Gå til innhold

Hva er døden for deg?

Anbefalte innlegg

Jeg blåser i blasfemi, og kommer aldri til å respektere det brutale maskineri sin tro. Det er så patetisk og latterlig at jeg faktisk mistenker trolleri. Jeg har vanskelig for å tro at dette er det du innerst inne mener er virkelig, for ikke å snakke om den fantastisk feilaktige forståelsen din om Allah.

Så du skal skite meg ned fordi jeg er kristen?

Dette ER noe jeg virkelig mener, og jeg har møtt ham som jeg og du kaller Jesus.

Og hvis jeg klarer å respektere det du gjør

så må da søren meg du og respektere det andre gjør.

Jeg har ikke sagt noe direkte feil om folk som er muslimer, jeg respekterer dem og.

Ta for eksempel: Bin Laden er en veldig bra mann egentlig.

Han bare gjør det som koranen sier han skal gjøre.

Er ikke da Islam en heelt forvrengt religion egentlig?

Ja, jeg skiter på kristne. Du har ikke møtt Jesus, det er bare hjernen din som har spilt deg et puss, basert på hva du forventet og hvordan du trodde Jesus ville være. Du tror at jesus er virkelig fordi ditt eget sinn produserte Jesus på den måten som er troverdig for deg.

Jeg har aldri best om din respekt, og har heller ikke lyst på den. Jeg skiter på respekt.

Du sa at Allah ikke viser nåde, og at han ikke tolererer en eneste synd. Dette er like feil som kristen svovelpreking, og de fleste muslimer tror på en barmhjertig og nådefull gud. Sharia-lovene f. eks. handler om å angre på sine synder. De er laget for å gi forbryteren en mulighet til å se feilen i sin oppførsel, og angre. Hvis en tyv virkelig angrer f. eks. skal han i følge koranen få beholde hendene. (Tyver mister som kjent hendene)

I tillegg sier du at Bin Laden er bra. Ja, han kjemper for det han tror er rett, men han er også leder for verdens mest omtalte terrororganisasjon som i tillegg tjener masse på Afghanistans opiumhandel. Han praktiserer ikke Islam på en sunn måte, og jeg tror ikke Allah (som ikke eksisterer) ville godkjent handlingene hans. Allah er tross alt den samme guden som guden din, eneste forskjellen på jøder, kristne og muslimer er hvilke bøker dere baserer troen deres på.

Islam er ikke forvrengt da det finnes sunne måter å praktisere religionen på. Situasjonen i Midtøsten er mulig med hvilken som helst religion. Islam blir forvrengt av mennesker med sine feil og mangler.

hva synes du da om kristne fanatikere? Det finnes f. eks. kristne som dreper folk utenfor abortklinikker. Hva med de utallige pedofili-sakene mot katolske prester? Allikevel har folk akseptert at Kristendom handler om fred, fordi vi lar ikke ekstremister få bestemme hva den handler om.

Det er merkelig hvordan jeg som ateist har mer innsikt i andre religioner enn deg som kristen, eller hva?

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tankene om gjenfødelse eller et liv etter døden forutsetter at vi har en sjel som kan overleve kroppen.

Bare et lite tankeeksperiment, men se for deg at universet blir gjenskapt igjen og igjen i all evighet.

Bare et lite tankeeksperiment, se for deg at universet ikke blir gjenskapt. Det er nemlig ingenting som tyder på at det gjør det, foreløpig.

Selfølgelig. Men dette oppkoket er vel mer sannsynlig enn at du blir gjenskapt på andre måter, eller? Ser bort i fra kloning og liknende.

Lenke til kommentar
Så du skal skite meg ned fordi jeg er kristen?

Dette ER noe jeg virkelig mener, og jeg har møtt ham som jeg og du kaller Jesus.

Legger du opp et bilde av deg og Jesus da ? Regner med du knipset noen bilder om du faktisk møtte han (det hadde jeg gjort)

Skal både relgiøse og ateister diskutere et tema som dette så må vi ha et møtepunkt i hva som er gyldig argumentasjon. Det enkleste er å bruke logikk eller dokumenterbare observasjoner.

F eks jeg begrunner mit syn på det som er å forvente i et fysisk univers. Blant annet i denne diskusjonen vil jeg si at det ikke er noe liv etter døden fordi det ikke var noe liv før fødselen. Det er da en logisk slutning siden det ville være ulogisk at det var noe etter når det ikke var noe før.

En anen ting med liv etter døden er hvordan skal informasjonen som beskriver et liv i form av masse og tilstand kunne overføres til ett annet liv. Et liv kan beskrives av et sett med materie i helt spesielle tilsatnder, disse kan vi ikke observe at "forplanter" seg på en ordnet måte i tid-rommet etter døden. Dermed syntes jeg det er ulogisk at det skulle være noe liv etter døden når vi ikke kan beskrive hvordan "det går videre" på.

Lenke til kommentar

døden og synet rundt det er så mangt.

vet ikke helt hva jeg skal si om døden. får ta det når det går mot veis ende. håper det skjer stille mens jeg sover,men slik blir det antageligvis ikke.

håper vel på å møte dem som allerede har falt bort. jeg vet dette er tull selvsagt,men på dødsleie vil det lindre smertene,sorgene og bitterheten.

(er for sent til å komme med et langt og poetisk svar,men i helgen med alkoholinntak vil nok tankene og poesien strømme på. kan ta det da.gled dere gutta)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Dét vil nok endre seg ettersom du blir eldre. Og på dødsleiet blir jo en god del religiøse. :D

Count me out of those... Jeg kommer garantert ikke til å bli religiøs når jeg dør... til det har jeg alt for mange ganger prøvd å være "død" og overlevd og vet fra erfaring at jeg ikke vil vende meg mot religion....

For meg ville det vært som å konvertere til nissen... helt og holdent, som de sier på nynorsk, out of the question..... Jeg er vel det en kan kalle for overbevist om at gude tro er overtro vil jeg "tro" .... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg frykter ikke døden. Faktisk, så gir jeg den ikke en eneste tanke, hvorfor? Fordi jeg er overbevist om at jeg vil kunne leve så lenge jeg vil, at teknologien i nærmeste framtid vil holde meg i gang i mange mange hundre år. Jeg skal oppleve flere generasjoner og århundrer.

:!: Der har du den rette tankegangen ja! Tenker lignende baner selv.

Men angående hva som skjer etter døden, så er det vel som sagt før her i tråden; akkurat som før fødselen.

Lenke til kommentar

jeg skulle vært død 4 ganger:

ved fødsel ble jeg dødelig syk,døde nesten.

jeg skulle vært på 9/11-2001

jeg skulle vært i bungalowene ved strendene under tsunamien i 04.

mulig jeg ikke ville død,men sjangsene hadde vært til stedet.

en gang senere hvor jeg trente med rifla,så traff en kule en steinflate som lå gjemt over et tynt lag med jord. kula kom tilbake og sneiet hode mitt.

døden lurer mange steder.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...