sdhild99 Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Shutdown virket fint på denne PCen med W98. Vil ikke skru seg av ordentlig med W2K. Hvis APM (under strømstyring) er slått på blir det bare bluescreen + restart. Rekker å se at det står noe med ntoskrnl.exe Hvis APM er slått av kommer den teite meldingen om at nå kan du skru av PCen, og man må nødt til å trykke på power-knappen. ACPI i BIOS = enabled PM by APM i BIOS = enabled [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon] PowerdownAfterShutdown (0 = disabled, 1 = enabled) Har satt denne til 1 (enabled) W2K Engelsk med SP3 Hvis APM under stømstyring er slått på kommer følgende feil v/shutdown: STOP: 0x0000000A (0x00004628, 0x00000002, 0x00000000, 0x80464B1F) IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL Address 80464B1F base at 80400000, Datestamp 384d9b17 - ntoskrnl.exe Noen som tar utfordringen? Har ikke vært ute for dette tidligere. Har prøvd å plukke vekk den ekstra RAM-brikken jeg satt inn ved bytte til W2K uten endring. Installert W2K på nytt = ingen forskjell. Byttet PCI-slot på et nettverkskort jeg satt inn ved bytte til W2K = makes no difference... Med eller uten SP3 og Win Update gjør heller ingen forskjell. Ser på nettet at feil ved ntosklnr.exe ofte oppstår ved oppgradering, da spesielt til XP, men jeg har foretatt en fullstendig formattering ved install av W2K Jeg begynner å gå tom for idéer... PCen har en AMD K6 500 MHz prosessor. Usikker på HK, men det har VIA chipsett. 192MB RAM Oppdatering: Jeg har funnet ut at jeg har et Gigabyte GA-5AX hovedkort, og jeg har forsøkt å flashe BIOS med denne utgaven: http://www.giga-byte.com.tw/Motherboard/Su...(Rev%205.2).htm Det står at denne BIOS-versjonen skal ha støtte for ACPI i W2K Problemet er at jeg får følgende feilmelding: BIOS file size error. Please download the 4MB BIOS file Jeg kan ikke se noen 4MB fil for nedlasting. Noen som har vært ute for dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå