Gå til innhold

Småprat om årets valg (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hestehandel med saker er vel tilfelle for de fleste partier. Når det gjelder hvem AP har regjert med, så har de aldri vært i regjering noen andre før nå (hvis man ser bort fra eksilregjeringen i London under krigen og den første Gerhardsenregjeringen), og nå er de som kjent i regjering sammen med SV og SP.

Lenke til kommentar

Hoy.

Er det ikke valgkort det heter som du skal få i posten, der det står hvor og når du kan stemme?

Jeg kunne stemme ved sisst kommunevalg, og fikk da et slikt valgkort, men i år har jeg ikke fått noe enda, bortsett fra div reklame for de forskjellige partiene.

Er det noe grunn til at jeg ikke har fått dette?

Jeg har heller ikke skiftet min folkeregistrerte adresse, og har bodd samme sted siden jeg var 6.

Når valglokalene åpner, er det bare for meg å dra til samme sted jeg stemmte sisst?

Lenke til kommentar
Dersom AP er et sosialistisk parti er FRP et sosialistisk parti.

:)

Nazisme var også sosialisme.

Det er den dag i dag en form for sosialisme. Men de to sosialdemokratiske partiene Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet har mer til felles med hverandre enn de har med nasjonalsosialisme, så det er kanskje ikke så veldig relevant.. :)

Lenke til kommentar
Dersom AP er et sosialistisk parti er FRP et sosialistisk parti.

Nazisme var også sosialisme.

Det er den dag i dag en form for sosialisme. Men de to sosialdemokratiske partiene Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet har mer til felles med hverandre enn de har med nasjonalsosialisme, så det er kanskje ikke så veldig relevant.. :)

Nei, det var ikke særlig relevant. Men AP og FRP er i hvert sitt hjørne, så for å understreke dette la jeg frem et nasjonalsosialistene. Men dette styrket vel bare streken mellom AP og FRP, så...

Lenke til kommentar

Det vil jeg egentlig si at det gjør, ja. :)

Samtidig er det viktig å forstå at det mellom sosialdemokratiske partiet veldig gjerne kan være store meningsforskjeller, det er noe en finner igjen over alt. Det jeg dog reagerer litt på er denne generelle, nedlatende og ganske upresise henvisningen til AP-folk som 'sosialister' fra FRPere, som etter alle solemerker er sosialdemokrater selv.

Ellers er 'sosialist' et like presist begrep som f.eks. 'religiøs'. Snakker vi om jøder eller kristne? I så fall, snakker vi om metodister, anglikanere, katolikker, baptister, ortodokse? Ortodokse? Snakker vi om gresk-ortodokse eller russisk-ortodokse?

Å omtale en Arbeiderpatimann som sosialist er.. svært upresist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...