Gå til innhold

Bærbar til spill og skolebruk. Prisklasse: 6000-8000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser etter en budsjetts-PC til skolebruk, men som også skal brukes til en del spilling. PC-en må som et minimum kunne kjøre Warhammer Age of Reckoning problemfritt(systemkrav: http://www.warhammeronline.com/faq/tech_specs.php).

Dette er første gang jeg kjøper en bærbar PC, så jeg har en del problemer med å sette meg inn i hva som gjelder og hva man bør styre unna.

Forslag og evt. hjelp til hva jeg burde se etter i prisklassen hadde vært flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. og én ting til.

Hvis laptopen skal brukes til skolearbeid og bæres til og fra skolen, anbefaler jeg deg å vurdere formfaktor nøye.

En 17" PC veier faktisk en god del. Kan det være aktuelt å gå litt ned på systemkrav, evt litt opp i pris, for å få presset størrelsen ned til en 14 eller 15"?

.. bare en tanke ;)

Lenke til kommentar

Den PC-en ser definitivt bra ut i forhold til mine krav. Størrelse og vekt bør ikke utgjøre noen stor faktor.

Er det mulig å presse prisen ned ved å velge lignende modeller uten at de går merkverdig ut over ytelsen? PC-en i linken over er dog innenfor budsjettrammene, så det har ikke stort å si.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Den maskinen jeg lenket veier 2.95 kg. Skjermkortet er like godt som 9600gt, det er knapt forskjell...

Vi kan presse prisen ned nesten en tusenlapp ved å velge halve skjermkort minnet (noe som gjengir mindre FPS) og uten blu-ray...

Billigere FSC Amilo

Ellers har vi da litt mindre skjermstørrelse:

FSC Amilo like dyr som 17" men med 15,4" skjerm...

Men du velger selv. Det går nok merkverdig utover ytelse uansett dersom du skal ha FSC. ;(

Lenke til kommentar

Du får AMD Athlon dual core prosessor med denne, den er clocket til 2ghz men den leverer godt, det er ingenting å si på fart. Og jeg kan erfare dere med at den er meget stabil og pålitelig.

Den spiser ikke strøm som andre, men minnet til prosessoren må alltid ha strøm (AMD arkitektur) ellers så skrur den seg av. Det er mulig å clocke ned både vifter, prosessor, gpu og minne for å spare strøm / kjøre lydløst. Dersom du ikke kjører mer enn 3 programmer om gangen så kan du kjøre slik hele tiden, god modus! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...