Gå til innhold

Mye baklys på Samsung SyncMaster T240?

r1vz

Anbefalte innlegg

Kjøpte en T240 for noen dager siden, men det er så sinnssykt baklys på nedre halvdel av skjermen, sånn at det er plagsomt altså. Skriften på nedre halvdel blir blass, svarte bokstaver blir lysegrå. Når skjermbildet er mørkt i f.eks. spill, eller film, så lyser det opp på nedre halvdel akkurat som nordlys. :( Noen andre som har opplevd mye baklys på denne skjermen? Har mest lyst å be om å få en ny, men er redd de bare sier det er noe jeg må leve med. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt klart at dette er noe du ikke skal godta og "leve med". Bruk angreretten før det er for sent!

Ja jeg fikk ny (hadde tatt bilde av skjermbildet og viste dem i butikken), men den nye er jo akkurat lik, så nå sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Blir litt flaut å komme tilbake med den nye skjermen også, men jeg er ikke fornøyd med å ha en slik skjerm. Dette er femte LCD-skjermen jeg har og ingen av de forrige skjermene har det vært slik lysforskjell på øvre og nedre halvdel. Samme hvor mye vi justerer på instillinger så er det mye lysere på nedre halvdel av skjermen og da så lyst at det blir blast og ubehagelig. Nei dette var rett og slett skuffende.

Jeg leste faktisk en test av denne skjermen, fra en engelsk side, før jeg kjøpte den og der ble det nevnt at det var veldig mye baklys på den skjermen som ble testet, men de regnet med at det ikke var slik med alle skjermene, at det bare var den de hadde fått. Vet ikke jeg, de er kanskje bare sånn disse skjermene da, ikke godt nok for min del iallefall, spørs bare hva de sier i butikken da. :hmm:

Endret av gyngestol1
Lenke til kommentar

Stå på ditt, er vel ingen som ønsker en slik skjerm med slike "feil". Det var jo foretningen du kjøpte varen med også enig i , ettersom du fikk tilsendt en ny skjerm.

Enten får du teste tålmodigheten din og prøve en ny, eller så får du rett og slett prøve å kreve penger tilbake ved kjøp av en annen skjerm. Er virkelig ingen expert på det her, men fanken da... Fornuft

MÅ si dette er dårlige nyheter for meg også som har hatt store planer om å skaffe meg denne skjermen, håper du gir lyd ifra deg om hvordan saken utvikler seg! Jeg håper på at T240 overlever denne tråden!:p ^

Er jo så vakker haha...

Endret av II-COCO-II
Lenke til kommentar
Det heter TN og er en paneltype, og om du velger å kjøpe en skjerm med denne teknologien er det bare noe å venne seg til. *VA og IPS er det du vil ha, og resten av verden også egentlig, de bare vet ikke at det finnes.

Helt nytt område for meg må jeg si, har du en artikkel eller noen eksempler? Finner du en rimelig og god 1920x1200 skjerm med VA eller IPS idag?

Lenke til kommentar
Helt klart at dette er noe du ikke skal godta og "leve med". Bruk angreretten før det er for sent!

Ja jeg fikk ny (hadde tatt bilde av skjermbildet og viste dem i butikken), men den nye er jo akkurat lik, så nå sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Blir litt flaut å komme tilbake med den nye skjermen også, men jeg er ikke fornøyd med å ha en slik skjerm. Dette er femte LCD-skjermen jeg har og ingen av de forrige skjermene har det vært slik lysforskjell på øvre og nedre halvdel. Samme hvor mye vi justerer på instillinger så er det mye lysere på nedre halvdel av skjermen og da så lyst at det blir blast og ubehagelig. Nei dette var rett og slett skuffende.

Jeg leste faktisk en test av denne skjermen, fra en engelsk side, før jeg kjøpte den og der ble det nevnt at det var veldig mye baklys på den skjermen som ble testet, men de regnet med at det ikke var slik med alle skjermene, at det bare var den de hadde fått. Vet ikke jeg, de er kanskje bare sånn disse skjermene da, ikke godt nok for min del iallefall, spørs bare hva de sier i butikken da. :hmm:

Godt at det ikke er bare meg som bytter inn haugevis av skjermer 4 skjermen så langt.. hehe

Lenke til kommentar

Ang dere som er så kresne på skjermer, så må jeg bare si at Asus vw222u er en meget bra billigskjerm. Ja den er TN, og ved visse blåfarger så vil bunn være mørkere enn toppen, men dette gjelder bare blå, og det er en relativ t liten forskjell. Backlight bleed lekker ikke inn mer enn ca 4mm, hvitt er veldig hvitt, horisontal innsynsvinkel er meget bra. Den er rask, og fargene er relativt bra, men som sagt, så skifter de en del med vinkel (dog er blå værst). Ville egentlig komme frem til at, den var bra nok til at jeg ikke valgte å sende den tilbake. DEn står ved siden av en 20" acer med s-pva panel. Og unntatt innsynsvinkel (og fargekonsekvensene det får) så er ikke bildeforskjellen så stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...