Gå til innhold

Småprat om årets valg (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan de med mest penger bruke det på reklame om reklameplassen ikke koster noe?

Men er det da riktig at en tvkanal viser de reklamene de selv vil bare?

Jeg har kun sett Høyre sine.

Er det så rettferdgi da?

Enten så tjener Tvkanalene på det enten ved betalt reklame, eller om partiet kommer med i en regjering.

Lenke til kommentar
Hvordan da mener, du? "Vi i FrP ønsker å sende HJK avdeling jungeljegerne inn i Kongo for å befri de stakkars nordmennene."

Gidder du å utdype den litt? smile.gif

Folk flest skiller ikke nødvendigvis mellom regjeringen og UD. FrP kunne lett ha utbasunert at de mener at UD og den rødgrønne regjeringen gjør en for dårlig jobb angående Kongo-saken. FrP kan sikkert ikke gjøre noe fra eller til, men valget er uansett før en eventuell ankesak. :p

Lenke til kommentar
Folk flest skiller ikke nødvendigvis mellom regjeringen og UD. FrP kunne lett ha utbasunert at de mener at UD og den rødgrønne regjeringen gjør en for dårlig jobb angående Kongo-saken. FrP kan sikkert ikke gjøre noe fra eller til, men valget er uansett før en eventuell ankesak. :p
er det virkelig to forskjellige instanser? SERIØST? LOL

Får sende massebrev til mine FRP-velgere ^_^

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Frp faller som en stein (-2,7) mens Venstre tar et sjumilssteg fremover (+1,2) og både Krf og Høyre går frem (hhv. +0,4 og +0,7).

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle3258650.ece

Samtidig nekter Siv Jensen å underskrive en garanti mot en sosialistisk regjering slik den gjorde mot en borgerlig regjering uten Frp, og har da tilsynelatende gått helt over i trassemodus.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle3259231.ece

Valgkampen startet med et veldig sterkt Frp og spørsmålet "Jens eller Jensen", mens det store spørsmålet nå er hvor langt ned Frp vil ende.

Lenke til kommentar
Hvordan da mener, du? "Vi i FrP ønsker å sende HJK avdeling jungeljegerne inn i Kongo for å befri de stakkars nordmennene."

Gidder du å utdype den litt? smile.gif

Hadde ikke forundret meg om Frp forsøkte å slå politisk mynt på en situasjon som regjeringen egentlig ikke har noe herredømme over, men det ville i såfall vært skammelig.

En annen mulig årsak til at Frp kvier seg for denslags krumspring er kanskje;

http://www.nettavisen.no/nyheter/valg/article2703486.ece

*busted* haha

Lenke til kommentar
TV Norge deler ut gratis reklameplass til politiske partier. Det er lov.

Så politisk reklame på kino også, sistgang jeg var der.

Det er tillatt med politisk reklame på kino, i trykte medier og på internett.

Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg sa i desember i fjor at forbud mot politisk reklame på TV var mot menneskerettighetene.

Denne domstolen står over norsk rett, men sleipingen Giske forsøker å vri seg unna.

Lenke til kommentar
TV Norge deler ut gratis reklameplass til politiske partier. Det er lov.

Så politisk reklame på kino også, sistgang jeg var der.

Det er tillatt med politisk reklame på kino, i trykte medier og på internett.

Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg sa i desember i fjor at forbud mot politisk reklame på TV var mot menneskerettighetene.

Denne domstolen står over norsk rett, men sleipingen Giske forsøker å vri seg unna.

Nå bør du roe deg litt ned du. Jeg vet ikke hvor denne loven er skrevet, men er det i grunnloven, så står den over noen annen lovgivning. Giske prøver ikke å vri seg unna noe som helst.

Lenke til kommentar
Nå bør du roe deg litt ned du. Jeg vet ikke hvor denne loven er skrevet, men er det i grunnloven, så står den over noen annen lovgivning. Giske prøver ikke å vri seg unna noe som helst.

"Den europeiske menneskerettsdomstol er høyeste ankeinstans for innbyggerne i de land domstolen dekker og i en rekke tilfeller har den overprøvd nasjonale domstoler, som høyesterett i Norge."

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_europeisk...skerettsdomstol

Og ja, Giske ER sleip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...