OsamaFetLaden Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg kjøpte en først en MIST-PSU som gjorde maskinen min heilt ustabil fra dag 1. Så sendte jeg den tilbake og fikk en rev 3, men med den fikk jeg melding om at grafikkortet ikke fikk nok strøm hver gang jeg kaldstarta maskinen. Jeg har hørt det har vært en del problemer med kondensatorene på disse PSU-ene og at fabrikanten skulle bytte merke, elns. Noen som vet om de har gjort det, eller om de har luka ut andre barnesykdommer til nå? Kabinettet mitt er så hjerneskadd designa at man må fjerne enten hovedkort eller CPU-kjøler for å bytte PSU, så jeg er kort sagt drittlei av å montere inn MIST-PSU-er som må fjernes igjen med det samme, og vil ikke gjøre det flere ganger... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Så kjøp et annet merke da. Corsair sine skal være svært gode. Har èn selv, og den funker prima. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Har selv bygd en rekke maskiner, og kun benyttet Corsair de siste årene. Aldri vært noe problem. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Min 2. generasjons 500W MIST fungerer utmerket. Men så er den litt overdimensjonert til systemet mit. (Kunne muligens greie meg med 350W). Det er vel 3. generasjon som selges nå (?) Lenke til kommentar
OsamaFetLaden Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Skulle gjerne bytta merke, tro meg, men jeg har garanti på MIST-en.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Min 2. generasjons 500W MIST fungerer utmerket. Men så er den litt overdimensjonert til systemet mit. (Kunne muligens greie meg med 350W). Det er vel 3. generasjon som selges nå (?) Nå må du huske at selv om du hadde hatt 1000Watt strømforskyning i maskinen din, så hadde den ikke brukt mere strøm av denn grunn. Maskiner flest bruker ikke mer enn 130watt uansett, men det er greit å overdimensjonere litt, for jo mere den er dimensjonert til, jo stillere og stabilere vil den være når den ikke belastes så mye. Det er i alle fall ingen grunn til å nedgradere. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Den første revisjonen brukte vel Fuhjyuu-kondensatorer som er uglesett nettet over, men i senere revisjoner er disse gått bort i fra. Men det skal jo være sagt at en PSU er mer enn bare kondensatorene, det andre skal også være opp til standard. Meldinger om for lite strøm til GPU har skjedd uten at PSUen har noe å gjøre med saken (noen nVidia-kort fikk denne, men en driver fikset problemet). Hva slags utstyr er det du kjører? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Nå må du huske at selv om du hadde hatt 1000Watt strømforskyning i maskinen din, så hadde den ikke brukt mere strøm av denn grunn.Ja nettopp. Maskina mi vil aldri komme til å bruke alle 500W, derfor kunne jeg klart meg med en strømforsyning som har lavere makseffekt. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Mist er serdeles gode strømforsyninger. Etter de skiftet ut kondensatorene sine med "Japan" kondensatorer har det vert lite tull med dem. Men alle kan jo være uheldige. Kanskje du har fått ett "mandags" produkt? Ville ha byttet den ut med en ny en jeg. Ville nok ikke kjøpt noe svakere PSU for selv om man ikke bruker akke watt hele tiden, så er det litt kjedelig når man plutselig gjør det. Og alle strømfosyninger mister litt effekt etter noen år. Måtte selv nylig skift ut 2 stk 400w PSU pga for lite effekt. Og dette var ikke på noen gamer pc`r akkurat. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå