Gjest Guest_Meg_* Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Har hatt noen vorter på hendene i to år. Har prøvd en del produkter for å fjerne dem, men det har ikke hjulpet særlig. Så tenkte å prøve å få de fjernet hos lege. Noen som har noen erfaringer med dette? Gjør det vondt? Hvordan gjøres det? Hva koster det? Hvordan blir det visendes etterpå? Store sår o.l? Noen som vet noe? : ) Lenke til kommentar
MSg Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg hadde en i leddet på pekefingeren min jeg har penslet Verucid Liniment på i lengere tid. Fungert sånn delvis, men ble aldri skikkelig borte. For litt siden tok jeg tak med neglene og vrei hele driten av. Gjorde sykt, sykt, noe helt idiotiskt vondt.. Men fikk ut en stor del. Pirket litt mer med masse blod og dritt. Fikk ut alt, og nå som det har grodd er alt borte. Hos legen fryses den vel ned, hvis jeg ikke husker feil. Du kjenner det, men er ikke direkte vondt. Lenke til kommentar
Lisa88 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Homeopat sier bare jeg! Sønnen til min kollega ble kvitt alle vortene på en uke. Dette virker egentlig som heksekunst og bare jalla, men det funker! Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Når jeg hadde en vorte på hånda så gikk jeg til legen og fryste den ned 2 ganger. Hjalp ikkje for meg. Så tilslutt kjøpte jeg sånn frysegreie på apotek, og brukte den sikker 3 ganger så lenge som anbefalt, og da forsvant den Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg gikk til lege for å få fjernet noen vorter på fingrene når jeg var ca. 12-13 år... som sagt, frysing av vorter er ubeskrivelig vondt... og nei, det hjalp ikke, vortene kom tilbake... Jeg ble kvitt dem permanent med å rive/skjære dem bort.. blod og gørr... mmm Endret 9. februar 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Beste måten er å bite dem vekk ja. Etter å ha bitt dem vekk så gnage ut røttene. Er ganske vondt, men eneste som funker. Den tida jeg hadde det gjorde det alltid når jeg kom hjem fra fylla siden smerteterskelen var høyere Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg har slitt med noen vorter en stund på fingrene. Min fastlege fryste to ganger på de, og jeg fryste selv 11 ganger med et fryseapparat man får kjøpt på apotek. Brukte også Verucid. Dette funket ikke. Var hos hudlege nå på fradag og fjernet de. Fikk først bedøvelse, gjennom sprøyte, noe som var veldig vondt. Etter det kjente jeg ikke så mye. Han brant på vorten, og klippet den deretter bort. Alt var over på 10 minutter. Man må rense sårene/åpningene noen dager etterpå for å unngå infeksjon. Vorter på fingre er vanskelig å bli kvitt, så råder deg til å ta turen til hudlege. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg gikk til lege for å få fjernet noen vorter på fingrene når jeg var ca. 12-13 år... som sagt, frysing av vorter er ubeskrivelig vondt... og nei, det hjalp ikke, vortene kom tilbake... Jeg ble kvitt dem permanent med å rive/skjære dem bort.. blod og gørr... mmm Godt det ikke bare er jeg som til slutt røsket den av med makt. Min er helt borte. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg har slitt med noen vorter en stund på fingrene. Min fastlege fryste to ganger på de, og jeg fryste selv 11 ganger med et fryseapparat man får kjøpt på apotek. Brukte også Verucid. Dette funket ikke. Var hos hudlege nå på fradag og fjernet de. Fikk først bedøvelse, gjennom sprøyte, noe som var veldig vondt. Etter det kjente jeg ikke så mye. Han brant på vorten, og klippet den deretter bort. Alt var over på 10 minutter. Man må rense sårene/åpningene noen dager etterpå for å unngå infeksjon. Vorter på fingre er vanskelig å bli kvitt, så råder deg til å ta turen til hudlege. Hvor mye kostet dette? Hvordan ble det visendes etterpå? Forsvinner merkene etter de for godt? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg har slitt med noen vorter en stund på fingrene. Min fastlege fryste to ganger på de, og jeg fryste selv 11 ganger med et fryseapparat man får kjøpt på apotek. Brukte også Verucid. Dette funket ikke. Var hos hudlege nå på fradag og fjernet de. Fikk først bedøvelse, gjennom sprøyte, noe som var veldig vondt. Etter det kjente jeg ikke så mye. Han brant på vorten, og klippet den deretter bort. Alt var over på 10 minutter. Man må rense sårene/åpningene noen dager etterpå for å unngå infeksjon. Vorter på fingre er vanskelig å bli kvitt, så råder deg til å ta turen til hudlege. Hvor mye kostet dette? Hvordan ble det visendes etterpå? Forsvinner merkene etter de for godt? Kostet 4oo kroner for å fjerne to vorter. Selv om det bare er tre dager siden jeg fjernte de så er det rød-svarte merker etter brenning. Men det blir bedre. Det blir nok arr. Men dog bedre enn noen stygge utvekster. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg skar av vorter jeg hadde på foten, det gjorde VONDT, men jeg ble helt kvitt det. Hvis du velger denne metoden, må du sørge for at du bruker en sterilisert kniv. Lenke til kommentar
Gjest Guest_123_* Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Kan man bare skjære de rett av?:S da får man jo ikke med hele rota vel?` Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Pilk med nål, tråd og pinsett så får du fjerna dritten. Hvorfor gå til lege når du kan operere på deg selv Gjorde det på foten, vondt som juling, og blod og gørr, men de kom aldri tilbake. Bare husk å bruke en steril nål, kniv etc. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg har aldri hatt behov for å fjerne vorter før, men jeg fikk fastlegen til å kutte bort en føflekk en gang av kosmetiske årsaker. Men jeg kaster en liten brannfakkel her: hva med å be fastlegen kutte den/de bort istedenfor å gjøre det selv? Så slipper man all smerten, mye av blodet og sjansen for infeksjoner man utsetter seg for med å ta saken i egne hender. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg hadde en under foten, som jeg klarte å rive av da jeg badet og løp en runde på asfalten lol Jeg hadde en tre fire stk ved siden av neglene da jeg var en del år yngre, og i likhet som mange andre her beit/skar/reiv jeg de bort. Jeg klipte bort en annen med saks og kom jeg på. Da var jeg møkka lei styret og ville bare ha de bort, så da gjorde jeg det som måtte til. Lenke til kommentar
Gjest Guest_123_* Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Om man biter/klipper/skjærer de av, blir det visendes noe etterpå? Sår, merker, arr osv? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Om man biter/klipper/skjærer de av, blir det visendes noe etterpå? Sår, merker, arr osv? Nope, jeg har ihvertfall ikke etter dem tre jeg beit av Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Om man biter/klipper/skjærer de av, blir det visendes noe etterpå? Sår, merker, arr osv? Gå heller til legen. Legen har utstyr som gjør at ikke vorten kommer tilbake, samt at infeksjonsfaren blir mye lavere. Det eventuelle arret vil også bli seendes ut mye finere dersom du går til lege. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Om man biter/klipper/skjærer de av, blir det visendes noe etterpå? Sår, merker, arr osv? Har ingen arr jeg heller. Men som sagt, legen er det mest fornuftige... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Men lege tar tid, og kan gå endel behandlinger før man blir kvitt dem, om man i det hele tatt blir det. Å bite dem vekk er ikke farlig, det er ubehagelig men det er behandling hos legen også. Merkene blir kanskje ikke så pene, men det tar ikke så lang tid før huden er 100% heala igjen. Det er ihvertfall min, og det var temmelig store vorter også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå