Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir nok briller på meg...

JFM

Anbefalte innlegg

e med noen "stive" og disse hadde jeg i flere år før jeg byttet til noen myke og jeg har faktisk større problemer med å ta på de myke, så hos meg så er det stikk motsatt. Kan jo nevne at jeg har hatt disse linsene i et halvt år nå og har fremdeles litt småproblemer :p

Synes jeg også. Linsene klarer rett og slett ikke holde seg i ro :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker briller, jeg liker det jeg :)

Virker som du uroer deg for å begynne å gå med briller, hvorfor det?

Jeg får komplimenter for at jeg kler briller, og synes ikke det er noe problem å gå med akkurat. Hvis det plager deg så kan du jo skaffe linser ;)

Og hvis noen skulle lure på hvorfor jeg ikke har på briller i avataren min så er det fordi jeg var full og brilla mine gikk på rundgang ;p

Lenke til kommentar

Jeg skulle jo hente brillene i dag. Men så gikk klokka litt fort. Klarte ikke å se den tydelig :p

Så jeg nådde det ikke. Får vel hente brillene i morgen.

Vil ikke si at jeg uroer meg. Men jeg er vel heller spent. Fordi jeg regner med at jeg kommer til å bruke briller helt til jeg dør. Så jeg dette vil bli en stor forandring i livet mitt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når man blir litt gamlere, og synet får stabilisert seg, så er det 2 sekunder under laser, så klarer man seg uten både briller og linser. :)

Som koster deg hvor mange tusen? 30? (vill gjetting)

Min laseroperasjon kostet meg 33k hos Memira i Oslo

Lenke til kommentar

Kjekk da ;)

Briller er kledelig; rett og slett.

Ang. laser: En del* jeg har snakket med ang. laseroperasjon har sagt at det er dumt å gjøre slikt før man har rundet hvertfall 25/26. Synet har ikke stabilisert seg før rundt denne alderen, gjerne senere, og derfor er det ofte bortkastede penger å gjøre slikt før synet er stabilisert.

*en del = optikeren min og til optikerern til eksen min pluss to laserklinikker.

Lenke til kommentar
Når man blir litt gamlere, og synet får stabilisert seg, så er det 2 sekunder under laser, så klarer man seg uten både briller og linser. :)

Tror nok det er en god investering. Koster jo ikke mer enn en gjennomsnittlig god LCD-tv. Men er som sagt ikke anbefalt før man har fått stabilisert synet, ellers må man inn flere ganger :p

Ang. laser: En del* jeg har snakket med ang. laseroperasjon har sagt at det er dumt å gjøre slikt før man har rundet hvertfall 25/26. Synet har ikke stabilisert seg før rundt denne alderen, gjerne senere, og derfor er det ofte bortkastede penger å gjøre slikt før synet er stabilisert.

*en del = optikeren min og til optikerern til eksen min pluss to laserklinikker.

Da har vi fått avklart det.

Synes brillene var ganske anonyme jeg, så jeg tror ikke folk reagerer på noen særlig måte. Muuulig at du ble kjekkere da ;)

Lenke til kommentar

Dere vet bøyen over øret på brillene? Hvor langt bak skal den gå? Synes det virker som den er for kort til meg. Alså at den begynner å "svinge" ned før den kommer til øret. Går det ann å klage på dette? Optikkeren målte ikke hvor lange de måtte være på meg.

Endret av JFM
Lenke til kommentar

"Bøyen" over øret bør og kan justeres. Det er så enkelt som at optikeren varmer opp stangen med varmluft, og så tilpasser han/hun den. Tar et par minutter til sammen, og min optiker har aldri tatt noe for det.

Gratulerer med rimelige briller, jeg er ikke like heldig, mine briller koster nesten tolv tusen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...