kvakse Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei, har et ATI Radeon X1300 som har begynt å bråke noe sinnsykt i det siste. Har skrudd av viften og kikket på den, men tror ikke jeg kan gjøre noe med den. Spørsmålet mitt er, hva får jeg mest for pengene for: Ny vifte til 320,- inkludert frakt, eller investere i helt nytt skjermkort? Jeg trenger egentlig ikke noe særlig bedre enn X1300'en (jeg spiller aldri). Men hvis et helt nytt og mye bedre kort kun koster noen hundrelapper mer, er det kanskje en idé å bytte. X1300 er jo noen år gammelt, men jeg vet ikke hva et bedre kort koster idag. (Dette er alltid problemet mitt når det gjelder PC-hardware: Jeg kjøper inn nytt typisk sjeldnere enn hvert 3.-4. år, og da må jeg lese meg opp fra bunnen av om hva som er ståa på hardware-markedet. Jeg følger ikke med i mellomtiden.) Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Du kan kjøpe et helt lydløst skjermkort til ca. samme pris. For eksempel dette. Det at det kortet er bedre i spill enn ditt forrige kort er kanskje ikke så aktuelt, men det kortet der har videoaksellerasjon, så om du skal spille av HD materiale på PCen så kan det være kjekt. Du burde ha bra luftflyt i kabinettet om du først går for en passiv kjøler, men om du ikke belaster kortet noe særlig i 3D så vil det gå greit så lenge det flyter litt luft rundt. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Du kan kjøpe et helt lydløst skjermkort til ca. samme pris. For eksempel dette. Det var helt klart et bedre alternativ, ja. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå