RamGuy Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei, Jeg har en stefar som er veldig pro Sony, og han har falt litt for Sony KDL-46W4500, mens jeg på min side har falt litt for LED-skjermer og Samsung LE-46A786 / LE-46A796! Disse ligger jo i så og si samme prisklasse og det hele! Så vi skulle gjerne ha fått sett disse skjermene opp mot hver andre, er det noen butikker her i landet (helst nær Oslo / Akershus området) som har disse to utstilt så vi kan få en liten preview med våre egne øyne? For å se hva LED-belysning medfører? Noen som har noen innspill angående disse to skjermene? Skal bli brukt som en vanlig TV for Canal Digital Parabol, samt HomeBase IPTV og DVD (og snart BluRay avspilling). Svært lite PC og annet bruk over det Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Gå for LED. Det gir langt dypere sortnivå og mer korrekte fargetoner... Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Gå for LED. Det gir langt dypere sortnivå og mer korrekte fargetoner... Har lest at input laget er helt grusomt, noe som i gaming vil være det samme som å ha ev 50-60ms skjerm, som kan bety at man går glipp av frags. Det hjelper visst noe å skru av LED og andre funksjoner til spillbruk. Bildene til TV, Blueray og DVD er nok ganske overlegne etter det jeg har lest og kan sammenlignes med Plasmaskjermer. Sony 4500W har derimot ca 10ms input lag i følge tester. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Test her Om du leser den testen så ser du att skjermen er udugelig til spilling. pluss ett par andre problemer. Men til film så er tven overlegen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Input-lag er nok ikke noe reelt problem ettersom gaming ikke er noe issue Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Input-lag er nok ikke noe reelt problem ettersom gaming ikke er noe issue Med dagens priser burde det ikke være noe tvil dersom pc bruk er uaktuellt. For å overbevise familien kan dere jo ta en titt på Sony z4500 og Sony x4500. x4500 har også LED, men er jo en del dyrere enn Samsung sine modeller. Vurderer selv sterkt LE-786 eller LE-796, men leser at flere LED tver fra samsung kommer til sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå