg på dette, skal se om de linkene dine kan hjelpe meg 1. ErrorDuplicate input names (sdaassad) detected 2. Error form is missing a submit button 3. Error Form is missing a <wff:validation_errors/> tag. See the Tag Documentation page for more info Æsj Feil 1 er jo relativ enkel, men de andre -_- Klarer denne websiden uansett å gjøre om dette til et PHP script som fungerer opp imot databaser så jeg bare trenger å lage tabellene? Endret 10. februar 2009 av Rubster Lenke til kommentar
OIS Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Bare ha en form for alle feltene. 2. Errorform is missing a submit button <input type="submit" value="Lagre" /> 3. ErrorForm is missing a <wff:validation_errors/> tag. See the Tag Documentation page for more info Bare lim det inn i HTMLen Klarer denne websiden uansett å gjøre om dette til et PHP script som fungerer opp imot databaser så jeg bare trenger å lage tabellene? Ser ut som den lager noe sql. Har ikke testet den noe utover det. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) ikke vurdert bruke et ferdig system da? bruker selv eticket som jeg synest er et ganske lekkert system. gratis,reklamefritt,norsk språkfil og integreres lett i eksisterende sider om behov for det. ticket liste fra demoen, kan da legge hver enhet som egen ticketnavn og bruke category for status. ved utlån etc kan hvor den er eller hvem som har legges i svar på ticket som du da kan søke gjennom gjerne med et navn for og se hvilket utstyr den har lånt, eller utstyrsnavn/id for hvem som har hatt det sist om noe feil/skader. Endret 10. februar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
MyLittlePony Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Tja, jeg syntes at slikt blir alt for stort. Vi har allerede et ganske digert ticket system (footprints), og er ute etter et bittelite script som kan integreres på nettsiden vår. Noe som er sirka like stort som eksempelet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå