Gå til innhold

Beste 65/45nm Intel LGA775 C2D CPU under 2000,-?

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge kalles løst med benevnelsen C2D. Ser ikke så mye betegnelsen C2Q etc. Men det kan kalles alt fra C2, C2D, C2Q, C2X etc.

De valgene har jeg klart å plukke ut selv, det jeg ønsker er å vite hvilken evt. de 5 som er beste for om det er likegyldig om man velger dual eller quad.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva skal maskinen brukes til? Hvis det er helt likegyldig og den ikke skal brukes til spill eller noe særlig krevende ville jeg kjøpt E4600. Den er 2.4 GHz, dual core og under tusenlappen.

Edit: Faktisk vil vel kanskje E2180 være bedre hvis ingenting betyr noe.

Hvis det skal spilles ville jeg gått for E8500, den har høyest frekvens av de under 2000 kroner.

Hvis multitasking er viktig ville jeg gått for Q6600, men egentlig ville E4600 være bra her også.

Og C2D == Core 2 Duo som ikke innbefatter Core 2-prosessorer uten to kjerner.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

jeg skal ha den beste CPU man får for penger under 2000,-. Hvis Q8300 regnes som en bedre CPU generellt enn E8500 så blir den den osv.

E4600 blir derfor helt off-topic, og hvem har sagt at ingenting betyr noe? Jeg sier kun at det er likegyldig om det er en dual eller Quad, men jeg vil ha den som regnes for best kjøp for pengene opptil 2000,-! Forstår ikke problemet.

Jeg forstår hva C2D egentlig betyr, men mange hadde ikke forstått posten om jeg kun skrev C2 som også Quad tilhører.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Quad er desidert kjekkeste å ha, MEN! Jeg ville dog ha hatt så mye cache som overhodet mulig, ser at det er ekstremt mye ytelse å hente på å ha en del cache, jo høyere singeltråd ytelse du får på Quaden jo bedre.

Personlig kunne jeg ikke hatt noen dårligere Quad enn en Q9450, alt under blir fort verdiløst grunnet dårlig singeltråd ytelse så om det er viktigst så er det Duo som er valget.

Lenke til kommentar

Q8200/Q8300 er smådårlige valg fordi de har 2MB L2 cache per kjernepar - noe som i tillegg til lavere frekvens enn E8xxx serien vil gjøre de betydelige treigere i applikasjoner som ikke støtter multithreading. Den lave L2 cache'en gjør det også slik at om f.eks en Q8300 skal kunne ha noe å stille opp med i kampen mot f.eks E8500 så må applikasjonen ha veldig god støtte for multithreading.

Siste punkt på agendaen mot Q8200/Q8300 blir den lave multiplikatoren på 7 og 7.5 som betyr at du må ha et hovedkort som takler høyt FSB om du først har tenkt å klokke de litt.

Så om budsjettet er under 2000 så sats på en kjapp Duo i E8xxx serien.

PS: Det beste tilbudet til S775 så jeg på bruktmarkedet en dag, QX9650 til 2000. Den ble ganske fort borte om jeg ikke husker feil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...