Evolutioner Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 heisann, diskuterer endel med noen i klassen, og finner ingenting på google.no hva koster egentlig dynamitt per KG? Har ikke tenkt og kjøpe eller noe slik, bare avvslutte diskusjonen Tipper 300-500 kr kg? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 heisann, diskuterer endel med noen i klassen, og finner ingenting på google.no hva koster egentlig dynamitt per KG? Har ikke tenkt og kjøpe eller noe slik, bare avvslutte diskusjonen Tipper 300-500 kr kg? Jeg kan gi deg svaret hvis du blir med og spleiser på nok dynamitt til å blåse den nye operaen i Bjørvika langt vekk fra jordens overflate. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 hva koster egentlig dynamitt per KG?Det blir mye det samme som og spørre om hvor mye koster grønnsaker per kg. Det varierer etter hvilken type. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Kommer nok helt an på hvor, hva slags og av hvem du kjøper. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Kommer sikkert også mye an på hvor mye du bestiller på en gang. Hvis man trasker inn i "dynamittbutikken" og ber om én kubbe tror jeg kiloprisen blir ganske høy i forhold til hvis du kjøper et par hundre kg. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ikke gjør det så forbanna vanskelig da! Si at trådstarter skal ha den billigste dynamitten han kan sprenge fjell med. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg tror ikke noen av oss har peiling. Da hadde vi vel sagt det. Endret 8. februar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Diesel og kunstgjødsel (Ammunion Nitrate + Fuel Oil = ANFO) gjør samme nytta, i alle fall i mitt scenario Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ikke gjør det så forbanna vanskelig da!Så vanskelig ? Det finnes ikke noen generell pris på sprengstoff. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Tror nok vi kan konkludere med at det er vanskelig å fastslå noen kilopris på dynamitt, men det trenger ikke å koste så voldsomt om man vil lage noe som smeller bra, trenger bare å følge med i kjemitimene på skolen Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Diesel og kunstgjødsel (Ammunion Nitrate + Fuel Oil = ANFO) gjør samme nytta, i alle fall i mitt scenario Ammunion nitrate er vel ikke kunstjødsel^^ = funker det ikke med Potassium nitrate + diesel? ^^ Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Diesel og kunstgjødsel (Ammunion Nitrate + Fuel Oil = ANFO) gjør samme nytta, i alle fall i mitt scenario Ammunion nitrate er vel ikke kunstjødsel^^ = funker det ikke med Potassium nitrate + diesel? ^^ Ikke det??? http://no.wikipedia.org/wiki/Ammoniumnitrat Joda, potassium nitrate og diesel kan sikkert også lage smell. Det brukes jo blant annet i svartkrutt, så... Lenke til kommentar
GuJoDy Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Har ikke handlet dynamitt på noen år, men jeg fant en gammel prisliste fra 1998. Her er prisen på patronerte sprengstoffer oppgitt: fra kr 18,15 til kr 39,50 +mva pr kg. Dette basert på minimum 1000 kg. Prisstigningen på sprengstoff avviker ikke i særlig grad fra den generelle prisstigningen. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå