Nyttnavn2013 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei. Jeg har problemer med min SE xperia, den vil ikke åpne MMS. Tele2 sine automatiske innstillinger sendt gjennom sms endte i dette: ''Feil Beklager, du får ikke brukt mobilt Internett (WAP) da din mobiltelefon ikke støtter tjenesten. På Tele2 web shop finner du gode tilbud på ny mobiltelefon slik at du får sendt MMS, lest nyheter, brukt mobilspill, osv!'' Så jeg prøvde manuelle innstillinger, men jeg ble bare dirigert til en svensk versjon av tele2. Og innstillingene funket heller ikke, tele2 har også fjernet manuelle innstillinger for MMS for Xperia. Så jeg kan heller ikke sjekke om jeg har gjort noe feil der. Når jeg kjøpte mobilen ville jeg beholde mitt gamle nummer og abonnement. Søsteren min på 10 ville ha nytt nummer fordi hun var lei sitt gamle, så hun fikk abonnement som fulgte med mobilen. Kan dette ha noe med saken og gjøre? Uansett, takker for alle svar. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Tikket inn 2 nye MMS meldinger og jeg sitter fortsatt uten noe hell med oppsett. Så visst du har ett oppsett som funker, svar. Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Re: Oppsett for Tele2 og synkronisering mot Outlook ronnyr 13 Jul 2008 22:53 Oppsett av MMS fungerte fint med Tele2 med litt knoting bare. Opprett en ny tilkobling under START > Innstillinger > Tilkoblinger > Avansert > Velg Nettverk Navn for innstilling: Tele2 MMS Legg til modem med navn: Tele2 MMS Velg et modem: Mobillinje (GPRS, 3G) Navn på tilgangspunkt: internet.tele2.no Når du er ferdig med dette går du inn på Proxy-innstillinger Kryss av for "Dette nettverket kobler seg til Internett" Kryss deretter av for "Dette nettverket benytter en proxy....." I boksen for proxy-server skriver du: 193.12.40.14 Er litt usikker på hvor betydningsfull all denne informasjonen her er, for her kommer hovedoppsettet: Gå til Meldingsfunksjoner der du sender sms og mms. Vel MMS-Alternativer fra Meny. Hcis nå ikke Tele2 MMS ligger i serverlisten så oppretter du den. Sett Servernavn til: Tele2 MMS Gateway: 193.12.40.14 Portnummer 8080 Serveradresse: http:/mmsc.tele2.no Tilkoble via Tele2 MMS Sendegrense: 300K WAP versjon 2.0 Woola. Det fungerer som smurt på min diamond touch med Tele2 abb. Eller: Lastet ned Operatør Konfigurator Men da koster hver konfigurering 5,-. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Tusen takk! Funker som bare det. Lenke til kommentar
norx10i Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 For å sende/motta MMS på X10i må dataroaming være påslått... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå