LtdEdFred Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Heisann. Jeg har i en måneds tid hatt problemer med det trådløse nettet på PCen min (laptop). Plutselig så virker det som om netttilgangen blir skrudd av, men de to andre PCene i huset fortsatt er på nett. En "Reparering" av tilkoblingen har løst problemet hver gang, men jeg begynte å bli lei så jeg tenkte jeg skulle prøve en formatering. Jeg formaterte (Windows XP). Da jeg la inne driverene (de nyeste fra atheros.cz) til nettverkskortet (Atheros AR5006EG) kom kortet opp i enhetsbehandling og "trådløs-ikonet" poppet opp i systray, men når jeg åpner vinduet med tilgjengelige nettverk så kommer det ikke opp noen selv om jeg normalt finner rundt 10 (og det gjør fortsatt de andre PCene i huset). Er det noen innstillinger jeg har oversett noe sted? Jeg formaterte en kamerat sin PC samtidig og hos han så var nettverket helt fint selv uten å innstallere noen drivere. Endret 8. februar 2009 av Baltazar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Høres ut som hardwaretrøbbel. Du kan kanskje prøve kortet i en annen PC? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg glemte å nevne at det er en laptop. Er det enkelt å svitsje et nettverkskort mellom to laptoper? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er ofte bare å skru av et lokk på undersiden. Vær obs på at antennetilkoblingen eller selve kortet kan sitte løst i, så sjekk det om du åpner den. Koster ikke så mange kroner for et nytt kort. Du finner de rimelig på ebay f.eks. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har fortsatt garanti på PCen så da ser det litt ut som om support skal få den i retur for 4. gang :s Vil helst slippe å ødelegge PCen og så sitte med en verdiløs en/evt en der hvor nettverkskorttilkoblingen er ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå