RaaneHolmg Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei! Jeg ønsker å oppgradere min Dell dimention e520 slik at den skal kjøre spill bedre og tenker på å kjøpe følgende: Skjermkort: XFX GeForce GTX 260 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=424675 Minne: Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342738 Maskinen har en dualcore 1.8GHz prosessor (standardprosessor som var i maskinen da den ble kjøpt) (kom gjerne med andre anbefalinger dersom det er andre oppgraderinger og gir mer for pengene) Maskinen har en vifte (120mm) som tar inn luft i fronten, og en 305W strømforskyning. Vil jeg trenge en ny strømforsyning og/eller flere vifter dersom jeg kjøper skjermkortet og minnet? Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Denne burde være ganske bra og Denne prosessoren. Burde passe konge sammen Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har selv hatt en Dimension av ca. samme type, og min erfaring er at de er temmelig gode på kjøling. Jeg byttet i sin tid grafikkort til Geforce 7900GTO, uten at det ga noen varmeproblemer. Nå utvikler selvfølgelig GTX260 noe mer varme enn 7900GTO, men det bør allikevel fungere fint, ettersom kjøleren på GTX260 pumper varmlufta ut av kabinettet (i motsetning til 7900GTO). Størrelsen på PSUen din er jeg mer skeptisk til. 305W blir for lite til GTX260. Vil tro du bør ha noe på 450W eller høyere. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 300W blir litt snaut til det oppsettet. Men Dell bruker vel ikke standar ATX-strømforsyninger (?) Så det er ikke sikkert du får til å installere en annen. Denne eller denne strømforsyningen skal holde. eSuba: Er du sikker på at en E8400 passer til hovedkortet han har nå? Å kjøpe en 750W strømforsyning er å kaste pennger ut vinduet, når 400-450W holder lenge. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Denne burde være ganske bra og Denne prosessoren. Burde passe konge sammen Blir litt for dyrt, skal jeg kjøpe prosessor, minne, strømforsyning og skjermkort kan jeg liksågodt kjøpe ny datamaskin. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 300W blir litt snaut til det oppsettet. Men Dell bruker vel ikke standar ATX-strømforsyninger (?) Så det er ikke sikkert du får til å installere en annen. Denne eller denne strømforsyningen skal holde. eSuba: Er du sikker på at en E8400 passer til hovedkortet han har nå? Å kjøpe en 750W strømforsyning er å kaste pennger ut vinduet, når 400-450W holder lenge. Takk skal dere ha Da finner jeg meg en passende strømforsyning og dersom den ikke passer kan jeg endten gjøre noen modifikasjoner eller benytte meg av returretten Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 På nyere Dell-maskiner passer vanlige ATX-strømforsyninger helt fint (snakker av erfaring her - monterte selv en Cooltek/MIST 600W i en Dimension 9150). Det er litt knot å få lagt kablene pent, sånn at luftflyten ikke forstyrres, men med litt tålmodighet går det. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) På nyere Dell-maskiner passer vanlige ATX-strømforsyninger helt fint (snakker av erfaring herOk. Var ikke sikker på hvordan Dell gjorde det nå for tiden. Endret: Er hovedkortene også i ATX-format ? Endret 9. februar 2009 av k-orm Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nei, de følger ikke ATX-standarden på hovedkortene. Disse er stort sett spesialtilpasset hver enkelt modell, så man kan glemme alt om bytte av hovedkort. Men alt av kontakter og sånn er helt standard, så CPU, RAM, GPU, PSU og HDD kan man fint bytte selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå