Gå til innhold

Småprat om årets valg (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fatter det ikke. NRK har allerede kåret de rødgrønne som vinner mens på TV2 er det 85/84 til de rødgrønne. Hvorfor er ikke disse tallene de samme?

Prognoser.

På BT er det nå 86-83, men de har Venstre under sperregrensen. Får Venstre 400 flere stemmer er de over og karrer til seg utjevningsmandater som igjen kan gi borgerlig flertall.

Uansett, jeg er temmelig sikker på at AP sitter i regjering enten alene eller i rød-grønt samarbeid slik ting ser ut nå. SV går tilbake sammen med SV, som jo er en positiv ting syntes jeg. Men trist med Venstre, man behøver ikke være enig med Sponheim men han virker nå å være en av de få som ikke er skuespiller av de mest prominente politikerne.

Lenke til kommentar
Jeg fatter det ikke. NRK har allerede kåret de rødgrønne som vinner mens på TV2 er det 85/84 til de rødgrønne. Hvorfor er ikke disse tallene de samme?

Uansett så er det jo et spørsmål om KrF og Venstre vil samarbeide med FrP eventuelt. Jeg ser det egentlig som håpløst å få en borgerlig regjering, da må det mirakler til. FrP gjør det jo ikke akkurat lettere for seg ved å håne Venstre.

For å si det ærlig så tror jeg også Jens gjør alt han kan for å ikke at FrP kan varme regjeringsstolene.

Lenke til kommentar

FrP håner ikke Venstre, de håner Sponheim. Nå som han er ute, er det åpent for et samarbeid mellom FrP og V.

- Jeg vil kose meg om Lars Sponheim ikke kommer inn, sier Carl I. Hagen fra Frps valgvake.

Ser ikke akkurat ut som de tar på seg silkehanskene...

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle3268805.ece

Smålig av Carl I. Hagen.

De blir det når en blir gammel...
Lenke til kommentar
SV vil nå i hvert fall miste litt innflytelse i en rød-grønn regjering. En større smell der i gården.

Nja, ikke så farlig for dem de er jo uansett norgesmestere i kamelspising. Siste store saken var jo oljeletingen i nordområdene.

De burde kanskje kjøpe noen kameler på billigsalg, så sparer de allerede nå noen penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...