Kakebakelate Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hva er vitsen med å tro på gjennfødelse når man ikke husker noe fra forige liv uansett? Da kan man ikke være sikker på at man faktisk er blitt gjenfødt og ikke bare er et nytt menneske. Lenke til kommentar
.... Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sant nok. Jeg tror ingenting. Menneskehjernen er ikke akkurat avansert nok til å kunne fatte døden, eller det å ikke eksistere, for å si det sånn. Men en søvn uten drømmer er nok ikke så ut på jordet, er sikkert noe i det Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hva er vitsen med å tro på gjenfødelse når man ikke husker noe fra forige liv uansett? Da kan man ikke være sikker på at man faktisk er blitt gjenfødt og ikke bare er et nytt menneske. Det er veldig sant. Men hvis det fungerer slik så er det på en måte ingen forskjell på å bli gjenfødt og å være et annet menneske. Og heller ingen forskjell på det å "sove uten drømmer" i evig tid for så å bli reinkarnert eller bare bli reinkarnert. En annen teori er forresten at man lever det samme livet om igjen og om igjen i evig tid. Enten at men gjør identisk det samme eller at man får det samme livet, samme utgangspunkt, men "et nytt forsøk" hver gang. Da også uten å huske det forrige livet. Men denne teorien tar jo som utgangspunkt at du er "universets midtpunkt", eller at verden går utifra deg, ihvertfall i forhold til deg. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg mener at en bryter ble slått på idét hjernen min begynte å sende signaler hit og dit i kroppen, mens døden er samme bryteren som slås av. Alt stopper opp i kroppen, og det vil ikke merkes. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hva er vitsen med å tro på gjennfødelse når man ikke husker noe fra forige liv uansett? Da kan man ikke være sikker på at man faktisk er blitt gjenfødt og ikke bare er et nytt menneske. Akkurat det samme jeg tenker på ;p Og tanken på å være liten igjen frister ikke så veldig, det med å glede seg til man blir 18 osv... Lenke til kommentar
nems Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Døden for meg: Ett bilde sier mer enn tusen ord. Endret 9. februar 2009 av nemo81 1 Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det fins ikke noen rasjonelle grunner til å tro noe annet enn at vi forsvinner som bevisthet og dermed opplever intet slik som før fødslen. Men frykt ikke med de raske fremskritene vi gjør i dag er det mulig vi kan forlenge livet og potensielt få evig liv innen vår generasjon dør. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 for meg er døden en slutt på en epoke, døden er for meg den siste hvilested. jeg som ateist må si at akkurat dette misunner jeg de religiøse som tror på et evig liv etter døden. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Etter døden er det samme som før fødselen. Eg var inne i magen til mora mi før eg vart født, kjem eg tilbake dit då? Eller meinar du før det? Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg hadde aldri klart å leve evig. Må jo kunne gi opp en gang og, ha mål som må gjøres før finishen osv. En grunn til å leve, utnytte livet mens man har det. Har man evig liv blir det på en måte meningsløst å prøve alt. Lenke til kommentar
.... Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Camellia Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg kan fint huske mitt forrige liv. Jeg var et stort tre på en frodig slette med masse sol. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Som tittelen sier, hva er døden for deg? Døden er for meg det samme som for deg. Men for å ikke være kverrulant: Jeg tror bevisstheten opphører når man dør. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Døden er noe jeg ikke frykter. Kan sikkert være deilig å være ingenting (nei, jeg er ikke suicidial, ro ned, jeg liker livet), men som det er sagt tidligere i denne tråden så er det som om du var før du ble født. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kan sikkert være deilig å være ingenting Feil. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Kan sikkert være deilig å være ingenting Feil. :!: :!: Ja, ser det nå. Endret 9. februar 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 jeg som ateist må si at akkurat dette misunner jeg de religiøse som tror på et evig liv etter døden. Så du ville foretrekke å narre deg selv dersom du klarte det? Er eksistens nødvendigvis bedre enn ikke-eksistens? Lenke til kommentar
Camellia Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 jeg som ateist må si at akkurat dette misunner jeg de religiøse som tror på et evig liv etter døden. Så du ville foretrekke å narre deg selv dersom du klarte det? Er eksistens nødvendigvis bedre enn ikke-eksistens? Det ville jeg, iallefall. Tenk så deilig å slippe å være ansvarlig for noe. o-o Man kan bare påpeke at det er skjeggmannens vilje eller skylde på den lille mannen med hornene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå