Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk og Switch


Anbefalte innlegg

Kjøpte en 5-ports Switch forleden dag. Trodde det bare var å koble begge maskinene til denne, men der tok jeg feil. Det kommer en feilmeldine som sier at den ikke finner den andre maskinen. Jeg bruker ikke-kryssete kabler til dette.

Har prøvd å koble maskinene direkte sammen med krysset kabel. Dette virket fint.

 

Noe jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

 

Gå inn i IP oppsettet på maskinene som skal kobles på svitsjen. Sett alle maskinene med IP nummer av typen 10.0.0.2, 10.0.0.3 og så videre. Subnetmask setter du til 255.255.255.0 på alle. Regner med at du ikke har noen gateway siden du ikke nevner det - la den være blank.

 

Hvis du har XP kan du bruke XP sin "sette opp nettverkswizard" (trykk F1 på desktopen og søk på set ut home network) istedet for det ovennevnte. Da lages det en diskett som fikser alt for deg.

 

Lykke til!

 

 

Tronaldo

Lenke til kommentar
Kjøpte en 5-ports Switch forleden dag. Trodde det bare var å koble begge maskinene til denne, men der tok jeg feil. Det kommer en feilmeldine som sier at den ikke finner den andre maskinen. Jeg bruker ikke-kryssete kabler til dette.

Har prøvd å koble maskinene direkte sammen med krysset kabel. Dette virket fint.

 

Noe jeg gjør feil?

 

Det skal være så enkelt som det du sier. hvis du har noen andre kabler kan du jo prøve dem. Alle switcher jeg har sett har noen status-leds i front som sier om det er kontakt på de forskjellige portene. Lyser de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...