pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Er eksistens nødvendigvis bedre enn ikke-eksistens? Eksistens og ikke-eksistens er inkommensurable. Jeg aner ikke hva det betyr, men hvis det betyr at de ikke er forenelige, er det ikke et argument mot spørsmålet mitt sin gyldighet. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det ville jeg, iallefall. Tenk så deilig å slippe å være ansvarlig for noe. o-o Man kan bare påpeke at det er skjeggmannens vilje eller skylde på den lille mannen med hornene. Nå synker du lavt, men regner med du bare troller? Du foretrekker vel ikke uansvarlighet framfor fornuft? Lenke til kommentar
Camellia Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det ville jeg, iallefall. Tenk så deilig å slippe å være ansvarlig for noe. o-o Man kan bare påpeke at det er skjeggmannens vilje eller skylde på den lille mannen med hornene. Nå synker du lavt, men regner med du bare troller? Du foretrekker vel ikke uansvarlighet framfor fornuft? Hvis jeg hadde valget, jo. Jeg skulle også ønske jeg kunne være barn igjen og leke dagen lang og slippe å bry meg med alle slags "voksenproblemer". Desverre er det urealistisk og strider med hvordan min oppfatning av verden fungerer. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg synes du synker lavere enn kreasjonistene nå. Jeg kan ikke respektere mennesker som ikke søker sannhet. Sorry. Lenke til kommentar
Camellia Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg synes du synker lavere enn kreasjonistene nå. Jeg kan ikke respektere mennesker som ikke søker sannhet. Sorry. Og jeg søker hverken aksept eller respekt fra en som ikke kan respektere mennesker på grunnlag av at de har et annet mål i livet enn seg selv. :!: Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Handler ikke om å ha et annet mål med livet, handler om å verdsette fakta og å søke sannheter i stedet for å frivillig la seg hjernevaske. Slike holdninger ødelegger verden, og jeg kan ikke respektere folk som stiller seg bak det. Jeg håper imidlertid du bare troller. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg synes du synker lavere enn kreasjonistene nå. Jeg kan ikke respektere mennesker som ikke søker sannhet. Sorry. Hvordan føles det å leve under en stein? 1 stikkord: 2009. Ontopic: selv tror jeg på et liv etter døden, men lurer på om det er vondt å dø. Virker som om man bare sovner inn. EDIT: er det en catfight som foregår så jeg ikke skal blande meg inn? Endret 9. februar 2009 av RePaC Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sorry mac, men respekt for irrasjonalister hører fortiden til, ikke fremtiden. Hva har du opplevd som gjør at du tror på et liv etter døden? OT: Noen måter å dø på er vonde, andre er smertefrie, atter andre er til og med behagelige. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg prater om å dø naturlig, ikke å bli påkjørt av et Boing 747 nei. Jeg er religiøs og tror nok til å si at jeg veit. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er religiøs og tror nok til å si at jeg veit. Eh, tror du har misforstått et par begreper. Tro og viten er helt forskjellige ting. Det er ikke bare å fylle på med nok tro, så har du viten. Jeg spør hvorfor du tror. Lenke til kommentar
Camellia Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Handler ikke om å ha et annet mål med livet, handler om å verdsette fakta og å søke sannheter i stedet for å frivillig la seg hjernevaske. Slike holdninger ødelegger verden, og jeg kan ikke respektere folk som stiller seg bak det. Jeg håper imidlertid du bare troller. "Verdsette fakta, søke sannheter istedenfor å la seg hjernevaske." Er dette din "sannhet?". Har du noen "fakta" på at dette er den eneste "sannheten" der ute? Et menneskes sannhet er nemlig subjektivt. Ergo kan ikke du respektere folk som avviker fra din egen sannhet som du så godt som fremstiller som objektiv. Da det var sagt, verdsetter jeg både fakta, rettferdighet, sannhet og vitenskap. Og det er på grunn av dette det heller ikke ligger i min natur å være uansvarlig til tross for at det ville være langt mer komfortabelt. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er religiøs og tror nok til å si at jeg veit. Eh, tror du har misforstått et par begreper. Tro og viten er helt forskjellige ting. Det er ikke bare å fylle på med nok tro, så har du viten. Jeg spør hvorfor du tror. Fordi jeg føler at jeg får hjelp når jeg ber, er ikke dermed sagt jeg ber om $1.000.000 på kontoen min og vips; nei. Er du stressa? Du virker veldig stresset og rastløs. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/02/03/magasin...edisin/4654527/ lol Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Et menneskes sannhet er nemlig subjektivt. verdsetter jeg både fakta, rettferdighet, sannhet og vitenskap. Sannheter er ikke subjektive, det er den største selvmotsigelsen jeg har hørt. Sannheter er sannheter nettopp fordi de er objektive. Hvis du tror jorda er flat, er den likevel rund. Kall det din personlige sannhet om du vil, men det er likevel en stor løgn. Du verdsetter ikke fakta, sannhet og vitenskap dersom du skulle ønske du klarte å ignorere det og tro på eventyr i stedet. Fordi jeg føler at jeg får hjelp når jeg ber Konkret eksempel? For øvrig interessant at du ukritisk og umiddelbart setter likhetstegn mellom bønnesvar og liv etter døden. Endret 9. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg begynner å skjønne hvorfor denne tråden heter "Hva er døden for deg?" Det var nok for å unngå Off-Topic-krangel ... Endret 9. februar 2009 av Überadri Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Døden er en naturlig prosess som absolutt alt som finnes en eller annen gang må igjennom. Det som gjør døden til noe mer enn denne prosessen er påfunn gjort av menneskehjerner. Fordi jeg føler at jeg får hjelp når jeg ber, er ikke dermed sagt jeg ber om $1.000.000 på kontoen min og vips; nei. Er du stressa? Du virker veldig stresset og rastløs. Tror du at gud har en uendelig plan for alt her i livet, slik det står i bibelen? Også ber du? Hvorfor be når gud har en guddommelig plan for alt her i livet? Det virker som du ber fordi det gir deg håp. Håp er det samme som tro. Tro er en hypotese. En hypotese er en teori som ikke er bevist. Din hypotese har nå eksistert i 2000 år, og har ikke blitt annet enn motbevist gjennom alle disse årene. Ikke lur deg selv lengre, våkne opp! Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Når jeg dør, skjer dette: Jeg dør, også vokner jeg omtrent med engang igjen.. Det føles som jeg har sovet bare ett par minutter men det kan ha gått mange mange år.. Når jeg vokner så er det dommedagen.. tror jeg da.. Uansett, får jeg lov til og leve til jeg over 60.. Så skal jeg dø med ett smil, for når jeg dør så får jeg værtfall svar på mye.. Eller så får jeg ikke svar på noe og alt er svart.. Men det er ett slags svar det også.. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Tror du at gud har en uendelig plan for alt her i livet, slik det står i bibelen? Også ber du? Hvorfor be når gud har en guddommelig plan for alt her i livet? Godt poeng! Hvorfor skulle et allmektig vesen endre sin gudommelige plan fordi en liten verdiløs synder ber han om det? Lenke til kommentar
Camellia Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Et menneskes sannhet er nemlig subjektivt. verdsetter jeg både fakta, rettferdighet, sannhet og vitenskap. Sannheter er ikke subjektive, det er den største selvmotsigelsen jeg har hørt. Sannheter er sannheter nettopp fordi de er objektive. Hvis du tror jorda er flat, er den likevel rund. Kall det din personlige sannhet om du vil, men det er likevel en stor løgn. Du verdsetter ikke fakta, sannhet og vitenskap dersom du skulle ønske du klarte å ignorere det og tro på eventyr i stedet. Fordi jeg føler at jeg får hjelp når jeg ber Konkret eksempel? "Sannheter er sannheter nettopp fordi de er objektive" er bare korrekt hvis du tar ordet bokstavelig, noe jeg ikke gjorde. Merk deg apostrofene. Et menneskes "sannhet" vil for individet alltid være sant, da å bevisst lure seg selv ville medføre den selvmotsigelsen du påpeker. Kall "sannhet" for hva du vil. Tro, ideologi, livssyn, etc. Men forvent ikke at alle skal dele din oppfatning av hva som er korrekt. Jeg tror på å akseptere andres oppfatninger av hva som er sant eller ikke, uten nødvendigvis å være enig med dem. At jeg hverken verdsetter fakta, sannhet og vitenskap utelukkende fordi jeg ønsker å kunne tro på drømmer og fantasi er en latterlig og grunnløs påstand. Hadde det vært tilfellet ville jeg forkastet vitenskapen for lengst. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Personlig tror jeg på gjenfødelse. Jeg mener at hva du blir gjenfødt som ikke avhenger av god eller dårlig karma, men av en skapning som blir født akkurat det sekundet personen dør. Kan vel nesten sies at det er nesten som en sjel eller livsgnist som går far en døende skapning til en skapning som blir født. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå