Gå til innhold

Red Faction 2

Anbefalte innlegg

OMG for et drittspill. Det er lenge siden sist jeg følte en sånn aversjon overfor et spill. Har prøvd det på både PC og Xbox, og det er like uinspirerende på begge... Grafikken er grå, kantete og utvasket og alt fra menyen til intro og plott er under enhver kritikk. Hva er det egentlig som får utviklere til å ville lage noe slikt? :oops:

"Portinga" til PC virker jo helt meningsløs. Det ville jo vært mye lurere å starte fra scratch igjen, og bygge opp spillet spesielt for PC. Da jeg startet spillet og oppdaget at det hakket så fælt tenkte jeg at dette måtte bli den beste grafikken siden Doom3 alphaen... Men neeei. Som nevnt ovenfor viste det seg at spillet like godt kunne kommet ut for tre år siden...

Som sagt jeg er veldig skuffa. En eneste tingen som er verdt å rose med spillet er GeoMod gimmicken, men utviklerene av RF2 burde gi seg med å lage spill selv, og heller lisensiere GeoMod'en og leie den ut til folk som kan lage spill...

Athelas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd det, bare RF1, men jeg husker mange sa noe slikt da også (at de burde lisensiere bort teknologien fremfor å lage spillet også selv).

Synd de ikke virker å høre på folk, men det blir jo deres eget problem. Kanskje de gjør noe med det nå. Jeg spilte bare en demo av RF1, og bortsett fra moroa ved å ødelegge landskap, var det ikke spesielt underholdende.

Lenke til kommentar

At dere synes det er dårlig betyr ikke at alle synes det samme. Mange liker Red Faction. Veldig godt faktisk. Å si at Volition burde solgt rettighetene til GeoMod-motoren, og latt være å lage noe eget spill er tåpelig.

"Portinga" til PC virker jo helt meningsløs. Det ville jo vært mye lurere å starte fra scratch igjen, og bygge opp spillet spesielt for PC.

Er du klar over hvor lang tid det ville tatt? :roll: Spill-utvikling er ikke venstrehåndsarbeid.

Lenke til kommentar
At dere synes det er dårlig betyr ikke at alle synes det samme. Mange liker Red Faction. Veldig godt faktisk. Å si at Volition burde solgt rettighetene til GeoMod-motoren, og latt være å lage noe eget spill er tåpelig.
"Portinga" til PC virker jo helt meningsløs. Det ville jo vært mye lurere å starte fra scratch igjen, og bygge opp spillet spesielt for PC.

Er du klar over hvor lang tid det ville tatt? :roll: Spill-utvikling er ikke venstrehåndsarbeid.

For det første, det burde være mulig å se at innlegget mitt er preget av personlige meninger om spillet, jeg ville strengt tatt bare ha innspill/debatt (slik som sikkert 95% av de som poster på dette forumet gjør :wink: ).

For det andre, når det gjelder din siste kommentar, mener altså jeg i dette tilfellet at de ikke burde sluppet Red Faction 2 til PC slik som resultatet har blitt. Jeg hadde gledelig heller ventet i et halvt år ekstra på en skikkelig versjon...

Athelas

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg digget Red Faction og har ventet lenge på at RF2 skulle komme. Må bare si at jeg er enig i kritikken når det gjelder grafikken. Den var rett og slett tragisk. Og den måten våpen er fargelagt når de ligger på gulvet er bare lattelig. Ja de sees godt, men det var ikke noe problem å se dem i eneren heller.

De bør nok gi andre mulighet til å bruke grafikkmotoren deres fordi det er bare digg å kunne skyte istykker vegger, tak, gulv og vindusruter.

Eneren hadde ikke boot, noe jeg savnet, men online spill. Toeren har boot, men ikke online spill. Burde vært mulig å fått til begge deler.

Helt klart et spill jeg ikke kommer til å kjøpe siden jeg har kjøpt eneren og den er bedre.

Lenke til kommentar

Jeg likte RF2 bedre enn eneren. Nå skal det sies at jeg spilte eneren på playstation og toeren på PC, og jeg har aldri likt playstation :lol:

Men om grafikken kanskje ikke var den beste, og plottet var muligens temmelig håpløst, så var det gøy å spille. Det er jo nærmere ustanselig arcade-action, og selv om Ghost Recon, Splinter Cell og delta force er gøy og realistisk, er det litt fett med skikkelig action innimellom også, syns jeg.

En ting som irriterte meg noe helt forjævlig mye var at du får to dødsfete nano-maskinpistoler heeeeeeeeelt på slutten. Våpnene er kule som bare det, men du får omtrent ikke brukt dem.. Noe a la Unreal 2, med det der black hole-våpenet jeg har hørt om, som du får brukt i 5 min.

Lenke til kommentar

ble sykt skuffa da jeg spillte RF2!

Når du skyter folk har du ingen følelse av at du skyter, og dermed blir det møkk kjedelig med en eneste gang! de har også den sinnsykt irriterende respawn greia på AI'en som kan gjøre folk til nervevrak.

dette er et dårlig spill, pluss at det nesten er dårligere grafikk enn dens forgjenger.

-------------------

... bare lurer på om dette er ps2 versjonen dere snakker om ??....

fordi jeg snakker om PC versjonen, og den er iallefall møkk dårlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...