tralala111 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 hva er greia med kaffe som gjør at man må pisse så ofte og attpåtil mer enn det mann har drukket? drikekr ca en 0.3kopp med kaffe og jeg må på pisse 3-4 ganger etter det for å få det ut av systemet... føles som jeg pisser ut ca 0.5liter piss..... Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er det ikke noe med at kaffe er vanndrivende. Det får altså kroppen til å sende fra seg mer vann/væske enn den skal... Lenke til kommentar
akle Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jo kaffe er vanndrivende. Øl skal vist være det å. Er det lenge siden du begynte og drikke kaffe? Jeg hadde det også slik at jeg måtte pisse i starten. Men ikke nå lenger! Endret 8. februar 2009 av akle Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kaffe er vanndrivende, men ikke for de som drikker det regelmessig. Alkohol hemmer ADH, noe som fører til at kroppen produserer mer urin. Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kaffe er vanndrivende, men ikke for de som drikker det regelmessig. Kul påstand, kan du dokumentere? Jeg drikker kaffe flere ganger daglig, 10 min. etterpå er det igang ... Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kul påstand, ja. Jeg kan dessverre ikke dokumentere den. Jeg mener å huske at jeg leste det i en artikkel på t-nation.com hvor de siterte noen nye studier på koffein. Inntar du koffein daglig vil kroppen være vandt til behandle det. I dette tilfellet blir jeg nødt til å beklage for en forhastet og kanskje ubetenkt påstand. Fornøyd? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Drikker store mengder kaffe fra morgen til kveld. Kun varm kaffe på vinteren og sper på med iskaffe på sommeren. Bruker også kaffe som tørstedrikk. Kutter jeg ut kaffe og drikker vann istedenfor, pisser jeg verken mer eller mindre. Men liker du å drikke te, så er det veldig vanndrivende. For dere som mener at kaffe er vanndrivende, se denne. Men selvfølgelig kan dette slå ulikt ut fra individ til individ. Vi er jo ikke skapt likt. Edit: Staveleif Endret 9. februar 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kul påstand, ja. Jeg kan dessverre ikke dokumentere den. Jeg mener å huske at jeg leste det i en artikkel på t-nation.com hvor de siterte noen nye studier på koffein. Inntar du koffein daglig vil kroppen være vandt til behandle det. I dette tilfellet blir jeg nødt til å beklage for en forhastet og kanskje ubetenkt påstand. Fornøyd? Slapp av, jeg er ikke ute etter å henge deg! Jeg hadde antgelig ikke kommentert innlegget ditt om du hadde skrevet som det var - at du mente å ha lest det et eller annet sted. Da tar du nemmelig forbehold, og det er altid smartere enn å bombastisk hevede noe som en allmen sannhet ... BTW: Ser jo også at du har fått støtte for påstanden din, med link og fine greier! Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Drikker store mengder kaffe fra morgen til kveld. Kun varm kaffe på vinteren og sper på med iskaffe på sommeren. Bruker også kaffe som tørstedrikk. Kutter jeg ut kaffe og drikker vann istedenfor, pisser jeg verken mer eller mindre. Men liker du å drikke te, så er det veldig vanndrivende. For dere som mener at kaffe er vanndrivende, se denne. Men selvfølgelig kan dette slå ulikt ut fra individ til individ. Vi er jo ikke skapt likt. Edit: Staveleif Interesant dette, med koffein og din erfaring. Hva jeg kan skjønne er det gjort kliniske forsøk med koffein, men hva med de 100-vis av andre stoffene, og kombinasjonen av stffer som finnes i kaffe (og te for den skyld)? Er det noen studier som viser at de ikke er vanndrivende? Med artikkelen i minne er jeg nesten overbevist om at kaffe ikke er vanndrivende, hos "normale" mennesker. He-he, det er meget mulig at mine indre organer ikke er normale skjønner dere ... Lenke til kommentar
deu Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kaffe får både fart på urinen og tarmen, for min del. Drakk jevnlig kaffe tidligere, og det var like vanndrivende som da jeg ikke drakk det regelmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå