Bjart-to Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Kjøpte en 5-ports Switch forleden dag. Trodde det bare var å koble begge maskinene til denne, men der tok jeg feil. Det kommer en feilmeldine som sier at den ikke finner den andre maskinen. Jeg bruker ikke-kryssete kabler til dette. Har prøvd å koble maskinene direkte sammen med krysset kabel. Dette virket fint. Noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Du må bruke ipx protokoll.. og begge maskinene må ha lik subnet mask eller noe sånt.. er ikke helt sikker.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Funker kablene du bruker? Har du prøvd i forskjellige porter på switchen? Har du koblet switchen til strøm? Funker switshen? Skal ikke være noe mer mikkmakk enn når du bruker krysset kabel. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Hallo. Gå inn i IP oppsettet på maskinene som skal kobles på svitsjen. Sett alle maskinene med IP nummer av typen 10.0.0.2, 10.0.0.3 og så videre. Subnetmask setter du til 255.255.255.0 på alle. Regner med at du ikke har noen gateway siden du ikke nevner det - la den være blank. Hvis du har XP kan du bruke XP sin "sette opp nettverkswizard" (trykk F1 på desktopen og søk på set ut home network) istedet for det ovennevnte. Da lages det en diskett som fikser alt for deg. Lykke til! Tronaldo Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Du må bruke ipx protokoll.. og begge maskinene må ha lik subnet mask eller noe sånt.. er ikke helt sikker.. Så hvorfor poste? Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Kjøpte en 5-ports Switch forleden dag. Trodde det bare var å koble begge maskinene til denne, men der tok jeg feil. Det kommer en feilmeldine som sier at den ikke finner den andre maskinen. Jeg bruker ikke-kryssete kabler til dette.Har prøvd å koble maskinene direkte sammen med krysset kabel. Dette virket fint. Noe jeg gjør feil? Det skal være så enkelt som det du sier. hvis du har noen andre kabler kan du jo prøve dem. Alle switcher jeg har sett har noen status-leds i front som sier om det er kontakt på de forskjellige portene. Lyser de? Lenke til kommentar
Bjart-to Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Kablene jeg bruker lager jeg selv, så de funker. Led lysene blinker på porten til hovedmaskinen som de skal, men på den andre maskinen lyser det ene lyset konstant (link/act). Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Lyser noen lys på switchen? Har du brukt kablene tidligere slik at du vet at de virker? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Kablene jeg bruker lager jeg selv, så de funker. Nå, det var da en sterk påstand Er de koblet etter skjema? Lenke til kommentar
Bjart-to Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Kablene jeg bruker lager jeg selv, så de funker. Nå, det var da en sterk påstand Er de koblet etter skjema? Jeg kobler slike ting nesten daglig i jobben min, så jeg har både verktøy, matriell og testere. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 vel, kan jo tvile litt på at det er instillingene det er noe galt med.. Funker instillingene med krysset kabel, bør de også funke med switchen (og ukryssa kabler of course) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Ja, det høres ut som om det er noe galt med utstyret og ikke med innstillingene. Fungerer switchen? Har du prøvd i forskjellige porter på switchen? Bruker du fast ip addresse? Klarer du å pinge maskinene? Lenke til kommentar
torch Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Ikke glem å restarte switchen hvis du gjør noen forandringer.(Bytter port etc...) Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 At du kobler dem daglig betyr ikke at du kobler rett... Er et firma herifra som kablet nettverk og mente det var AKKURAT DET SAMMME bare det var likt i begge ender.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå