Trikrin Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei alle sammen! Kjøpte meg et nytt kabinett, og har flyttet over alt til det nye kabinettet. Et snertent, men jævla trangt Lian Li kabinett. Men når jeg har koblet til det aller mest nødvendige, vil ikke PC-en starte opp. Det vil si, viftene går, lyset på hovedkortet lyser, og harddisken starter (vibrerer). Hører ingen piping som indikerer noe, det er bare det at skjermen forblir svart. Har forsøkt med et minimum av komponenter (som fungerte i dag, før jeg skiftet), men det er og forblir svart. Er veldig usikker på hva det kan være. Noen forslag? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Tror jeg ville begynne pånytt. Med hovedkortet ute av kabinett , lagt på et trebord. Med kun nødvendigste tilkoplet. Ofte er også disse feilene forårsaket av dårlig/misplasert cpu i cpu sokkelen (eller kjøler på cpu "misaligned"). Endret 8. februar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Forstår jeg riktig at du har tatt dette fra et annet kabinett, og satt det i et nytt et? Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Ja, jeg har satt det inn i et nytt kabinett.. Har også tenkt på CPU-en, men vil høre litt med andre først. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Noen ideer på hva jeg skal gjøre? Tok datamaskinen fra hverandre i går, og tok også cpu-vifta og satte den på plass igjen. Men når jeg kobler til, er det fortsatt ikke noe action. bare vifter :-( Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Brukte du antistatisk armbånd? Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Har avmagnetisert meg selv ved a) stikk-kontakt og b) touching av metall i 30 sekunder. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hvordan skal jeg finne ut om jeg har blåst hovedkortet / komponenter til f**ns hvis jeg ikke får noen tegn som jeg kan tolke? Noen ideer? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 helt sikker på at alle skruene bak hovedkortet er på plass? Jeg hadde et m-atx kort og måtte legge noe papir bak det for at det skulle funke. men prøv å ta alt ut og kjør det utenfor kabinetet Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Legge noe papir? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ikke papir, det lager magnetisme og kan kortslutte for deg. Sjekk strøm kablene, at de er i hovedkortet slik de skal være. Det skal være 2 kontakter du tar i...den store og en liten firkantet en for cpu'en. Og det skal ikke være noen hull ledig... Høres nesten ut som om du bare har koblet til halve strømmen....Var det ny strøm forsyning med kabinettet? Hvis så, prøv den gamle strøm forsyningen - kan være den nye som er defekt. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Håper jeg bare har koblet til halve strømmen :-) Men jeg har dobbelttrippeltsjekket at alt er ok koblet til. Strøm til hovedkortet en stor (og liten) pluss en liten til cpuen.... Og jeg har heller ingen hull ledig. Skal teste med en annen strømforsyning når jeg kommer hjem fra jobb. Takk for tipset. Noe annet enn papir jeg bør bruke? Som jeg kanskje har lett tilgjengelig? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg brukte noe avis-papir. Jeg satt faktisk å sleit med det problemet i et halvt år, det virket vis jeg tok alle kompontene ut men ikke når jeg hadde de i kabinettet. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hva gjorde du sa du? Legger noe papir i bunnen av kabinettet? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Legg det bak hovedkortet sånn vis kabinettet kortslutter, har du noe imellom det. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 For å forstå dette riktig. Jeg har byttet strømforsyning, og det er ikke det som gjør at ting ikke fungerer. Skal jeg legge et ark i bunnen av kabinettet? Eller bak hovedkortet, slik at det ligger mellom skruer og hovedkort? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Man skal ikke behøve å legge noe papir bak hovedkortet, om avstandsskruene som skal separere hovedkortet fra kabinettflaten er på plass som de skal. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Og avstandsskruene er på plass. Har dobbelt og trippeltsjekket :-) Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Prøv å ta ut cpu og sett den inn igjen. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Har tatt ut CPU-en. Har trippeltsjekket skruene til kabinettet. Har byttet strømforsyning Har koblet ut alt unødvendig dilldall. Men det funker fortsatt ikke. Derfor jeg lurer på papir-trikset, og om det i det hele tatt er et triks :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå