magadutti Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har en Peugot 206 som er litt syk om dagen. Den har en tikkelyd fra motoren. I tillegg et turtall som farer opp og ned med ujevne mellomrom. Turtallet øker både når jeg har clutchen inne og ellers under kjøring. Kommer uten noen (for meg) åpenbar grunn. Turtallet ligger rundt 2000 og 3000 når det fyker opp. Jeg hadde noe lignende problem før ca. 1,5 år siden, uten tikkelyden. Da lå turtallet jevnt på over 3000 nesten hele tiden og bilen gikk faktisk av seg selv både på flatmark og i oppoverbakker. Jeg fikk da byttet en eller annen duppedings som styrer turtallet. Det er altså noe lignende som skjer nå, men ikke riktig så høyt turtall, det er mer ujevnt og i tillegg denne tikkelyden. Er det noen som har noe formening om hva det kan være så feiler den?? Og ikke minst; hvor blakk vil jeg bli av å reparere den??? Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) tikke lyd'en er nesten garantert ventil løfterene.... men de har ikke no me at bilen har høgt turtall trur eg Endret 8. februar 2009 av Fire^^ Lenke til kommentar
magadutti Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 tikke lyd'en er nesten garantert ventil løfterene.... men de har ikke no me at bilen har høgt turtall trur eg Så jeg er altså så heldig at jeg ikke bare har en, men to feiler med bilen. Minst!! Oioioi....ser pengene fly nå. Tikkelyden kom forøvrig etter at jeg hadde hatt bilen inne for å bytte bl.a koilen (?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå