Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jaguar X-type, 2.0/2.2 disel?

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en pen og praktisk bil som er lekert å kjøre, med prisen opptil 250000 kroner. Jeg har behov for å kjøre mellom 25 og 30000km/år. Det betyr at bilen må være pålitelig og ikke altfor krevende angående vedlikkeholdning. Jeg orler ikke å dra altfor ofte til verksted.

Jaguar lager veldig pene biler.

Jeg lurer på om Jaguar X type 2.0 disel, kan dekke mine behov

eller dere har noen bedre forslag

takk på forhånd.

ps: hvilke sider og sterke og svake på denne modellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ikke slik at BMW 525 er minst 100000 kr, dyrere enn jaguar x type, hvis de er begge to produsert 2004, og hvis de er kjørt under 100000km

om BMW 525 er mye bedre bil enn jaguar x type 2.0?

de er ikke i samme klassen, ikke sant?

hva får jeg med BMW som jeg ikke får med jaguar?

er det ny ford mondeo bedre bil enn x type?

jeg minner på at jeg ikke orker å betale mer enn 250000

Lenke til kommentar

Jeg vet rett og slett ikke om nye Ford Mondeo er bedre, men jeg vil tro det siden X-type er basert på den gamle Mondeoen. Jaguaren har jo et ganske stort verditap, så jeg vil tro du får mye bil for pengene. Jeg syns også at Jaguaren ser veldig bra ut kontra Mondeo, spesielt sedan.

Lenke til kommentar
Jeg vet rett og slett ikke om nye Ford Mondeo er bedre, men jeg vil tro det siden X-type er basert på den gamle Mondeoen. Jaguaren har jo et ganske stort verditap, så jeg vil tro du får mye bil for pengene. Jeg syns også at Jaguaren ser veldig bra ut kontra Mondeo, spesielt sedan.

hva er grunnen til så stor verditap

bilen produsert i 2004 kan kjøpes på halvpris av nye bilen

Lenke til kommentar
Markedet bestemmer prisen, og Jaguar er ikke de mest ettertraktete bilene i Norge, for å si det slik.

skyldes det dyr vedlikeholdning?

jeg har inntrykk at nordmenn kjører jaguar oftere enn andre folk gjør det, med mindre folk i england.

det er helt nydelig å sitte i en så rykt utstyrt bil. Det er nesten ingen forskjell mellom skinnkvalitet i x type executive og xj executive.

131 Hk er nok for å få bilen i full fart

den sterkere versjon er kan man godt si en rå sterk disel

jeg er bare løitt redd at påliteløighet er diskutabel angpende jaguar, og hver besøk til verksted er så dyrt.

men jeg har ingen erfaring med å vedlikeholde en slik bil, og selgere roser bilen helt overdrivende ...

Lenke til kommentar

BMW har noen modeler som jeg liker

fine coupeer, ny serie 3 og kanskje 5, men først og fremst 6

men alle de er alt for dyre

og enteriør er helt inferiør i forhold til jaguar

Tysk design er forferdelig og det er ikke rart at mersedes angasjerer designer fra hele verden

denne modellen er trolig bedre maskin, men den er ikke en så tiltrekkelig bil

for meg er det veldig interesant å høre noen som har kjørt Jaguar

eller enda bedre

noen som har kjørt både jaguar og BMW

Lenke til kommentar
Angående interiør vil jeg si meg helt uenig. 530d'en jeg linket til i forrige innlegg har penere interiør og førermiljø enn hva jeg kunne se at Jaguar hadde.

Hva med denne Mercedes-Benz'en?

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...amp;areaId=5094

Eller denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

det må være penere:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...amp;areaId=1850

enn det: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...&areaId=557

jaguar, det er elegans, det er et drømm om at man har det bedre enn man faktisk ha. Spesielt X type, som gir en ilusjon at man eier en høyklasse bil.

jeg lurer bare på hvor mye det koster, om det blir altfor slitsomt å tilbringe tid på verksted.

om den skal stoppe plutselig på vei 200km før Trømso, om det ikke er noen sted hvor jeg kan reparere bilen der?

Hvis jeg hadde hatt penger for en bil som brukes bare for å trives, skulle jeg sikkert kjøpe en XJ fra 1998, den peneste modellen som har blitt produsert i siste 30år.

dessverre, nå trenger jeg noe litt mer praktisk

Lenke til kommentar

Jaguar X-Type er en pen bil i sin klasse, men spør du meg blir den for gammel - med tanke på at den er basert på den gamle Mondeo-plattformen. Når det er sagt er forrige Mondeo en knallgod bil med glimrende kjøreegenskaper, men den er jo snart ti år gammel. X-Type er jo også en bil som bare er "elegant" for de som ikke er anglofile. "Alle" andre tenker jo Jaguar Mondeo med en gang.

Personlig ville jeg sprengt sparegrisen og gått for en langt nyere bil med bedre sikkerhet. I tillegg til et mer selvstendig image, som ikke er bundet opp mot en vanlig mellomklassebil - selv om den er aldri så god.

Eleganse, utstrålig og utseende kan man jo diskuere til man blir blå, men jeg mener dette er den flotteste sedanen man kjøpe på den folkelige siden av millionen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16203598

Lenke til kommentar
alfa 159

jeg må si at jeg har glemt denne modellen

vent, jeg må tenke litt om denne

Det er en veldig pen bil. den kan ikke sammenlignes med de gamle stygge BMW ene som er så ofte anbefalt her. Du har også funnet fram en som ikke så dyr.

X type er en mye roligere bil. Og vi bor i Norge, hvor folk sykler fortere enn de kjører. Og jeg er ingen 20 åringen mer.

da begynte jeg å drømme om å kjøpe x type først som en brukbar bil, og en XJ fra 1998 som en foretstillings bil, og omsider en XK fra 2002 som lekebil. Alt det planlegger jeg i neste 5 år. Og det tar ikke så mye penger. Alfa er litt utenfor kontekst, men den skulle bli mitt valg for noen år siden.

Hvor kan jeg finne flere opplysninger av folk som har kjørt X type

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...