wil Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 jeg sitter her å funderer litt, pga at jeg for en feil melding under installlsjonen av Red Hat 9, jeg har gjort alt riktig, cdene skal fungere også, men for en gang skyld så tok jeg en cd test av cd 1 før installsjonen og da kom det en feilmelding som var sånn: The media check of the image: Red Hat Hat 9 disc 1 Is complete, and the rusult is: Fail The image which was just tested has errors. This could due to a corrupt downloaded or a bad disc. applicable, please clean the disc and try again. If this test continues, fail you skuld not continue to install. også skal man trykke på ok. hvis jeg gjør dette så komme den ikke videre. jeg har gjort nøykatig samme som jeg gjorde når jeg skulle installere red hat 8.0 Jeg lasta ned ISO filene hos ftp.sunet.se alt så jo ut som det skulle gå bra. Hva kan ha skjedd? PS: hvis jeg skippa denne testen, men bare begynte installasjonen så kom den ganske langt, men tilslutt så kom den en feilmelding, og der stod et ellerannet med at den kunne ikke installere en bakrun eller noe sånn, husker ikke helt meldinga akkurat nå. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Her må det være noe som ikke er helt riktig. Håper noen kan hjelpe. Sliter litt. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Ikke så veldig rart at det ikke virker... Cd'en er ødelagt.. Last ned cd1 på nytt og brenn den nye iso'en.. Test så alle 3 cd'ene du har, og gjør det samme med de 2 siste hvis de også failer.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 ja, men jeg skjønner liksom ikke hvorfor cdene er ødelagt, skal teste resten av cdene også nå snart. håper ikke det skjer det samme med de også, lurer litt på hvorfor og hvordan de kan ha blitt ødelagt. ok, men takk for så raskt svar. jeg fant ut at jeg skulle spørre her før det skjedde noe mer rart. tror dere at ISO filene kan være ødelagt da? det skal vel egentlig ikke vært mulig men. noen som har noen innspill her? Tusen takk for svaret igjen Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Det er vel egentlig ikke cd'ene som er ødelagt.. Det jeg mente var at enten så er det feil på iso'ene eller så er det skjedd noe galt under brenning.. Si ifra hvordan det går da.. :wink: Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Og for å forsikre deg om at iso'ene er riktige, så kan du sjekke md5sum'en på isoene før du brenner dem. Se mer f.eks. her: http://www.etree.org/md5com.html (Fins sikkert andre også, men det var det første jeg fant etter 5 sek på google.) Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 har testa alle cdene, og det er feil på alle sammen. fant jeg ut, det kom den samme feilmeldingen på alle sammen. rart det der egentlig. for vel sjekke om at det ikke er noe feil med iso filene også, for å forsikre meg om at alt er bra. hvis det ikke er noe feil med iso filene, så vet jeg ikke helt hvor feilen ligger. og jeg som hadde gleda meg så mye til å prøve Red Hat 9 også. men, men, har jo Red Hat 8.0 inne nå, og den er jo grei nok den inn til videre iallefall. hvis jeg ikke allerede har nevnt det så prøvde jeg å oppgradere også, men det gikk iallefall rett vest, ødela, bootloaderen min, og det gikk ikke an å komme inn i linux etterpå, men heldigvis så var ikke windows partisjonene mine rørt da. så det var bare å reinstallere linux så var alt som det skulle igjen. Jeg har jo hørt at det går an å installere linux fra maskina å, men det tror jeg ikke at jeg gidder, bedre å ha de på cder tror jeg. også blir det ikke så mye stress heller tror jeg. for se litt utover kvelden hva jeg gjør, en ting er no helt sikkert jeg skal holde på med linux iallefall. Det første som faktisk slo meg når jeg oppdaga at cdene ikke ville funke var at det kunne være virus på dem, men det sjekka jeg ganske fort etterpå at det var det ikke. Men skal se hva jeg finner ut. Takk for alle svarene som jeg fikk. Lenke til kommentar
Red_Dragon Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 hva med og brenne på nytt?? Hørt at du klarte og fixe d i går men hva gjorde du? i tilfelle jeg også for prob Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 I lite triks er å køyre md5 test på .iso filane før du brenner dei. Då slepper du å sløse bort cd'er på filer som vart skada under nedlastinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå