salezman Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Hei, Tenkte jeg ville bidra med et aldri så lite tips for å gi noe tilbake til iherdige og meget hjelpsomme deltakere av dette forumet Har i lang tid slitt med ustabilt multimodem som jeg har blitt tildelt fra Telenor. Modemet det gjelder er et Speedtouch 780WLT multimodem som jeg fikk ved å abonnere på Telenors nye ADSL Turbo ( 16MB/s ) Jeg forsøkte MANGE forskjellige løsninger, men det som har vært dønn stabil løsning for meg nå i 3 døgn nå er ikke annet enn ENKEL Problemet besto av at jeg hele tiden ble disconnected og modemet oppførte seg som veldig ustabilt. Det ble nevnt noe om nettspenningen INN til modemet en eller annen plass på ett eller annet forum. Husker ikke hvor ! Løsninga for meg var så enkel at jeg plasserte spennings-adapteren FØR overspennigsvernet ( altså direkte til uttaket i veggen ). Og vips så blei alt dønn stabilt Til informasjon så kan det nevnes at dette IKKE skyldes restart / reset av modemet fordi dette har jeg førsøkt en 10-20 ganger før dette, uten at dette hjalp meg noenting. En annen opplysning som også bør nevnes er at modemet ved eventuellt tordenvær også blir mer utsatt ved at jeg har plassert dette FØR overspenningsvernet, men man får heller være mer påpasselig med å dra ut kontakten i disse periodene da. Om løsninga mi er noe særlig vitenskapelig vet jeg jo da ikke, men det virker som om modemet er "ultra-følsom" for spenningen INN fra adapteret. Vel, for de av dere dette måtte hjelpe så sier jeg bare LYKKE TIL Mvh. Salezman Endret 8. februar 2009 av salezman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå