TGB Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det har E-3 også, men jeg vet ikke om jeg er så veldig begeistret for den løsningen. Jeg ønsker ofte å skifte modus raskt, og da er det kjekt med et fysisk hjul. Men det er ikke noe stort problem uansett, det er nok mer det at jeg aldri hatt bruk for disse modusene. Og det tror jeg ingen har etter å ha lest en enkel fotobok. Trykk ned modus knapp med høyre pekefinger, bruk høyre tommel til å rotere for å bytte modus. Kan gjøres mens man ser inn i søkeren - blir ikke bedre/raskere enn dette synes da jeg Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 jeg har akkurat oppgradert min D40 til D90 og er strålende fornøyd. Bruker mitt Sigma 18-200 ganske mye også. Det er ikke ekstremt lyssterkt, men har et enormt zoomområde og er det objektivet jeg setter på når jeg drar på tur og ikke veit helt hva jeg kommer til å ta bilde av. Dette objektivet koster rundt 4000 og har bildestabilisator, hvilket betyr at man ikke er avhengig av stativ i like stor grad som ellers. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det har E-3 også, men jeg vet ikke om jeg er så veldig begeistret for den løsningen. Jeg ønsker ofte å skifte modus raskt, og da er det kjekt med et fysisk hjul. Men det er ikke noe stort problem uansett, det er nok mer det at jeg aldri hatt bruk for disse modusene. Og det tror jeg ingen har etter å ha lest en enkel fotobok. Trykk ned modus knapp med høyre pekefinger, bruk høyre tommel til å rotere for å bytte modus. Kan gjøres mens man ser inn i søkeren - blir ikke bedre/raskere enn dette synes da jeg Støtter det. Så slipper man å skifte program ved en feiltakelse også. D90 er som alle sier en kraftig oppgradering fra D70 på alle måter - såpass mange års utvikling gjør mye for bildekvaliteten, så det er nok veien å gå. Ift. optikk, kommer det vel an på hvor mye du savner i rekkevidde over 70mm. Noe sier meg at du vil komme til å syns at 85mm blir for lite også? Alternativer til 18-85mm og 18-200mm blir da; Nikon 18-135mm 2 770,- Nikon 18-105mm VR 2 149,- Savner du ikke vidvinkel, finnes Nikon 24-120mm VR 3 990,- (men da kan du like gjerne se på 18-200mm VR). Alle disse objektivene har dog inngått et kompromiss; du får dekket et bredt område, med begrenset ytelse (men ikke ubrukelig). 16-85mm VR skiller seg ut fra disse ift. bildekvalitet. 18-70mm som du allerede har er regnet som et godt kit-objektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå