Gjest løpet kjørt? Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 hei. jeg er en gutt på 16 år, og lurer på om jeg har bomma skikkelig :s --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ble nylig kjent med en jente (ca 1 måndte siden), jeg hadde bare sett hun på samme skolen og hadde kjempe lyst til å ta kontakt, men hadde ikke nok mot til å ta kontakt. men en sen natt var jeg så heldig å finne denne jenta på nettby og tok kontakt derifra. hadde ikke så mye håp på at jeg skulle få noe særlig kontakt, men etter første gangen vi snakket sammen der begynte hun og vise interesse for å snakke med meg, jeg snakket med henne i ca 4 dager til hun spurte om jeg hadde msn, så da begynte vi og snakke masse på msn. jeg var ganske sikker på at hun hadde lyst til å bli kjent med meg, det virket i alle fall veldig sånn. og som dagene gikk snakket vi mere og mere. jeg prøvde og flørte mye så hun skulle skjønne at jeg var interessert. etter kort tid spurte en av veninnene hennes om jeg likte henne osv. svarte ærlig på dette å sa ja, jeg fikk et veldig godt intrykk av at hun var interessert i meg , både på måten hun svarte på og tingen hun sa osv. da hun hadde bursdag, tok jeg mot til å gå bort til hun og gratulere henne med dagen, (siden jeg ikke hadde snakket med henne i "real life ennå", hun ble veldig "flau" og var nesten så jeg ikke hørte en lyd fra ho , senere begynte de nærmeste vennene og snakke med meg osv, og ville bli bedre kjent --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- MEN så til det store problemet, jeg var fortsatt veldig usikker på om hun likte meg eller ikke (dette holdt meg igjen fra og tørre og spørre henne med ut eller noe) , jeg spurte veninna hennes om hun likte meg, da fikk jeg svaret at hun ikke viste siden hun aldri fortalte noe om sånt til henne , men hun "stod på min side" håpet på at hun likte meg, (vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt det) så uten hell begynte jeg og bli ganske sliten av å gå og lure , så fant til slutt ut at jeg bare skulle spørre henne på msn. jeg skrev at jeg mer en bare likte ho , men var usikker på hva ho syntes/følte. det jeg fikk i svar var , at ho likte meg, men kjente meg ikke så godt , så det er nok best at vi bare er venner. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- derfor sitter jeg her å lurer på om det er over?, om jeg har gått på tryne. eller burde jeg forstette og "prøve" , og bli mere kjente med henne , bli bedre venner ? skjønte fort at det kanskje var en dum ting å spørre så tidlig men klarte ikke å holde ut mere HJELP Lenke til kommentar
jeysound Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hei Jeg har opplevd noe lignende og det virker som hun liker deg godt hittil men ikke godt nokk. Selv om du har spurt henne er ikke håpet fortapt. Snakk og flørt mer med henne og til slutt vil du få henne. Hun er bare ikke sikker på deg, få henne til å stole på deg ved å bry deg. I og med at du har spurt, betyr ikke det automatisk at hun ikke vil like deg bedre, men hun vil være litt vanskeligere å få kloa i nå som hun skjønner litt hva du driver med. Med andre ord, fortsett å flørt, bry deg om henne men du må kanksje ta i litt mer enn det man vanligvis måtte gjøre. -Du kan jo i annledning valentine invitere henne med på noe, eventuelt sende henne en gave som viser at du liker henne, men siden hun på en måte vet at du liker henne så er det kanskje bedre å finne på noe sammenst. Det trenger ikke være så romantisk men poenget er bare at hun skal bli bedre kjent med deg, og husk at selv om reglene sier; Vær deg selv, så kan du lyge litt å bare vise de positive sidene ved deg. Du bør alldri spørre noen om dere skal bli sammens, via SMS eller MSN. Gjør dette face 2 face. Og ikke få en kompis eller noe til å spørre henne for deg. En siste ting: PASS PÅ! -At du ikke blir kjent med henne på en sånn måte at hun tror dere vil være venner, eller på en måte som gjør at du blir sett på som en venn. Har man fallt inn i vennefella er det vanskelig å komme ut. Men uansett, lykke til Endret 9. februar 2009 av jeysound Lenke til kommentar
Leonie Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Samme har skjedd meg faktisk, eller noe liknende hvertfall. Men jeg tenkte som så at jeg får heller bli kjent med ham da. Og det gjorde vi. Be henne med på kino eller spør om hun vil se film med deg. Kan være litt flaut i begynnelsen, men det ordner seg. Har vært sammen med kjæresten min i 8 måneder nå så noe gikk vel rett for seg? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nei, løpet er ikke kjørt. Det har bare blitt litt mer komplisert. Det ser ut til at hun har plassert deg i venne-sonen desverre, men det er en vei ut av den. Men da må du være veldig direkte, og vise henne hva dine intensjoner er. Tabben din var at du åpnet deg helt opp, og la alle kortene på bordet. Spenningen hun følte forsvant, og da hun følte seg presset til å svare på spørsmålet ditt, ble det den enkle veien ut, nemlig å plassere deg i vennesonen. Fortsett å vær flørtete, og dra det i den retningen at du vil mer enn bare venner. IKKE kjøp noen gaver til henne før dere er sammen. Det skal være nok med deg selv, du trenger ikke materielle ting for å vise henne hva du vil. Få henne med på en date, og gjør noe morsomt. Ikke dra på kino. Det er usosialt, og veldig lite fantasifullt. Lykke til, og hold oss oppdatert. Lenke til kommentar
Gjest er løpet kjørt? Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 er nødt til å gjøre dette litt kort akkurat nå først og fremst , takk for alle svar:) ser ut som det ikke er over ennå det jeg lurer på akkurat nå er hva jeg kan finne på med hun, tenkte kanskje at hun kunne kommet til meg å sett film eller omvendt, noen gode forslag? Lenke til kommentar
n4w Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg har noen forslag til deg: Be henne og noen av hennes venner + noen av dine venner hjem til deg. Server enkel mat som pizza. Ta en romantisk komedie og sett deg ikke alt for langt unna henne. Eller skrekk, da sitter du ved siden av henne. Men som noen over sa, har hun stilt seg inn på "venn", så nå er det opp til deg og ta steget videre, men uten og forhaste deg. Hvis du løper inn i det vil hun tro du er desperat. Men på film kvelden, prøv og komme i bedre kontakt med henne. Prøv og få til en ordentlig samtale. Kanskje ikke under filmen, men etter. Du får ha lykke til, og hold oss oppdatert. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 er nødt til å gjøre dette litt kort akkurat nå først og fremst , takk for alle svar:) ser ut som det ikke er over ennå det jeg lurer på akkurat nå er hva jeg kan finne på med hun, tenkte kanskje at hun kunne kommet til meg å sett film eller omvendt, noen gode forslag? Bruk fantasien, og gjør noe hun absolutt ikke venter. Oppskriften: Noe spennende -> Noe godt -> Noe koselig Start daten med noe spennende og morsomt. Fantasien din er din eneste begrensing. Ta henne med i akebakken, dra å kjør Go-kart, skøytebanen, hva som helst som du pleier å gjøre for å ha det gøy. Så drar dere hjem til deg, og lager en god middag sammen. Viktig at dere bidrar begge til å lage maten. Det skaper en spesielt bra steming. Etter middagen, kan dere sette dere ned i sofaen og bare prate og ha de koselig f.eks. med et glass vin. Evt sette på en film i bakgrunn (unngå film på første date så langt det lar seg gjøre) for å fylle inn evt pinlige pauser. Av erfaring så blir det ikke pinlige pauser så langt inn i daten, etter som dere har brukt så mye tid sammen i løpet av dagen at ting går flytende. I de tilfellene jeg har satt på film, har samtalen gjort at vi fikk med oss de 3 første minuttene av filmen, resten ble borte i prat. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Bruk fantasien, og gjør noe hun absolutt ikke venter. Bare du ikke bruker fantasien for mye. En venn av meg havnet i en lignende situasjon. Han prøvde det samme, når jenta møtte opp hos han sto han i g-streng. Anbefales ikke. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hahahaha! Ja, man skal selvfølgelig vite sine grenser Lenke til kommentar
floww Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 virker som om ho er ganske sjenert utifra det du forklarte. prøv å være mer selvsikker. hvis ho er såpass sjenert og usikker, er det gode sjanser for at ho hadde likt at du er sikker og "fører" henne kinda. Lenke til kommentar
Gjest løpet kjørt? Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 virker som om ho er ganske sjenert utifra det du forklarte. prøv å være mer selvsikker.hvis ho er såpass sjenert og usikker, er det gode sjanser for at ho hadde likt at du er sikker og "fører" henne kinda. litt morsomt at du skulle si det , fordi hun fortalte meg at hun var ganske sjenert, og tenkte akkurat det samme som sier her , men er ganske sjenert selv:p , men det går bedre andgående helgen , så snakket jeg med veninna hennes for ikke så lenge siden og lurte på hva ho syntes, og hun kom foreslo at jeg skulle overaske henne når hun er i stallen på lørdag, (hun driver med hest ;P) så det jeg tenkte var , å fikse et kort , men vet ikke hva jeg skal skrive inni :o , og ta med det . og overaske henne der og snakke litt Lenke til kommentar
Kaja_ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 virker som om ho er ganske sjenert utifra det du forklarte. prøv å være mer selvsikker.hvis ho er såpass sjenert og usikker, er det gode sjanser for at ho hadde likt at du er sikker og "fører" henne kinda. litt morsomt at du skulle si det , fordi hun fortalte meg at hun var ganske sjenert, og tenkte akkurat det samme som sier her , men er ganske sjenert selv:p , men det går bedre andgående helgen , så snakket jeg med veninna hennes for ikke så lenge siden og lurte på hva ho syntes, og hun kom foreslo at jeg skulle overaske henne når hun er i stallen på lørdag, (hun driver med hest ;P) så det jeg tenkte var , å fikse et kort , men vet ikke hva jeg skal skrive inni :o , og ta med det . og overaske henne der og snakke litt Hva enn du gjør, ikke ta med kort! Da legger du press på henne igjen, og den enkle utveien for henne er å plassere deg som guttevenn. Bare stikk dit og snakk med henne, ha det kult og ikke så mye som nevn at det er valentinsdag. Lenke til kommentar
Gjest løpet kjørt? Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 skjønner hva du mener Lenke til kommentar
n4w Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 litt morsomt at du skulle si det , fordi hun fortalte meg at hun var ganske sjenert, og tenkte akkurat det samme som sier her , men er ganske sjenert selv:p 1+1=2. Lenke til kommentar
Gjest løpet kjørt? Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 nå begynner jeg og tenke på lørdagen, og blir mer og mere nervøs , vet ikke helt hva jeg skal si når jeg møter hun osv. men det enkleste er å starte og prate men det å finne på noe å si hele tiden :o er mye værre , men har ikke lyst til å feige ut på grunnen av de , vet heller ikke når jeg burde dra/ hvor lenge jeg burde være der. er litt formange spørsmål i hodet på en gang akkurat nå Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det du kan gjøre, er å sette deg ned en time før du skal dra, og tenke ut 3 forskjellige samtaleemner. En ting som gjelder henne, en ting som gjelder deg selv, og en ting som gjelder dere begge. Da har du nok ammunisjon til å holde samtalen gående i timesvis. Lenke til kommentar
probin Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) ikke fokuser så jævlig mye på hva du skal snakke om eller om hvor lenge du skal snakke med ho! du vil da bare se veldig usikker ut! ha en tanke om hva du skal spørre/snakke om FØR du begynner å snakke med ho! så går alt av seg selv etter det (som regel:P) hørte ut som jeg sa imot meg selv der.. men, du skjønner hva jeg skal fram til Endret 10. februar 2009 av probin Lenke til kommentar
floww Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det du kan gjøre, er å sette deg ned en time før du skal dra, og tenke ut 3 forskjellige samtaleemner. En ting som gjelder henne, en ting som gjelder deg selv, og en ting som gjelder dere begge. Da har du nok ammunisjon til å holde samtalen gående i timesvis. gsus det er åpenbart at duden tenker altfor mye som det er han trenger ikke flere bekymringer. kompis: ikke prøv altfor hardt. liker dere hverandre så mye som det virker, og har dere stuff til felles, så kommer alt naturlig. enten har dere kjemi, eller så har dere ikke kjemi. snakker jeg med en jente som jeg ikke har kjemi med, så utelukker jeg forhold med en gang siden det sannsynligvis ikke vil fungere. utelukke forhold betyr ikke nødvendigvis utelukking av intercourse, tho. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det du kan gjøre, er å sette deg ned en time før du skal dra, og tenke ut 3 forskjellige samtaleemner. En ting som gjelder henne, en ting som gjelder deg selv, og en ting som gjelder dere begge. Da har du nok ammunisjon til å holde samtalen gående i timesvis. gsus det er åpenbart at duden tenker altfor mye som det er han trenger ikke flere bekymringer. kompis: ikke prøv altfor hardt. liker dere hverandre så mye som det virker, og har dere stuff til felles, så kommer alt naturlig. enten har dere kjemi, eller så har dere ikke kjemi. snakker jeg med en jente som jeg ikke har kjemi med, så utelukker jeg forhold med en gang siden det sannsynligvis ikke vil fungere. utelukke forhold betyr ikke nødvendigvis utelukking av intercourse, tho. Det er da ingen bekymring å ha noen ferdige samtale-emner i bakhodet, så man vet at man har noe i tilfelle pinlig pause. Jeg vil heller si at det har en senke-skuldrene effekt over det hele i stedet for å skape bekymringer. Selv om kjemien er der, så kan nervøsiteten skape pinlige pauser. Alle tankene som farer i hodet til begge parter gjør noe med snakkeverktøyet. Av erfaring så får man aldri bruk for mer enn toppen 1 av de samtale-emnene uansett, siden det funker som en samtalestarter, så baller det seg bare på derfra. Men jeg gjør dette selv, bare for å få trygghetsfølelsen av at det ikke kommer til å bli pinlige pauser. Lenke til kommentar
Gjest løpet kjørt? Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 skjønner hva dere mener , har alle rede begynt å tenke på et par tingen å si osv. eneste grunnen til jeg er redd for dette er fordi begge to er veldig sjenerte og da skal det ikke mye til å bli sånne pinlige stunder. når det gjelder en annen ting , så har jeg lagt merke til at hun er litt mere stille når jeg flørter osv. akkurat som hun blir "satt ut" eller vet ikke hvordan jeg skal si det , er det dumt eller ? , bare fordi hun holder mere igjen nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå