Gå til innhold

Småprat om årets valg (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men vi må også tenke på at det blir mer og mer tilrettelagt for at også eldre som ikke kan komme seg til valglokalene, skal få stemme.
Jeg reagerte litt på hvor dårlig tilrettelagt valglokalene var for rullestolbrukere og andre med litt større behov i forhold til bevegelsesfrihet og tilgjengelighet. Dette avhenger selvsagt av hvor i landet man er, men ihvertfall her i min bydel ville det være umulig for personer med motoriserte rullestoler å komme til.
Lenke til kommentar
Men vi må også tenke på at det blir mer og mer tilrettelagt for at også eldre som ikke kan komme seg til valglokalene, skal få stemme.
Jeg reagerte litt på hvor dårlig tilrettelagt valglokalene var for rullestolbrukere og andre med litt større behov i forhold til bevegelsesfrihet og tilgjengelighet. Dette avhenger selvsagt av hvor i landet man er, men ihvertfall her i min bydel ville det være umulig for personer med motoriserte rullestoler å komme til.
Pff...de kan sende støttekontaktene sine inn og stemme for de..
Lenke til kommentar

Hvis oppmøteprosenten er så lav, så er jo det nærmest forkastelig. Det er en grunn til at det heter borgerplikt. Tror ikke folk innser viktigheten av det å stemme og kunne være med på å påvirke politikken. Det er synd.

 

Hittil liker jeg absolutt ikke det jeg ser. Ting kan fortsatt ende i vårt favør, men foreløpig ser det ut til at det blir 4 nye år med en udugelig regjering. Tydelig at folk flest her i landet liker udugelighet. Det er også synd. Menmen.. Vi får bare krysse fingrene og håpe at flertallet av stemmerne er oppegående mennesker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...