Sobek Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei. Tiden er inne for en ny pc. Jeg har sjekket pc-byggerne hos de fleste nettbutikkene, og et par av dem er greie nok. Utvalget er derimot ikke alltid det beste, de har ikke nødvendigvis alle de komponentene som jeg aller helst vil ha på samme sted:/. Et alternativ er derfor å kjøpe deler og montere selv. Jeg har derimot ikke montert en hel pc før. og siden det blir en rimelig dyr pc, ville det vært fint med litt kyndig hjelp. Jeg lurer derfor på om det er noen med peiling her på forumet som kunne tenke seg å hjelpe meg (mot betaling selvsagt, som vi blir enige om).Dersom jeg går for å kjøpe pc i deler, vil det være aktuelt å montere mot slutten av uken/helgen 14/15-02. Jeg bør vel også nevne at jeg bor på Carl Berner. Cheers Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 hadde du ikke bodd utpå landet så kunne jeg ha hjulpet deg Lenke til kommentar
Sobek Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Vel takk for ingenting Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) det er ikke vanskligere enn at du kan finne en walkthroug på nettet og gjøre det selv. fins utallige gjør-det-selv artikler rundt om kring. om jeg ikke husker feil ligger det en her på hw.no også.. ? med mindre PC-en kostet over 20k så er det ikke verdt det å betale noen for å gjøre en jobb som egentlig ikke er så komplisert. edit: HW.no's guide Endret 9. februar 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 det er jo egentlig plankekjøring sånn sett . en gang må være den første og det er ikke så mange komponenter som skal ned. i manualen til hk-et står det jo greit forklart hva som skal nedi hvor pluss at som oftest så passer bare kontaktene nedi en plass. det er letter enn du tror. viktig å passe på at alle ledninger og kontakter er ordentlig nedi... pass og på at når du tar på kjølepasta på cpuen eller kjøleren så skal det uhyre lite på. den skal lissom bare dekke opp for evt ujevnheter og slike ting. hvis det er tekst på cpu-en skal man såidt fortsatt kunne se at det er tall og bokstaver der. for mye kjølepasta isolerer nemlig.... Lenke til kommentar
Sobek Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Ser ut som jeg skal gi det et forsøk ja(eller fem hvis det trengs...), hvor vansklig kan det være. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ikke så veldig. Og vis du får problemer så har du forumet her Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 pass og på statisk elektrisitet. ikke ha på deg ullsokker mot syntetisk tepper. ha heller ikke på deg syntetiske klær som fleece genser el noe ta gjerne i kabinettet (hvis det er av metall vel og merke) og la deg bli avgjordet før du tar på div komponenter og putter nedi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå