TheMartine Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg mistet draget den dagen jeg fikk meg briller, og fikk det ikke tilbake før jeg gikk over til kontaktlinser. Så ja.. What? Briller er jo nice. Da jeg gikk på folkehøgskole pleide jeg å gå med et par briller jeg hadde kjøpt på Nille, fordi de var så kule. Men de hadde styrke da, så jeg ble jo litt ør i hodet etter en stund. Men har faktisk aldri fått så mange komplimenter...tror jaggu det på tide å finne dem frem igjen :b Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Og det du gjør når noen kaller deg brilleslang, er at du tar den klassiske. se nøye på dem, ta av deg brillene, også sier du: Mye bedre HAha, den var god. Hadde følt meg passe fornærmet der, ja! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Og det du gjør når noen kaller deg brilleslang, er at du tar den klassiske. se nøye på dem, ta av deg brillene, også sier du: Mye bedre HAha, den var god. Hadde følt meg passe fornærmet der, ja! Den var ganske dyp, ja. Skjønte den ikke først Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Har bare lest første siden. Anyway.. Synes du ikke skal se noe negativt i å få deg briller, har du vondt i hodet (ofte) så er briller en herlig løsning. Jeg hadde værtfall det slik at jeg fikk kraftig hodepine før jeg fikk meg briller. Bruker også linser til tider når jeg føler for det. Finn deg noen fine briller og drit i de folka som sier noe angående at du har fått deg briller. Jeg mistet draget den dagen jeg fikk meg briller, og fikk det ikke tilbake før jeg gikk over til kontaktlinser. Så ja.. What? Briller er jo nice. Da jeg gikk på folkehøgskole pleide jeg å gå med et par briller jeg hadde kjøpt på Nille, fordi de var så kule. Men de hadde styrke da, så jeg ble jo litt ør i hodet etter en stund. Men har faktisk aldri fått så mange komplimenter...tror jaggu det på tide å finne dem frem igjen :b Hehe, bra sagt xD Endret 10. februar 2009 av Zeüs Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg ser ikke så negativt på det. Gleder meg faktisk litt til å få briller. Så jo mye bedre med det. Optikkeren ba meg se ut i gata for å se om det ble mye forskjell. Ble overaska av at jeg kunne se så godt inn i butikk-hyllene på andre siden av gata Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Og om jeg har det så burde jeg vell uansett ha vist det lenge i en alder av 17 (18 om 1 og en halv mnd)? Ikke nødvendigvis. Jeg var nærsynt fra i hvertfall ungdomsskolen av (da det ble oppdaget), skeive hornhinner fikk jeg ikke før i 18-års alderen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hei. Er en gutt på 17 år Jeg har de siste to årene funnet ut at jeg har litt dårlig syn. I det siste har jeg merka det veldig godt. F.eks så sliter jeg ofte med å se hva læreren min skriver på tavla (sitter dog ganske langt bak i klasserommet). Sidemannen min ser hva som står. Men jeg sliter ikke med å lese i bøker og på dataskjermen. Har også sammenlignet meg med venner i andre sammenhenger. Som f.eks hvor godt man ser et skilt. I dag var jeg og fattern å kjørte bil. Vi snakket og dette temaet kom opp. Så vi "testet" synet mitt litt. Jeg skulle si "ja" når jeg klarte å se hva som står på skiltene langs veien. Pappa (som bruker briller) mente ganske sikkert at jeg trenger briller. Så i morgen får jeg dra til opptikker og får på papiret at jeg trenger briller. Så hva tror dere? Hvordan er det egentlig å ha briller? Er det egentlig mye stress generelt? Får man ofte komentarer som "Din brilleslange" osv? Grunnen til at jeg poster dette er egentlig bare for at jeg vil dele med noen at jeg mest sannsynlig må ha briller... Edit: Og hvis Martin i klassen ser dette: Før du roper det ut i klasserommet så alle hører det, må jeg be deg om å "get a life" Jeg er i en helt identisk situasjon. Jeg har dog ikke så veldig lyst på briller nå, så jeg drøyer optiker en stund til. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Snakk om å være kjapp. Fikk sms om at brillene er klare og at jeg kan hente dem. Så da henter jeg brillene mine i dag Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ikke ta dem på deg med en gang. Se ut over noe med rike detaljer, som en skog på avstand. Se på dem, og så tar du sakte på brillene dine. Når jeg begynte med briller, ble jeg veldig overrasket. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg ser du har fått dem allerede, jeg tror jeg ville startet med linser siden ofte forandes styrken når man starter og det er mye billigere med nye linser kontra bytte til nye glass til briller. Sannsynligvis vil du se at ting er mye tydligere enn før. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 ..Får man ofte komentarer som "Din brilleslange" osv? Nææida four-eyes, går fint det pointdexter ^^ Nei, bare kødder. Du kommer sikkert til å få en eller annen kommentar, men forhåpentligvis bare av typen "hei noe er annerledes" som man får om man klipper seg etc. Om det fortsatt finnes folk som "mobber" pga. briller veit jeg ikke noe om, men primitive mennesker møter du over alt. Deres oppførsel er ingen målestokk, og det skjønner de fleste etterhvert. Skulle egentlig kommet meg ut av myseskapet selv. Du sier 1800 kroner for alt, en annen her har gitt 10.000 for brillene (omg!). Hva er egentlig vanlig å måtte ut med, for førstegangs "oppsett"? .. jeg tror jeg ville startet med linser siden ofte forandes styrken når man starter og det er mye billigere med nye linser kontra bytte til nye glass til briller. Stemmer det der? Off, har ikke noe til overs for ting inn på øyet. Synes det virker fryktelig unaturlig. Ser for meg en tårevåt affære i så fall. Og mye banning. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det er en tårevåt de første timene. Men så vender øynene seg til det og du merker ikke engang at de er der. Jeg betalte 3200 for alt. Kommer nok ann på hvilken type brille du velger, tror jeg betalte omtrent 2000kr for brillene. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Skulle egentlig kommet meg ut av myseskapet selv. Du sier 1800 kroner for alt, en annen her har gitt 10.000 for brillene (omg!). Hva er egentlig vanlig å måtte ut med, for førstegangs "oppsett"? Det jeg betaler: Innfatning+glass: 1000kr Montering: 400kr Synstest: 400kr Han sa at egentlig koster glassene 695,- per stykk. Så mener jeg det stod 795,- på innfatninga... Edit: Men før vi snakka om pris så sa jeg at jeg er en fattig student som ikke har råd til det dyreste Endret 10. februar 2009 av JFM Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Det var billig. Selv betalte jeg nylig 2500kr for innfatningen (så egentlig på noen til 3000 før jeg fant ut at de ikke hadde min størrelse), ca 800kr per glass (tynne plastglass, herdet og antirefleksbehandlet), 400 for sliping og ca 400kr for synstesten. Det mener jeg er ca midt på treet når det gjelder innfatning. Du får mye billigere, og mye dyrere innfatninger. Glassene er noe jeg sjeldent sparer penger på, ettersom man gjerne får tykke og tunge glass om man ikke spanderer på seg tynne plastglass. - gjørt vondt på nesen da Men det varierer helt og holdent på hvilken innfatning du vil ha (merkehorene betaler MYE mer), hvilken type glass (glass eller plast, herdet, refleksfrie, fargeskiftende?) Sliping/montering og synstesten er det som regel mindre å spare på men man kan fort få en prisforskjell på 150-200kr på dette også alt etter hvor man går. Endret 10. februar 2009 av MrLee Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg får sånne antirefleksbehandlede glass Lenke til kommentar
pertm Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 .. jeg tror jeg ville startet med linser siden ofte forandes styrken når man starter og det er mye billigere med nye linser kontra bytte til nye glass til briller. Stemmer det der? Off, har ikke noe til overs for ting inn på øyet. Synes det virker fryktelig unaturlig. Ser for meg en tårevåt affære i så fall. Og mye banning. Med pris mener jeg er ganske opplagt hvis det stadig må byttes glass for briller. Det var i det minste slik det hendte med meg, det trenger jo ikke å stemme for andre. Jeg hadde først -0,5 og -0,75 før det ble -1,25 eller noe slikt, men nå er det stabilsert seg på omtrent -2. Det er litt vanesakk og få det til med linser. Husker jeg slet veldig i starten. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Istedet for og få briller fikk jeg linser. Så fra første stund har jeg brukt kontaktlinser. Skjønner ikke hvorfor trådstarter ikke kan få linser da? Da vil ingen se at han bruker de, + at han får et bedre syn! Endret 10. februar 2009 av Quakecry Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Linser er helt jævlige, men bare i starten! Jeg brukte 6 timer i opplæring på og få inn linsene. Ca 40 min hver gang! Jeg vil påpeke at dette nok er unntaket snarere enn regelen. Myke linsere er i alle fall veldig enkle både å sette inn og å ta ut, og tilvenningsprosessen er ikke lenger enn maksimum fem dager. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg bruker også linser. Går helt greit, men er greit å ha et brillepar liggende til dager man er litt trøtt i øya eller har feber o.l. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Linser er helt jævlige, men bare i starten! Jeg brukte 6 timer i opplæring på og få inn linsene. Ca 40 min hver gang! Jeg vil påpeke at dette nok er unntaket snarere enn regelen. Myke linsere er i alle fall veldig enkle både å sette inn og å ta ut, og tilvenningsprosessen er ikke lenger enn maksimum fem dager. Jeg begynnte med noen "stive" og disse hadde jeg i flere år før jeg byttet til noen myke og jeg har faktisk større problemer med å ta på de myke, så hos meg så er det stikk motsatt. Kan jo nevne at jeg har hatt disse linsene i et halvt år nå og har fremdeles litt småproblemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå