Gå til innhold

Hva er døden for deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Folk som ønsker å leve evig på jorda OG få barn, har jeg ingen respekt for. Skulle alle tenkt slik, ville det blitt overbefolkning.

Enig der ja. Det er et av de store problemene vi kanskje vil få om en stund.

Da må vi jo nesten ha en ordning slik at de som lever veldig lenge f.eks ikke kan få unger før noen andre dør.

Men la oss si av vi får en teknologi som gjør at vi ikke blir gamle. Hvis man ikke vil ta i bruk denne, eller slutter å bruke den så man blir gammel og dør, vil det bli klassifisert som selvmord?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Folk som ønsker å leve evig på jorda OG få barn, har jeg ingen respekt for. Skulle alle tenkt slik, ville det blitt overbefolkning.

"ville det blitt", du liksom.

Dessuten er det tullprat.

Får du to unger vil faktisk populasjonen gå NEDOVER. Du må få tre eller fler for at den kanskje skal gå oppover.

Så om du får en unge, så bidrar du til avbefolkning.

Lenke til kommentar
Det er noe jeg aldri har skjønt. Hvorfor er de som tror at man ikke finnes lenger på noen måte når man dør opptatt av å bli husket/ha ett godt ettermæle? Ikke bare har det ingenting å si for deg isåfall, men det vil faktisk ikke være noe deg det ikke har noe å si for, så det er da totalt likegyldig hvordan folk husker deg?

[...]

For meg handler det ikke om tiden etter døden, men den trygge følelsen jeg vil kunne ha av å bli husket. Egentlig spiller ingenting noen rolle, bare jeg er glad og fornøyd, og jeg strever derfor heller ikke etter anerkjennelse kun for anerkjennelsens skyld. Mange snakker om at de ønsker å utrette noe her i livet. Til tider er jeg helt ening, mens jeg andre ganger tenker at det ikke spiller noen rolle, bare jeg som tidligere nevnt er happy. Derfor setter jeg heller på fet musikk og synger litt for meg selv enn å filosofere.

Endring:

Får du to unger vil faktisk populasjonen gå NEDOVER. Du må få tre eller fler for at den kanskje skal gå oppover.

Så om du får en unge, så bidrar du til avbefolkning.

Ikke om man tror på evig liv, da bidrar man med akkurat et menneske til, som selv vil bidra med enda et. "Avbefolkning" eller i alle fall en redusert befolkningsvekst ville ikke være noen negativ utvikling for oss som allerede bor her - snarere tvert i mot.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar
En havner i en episode av "Overhaulin'" og får en fet flammelakkeringsjobb!

:D

HA HA HA :D

DEN lo jeg godt og lenge av Jalla! *tørker tårer*

Bedre enn å komme til helvette enn til himmels antagelig, for der er det med stor sannsynlighet iskalt da det ikke lenger er folk å få tak i til å hugge ved og fyre i ovnene også videre..... :)

Lenke til kommentar

Når jeg hører uttryket "katter har 9 liv", så jeg tenker jeg med en gang på parallelle universer. Jeg har alltid hatt troen på at hvis man dør, så blir man sendt videre til et annet univers. Et eksempel er en flystyrt. I det ene universet dør man, men i det andre overlever mann. Kan det hende at vi har fått utdelt x antall universer, siden katter har 9?

Er det andre enn meg som deler denne tanken?

Lenke til kommentar

Om døden skal være så "fin" og bare det at etter døden er bare kos og noe "mer" som vi ikke vet noe om. Hvorfor i alle dager er kroppen bygds slik at den forsvarer seg selv om å overleve alt fra sykdom til ulykker o.l? Hva er vitsen da om døden er ikke noen slutt. Kroppen gir aldri opp om å dø, og det er jo selvfølgelig for din egen skyld.

Tror nok døden ikke er noe positivt nei. Lett frykt for døden viser bare du liker livet. Frykter du den ikke i hele tatt har du ikke noe å leve for?

bleh.

Lenke til kommentar
Bedre enn å komme til helvette enn til himmels antagelig, for der er det med stor sannsynlighet iskalt da det ikke lenger er folk å få tak i til å hugge ved og fyre i ovnene også videre..... :)

Øh, helvete står jo for oppfyringen til himmelen.

Kan jeg aldri tenke meg! :) I så fall er jeg sikker på at den godeste satan krever blodpris... :D he he

Om døden skal være så "fin" og bare det at etter døden er bare kos og noe "mer" som vi ikke vet noe om. Hvorfor i alle dager er kroppen bygds slik at den forsvarer seg selv om å overleve alt fra sykdom til ulykker o.l? Hva er vitsen da om døden er ikke noen slutt. Kroppen gir aldri opp om å dø, og det er jo selvfølgelig for din egen skyld.

Tror nok døden ikke er noe positivt nei. Lett frykt for døden viser bare du liker livet. Frykter du den ikke i hele tatt har du ikke noe å leve for?

bleh.

Jeg frykter ikke døden fordi jeg ser på den som noe helt naturlig, men jeg ønsker den ikke velkommen heller... :) Men en dag, hvis jeg sitter der gammel og grå og ingen tar seg av meg, kan det hende at jeg ønsker den velkommen, men ikke enda! Til det har jeg for mange som trenger meg...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...