Gå til innhold

Småprat om årets valg (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

FrP er partiet for de som ikke trenger hjelp av staten og ikke vil at noen andre skal få det heller.

Partiet for indviduell frihet, med andre ord? Men hva har det med egoisme å gjøre?

At bare fordi DU er vellykket så skal du ikke bidra for de som ikke har hatt like gode forutsetninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stoltenberg advarer mot en kraftig høyredreining

Er det ikke på tide at den godeste Stoltenberg og resten av arbeiderkameratene begynner å snakke om egen politikk, fremfor å fortsette skremmetaktikken de har holdt på med til nå? Er det virkelig noen som er dumme nok til å gå på dette?

Snakke om sin egen politikk? Kan ikke Siv slutte å sutre hele tiden? Kan ikke Erna bestemme seg hvem hun vil samarbeide med?

Vi har det faktisk stort sett veldig bra i dag. Vi har det vi trenger. Og mange vil få det bedre med f.eks en FrP regjering. Men andre vil få det mye verre. Er det rettferdig å ta pengene fra de fattige og gi til de rike?

Siv Jensen syntes det er helt greit. Men Jens mener jo at vi skal ta vare på alle her til lands.

En ting er sikkert, der er at det vil bli masse bråk og problemer om høyresiden får frertall.

Lenke til kommentar
Vi har det faktisk stort sett veldig bra i dag. Vi har det vi trenger. Og mange vil få det bedre med f.eks en FrP regjering. Men andre vil få det mye verre. Er det rettferdig å ta pengene fra de fattige og gi til de rike?

Siv Jensen syntes det er helt greit. Men Jens mener jo at vi skal ta vare på alle her til lands.

En ting er sikkert, der er at det vil bli masse bråk og problemer om høyresiden får frertall.

Det blir ikke store forskjellen uansett hvilken regjering vi ender opp med. Ikke bare fordi det skiller forholdsvis lite mellom de ulike partiene, men også fordi det ikke ser ut til å bli en flertallsregjering, og vi derfor vil få en mer sentrumsorientert regjering uansett farge. Stoltenberg driver skremselspropaganda, som han sikkert har lært seg av FrP, og troverdigheten hans synker like fort som sakligheten.

Og om de rødgrønne ikke får flertall, vil det bli like mye bråk på den kanten siden de kun uttaler seg om sin høyst så urealistiske plan A. På den "borgerlige" siden er det veldig klart hva alternativene er, selv om Stoltenberg desperat prøver å forvirre: FrP kommer ikke i regjering med mindre de alene blir større enn H, KrF og V, og støtter ikke FrP da høyre-sentrum, blir det Ap i regjering.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk anklager Stoltenberg for å bare snakke om andre sin politikk og ikke sin egen. Jeg synes alle er like på det punktet.

Vi har lært av amerikanerene og bedrive skittenkast-politikk og klage på hva andre ikke har gjort og ikke om hva en selv står for...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk anklager Stoltenberg for å bare snakke om andre sin politikk og ikke sin egen. Jeg synes alle er like på det punktet.

Jeg har nå ikke det inntrykket. Det er klart at de andre partiene må forsvare seg mot slike utspill, og angrep anses da kanskje som det beste forsvar, men det virker på meg som om det som regel er Ap som kommer med disse utspillene i første omgang. FrPs Sylvi Listhaug svarer for eksempel indirekte på angrepet i dag: http://www.dagsavisen.no/meninger/article437219.ece

Jeg finner det også noe sneversynt av Stoltenberg å hele tiden påpeke hvor upopulær Bondevik 2-regjeringen var, enda han godt vet at hans første regjering var enda mer upopulær. Jeg har mistet mye respekt for Stoltenberg i denne valgkampen.

Edit: La til quote, siden en liten luring snek seg imellom.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Hva i alle dager er galt med å angripe politiske motstandere? Om man mener en politisk motstanders politikk er feil/gal/farlig/ansvarsløs så er man nærmest forpliktet til å si det. Alle politiske partier angriper hverandre, det er liksom poenget. Da er det langt mer slitsomt med sutringa til FrP over at alle angriper dem. Ja SELVSAGT gjør de det, de andre partiene er UENIGE med FrP! Gud hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager er galt med å angripe politiske motstandere? Om man mener en politisk motstanders politikk er feil/gal/farlig/ansvarsløs så er man nærmest forpliktet til å si det. Alle politiske partier angriper hverandre, det er liksom poenget. Da er det langt mer slitsomt med sutringa til FrP over at alle angriper dem. Ja SELVSAGT gjør de det, de andre partiene er UENIGE med FrP! Gud hjelpe meg.

Joda, litt kritikk er ikke dumt. Men når det fokuseres så mye på drittkasting, usakligheter og åpenbar skremselspropaganda, og det stort sett ikke snakkes om egen politikk, har det etter min mening gått alt for langt.

Lenke til kommentar

Regjeringen støtter Bøhlers asyl-utspill

'Asylsøkere kan holdes fengslet før utsending.'

I går gikk Oslo-toppene Jan Bøhler og Rune Gerhardsen (Ap) hardt ut i Dagbladet og varslet at asylsøkere som blir tatt for alvorlig kriminalitet i Norge, skal holdes innelåst til de kan sendes ut.

Søknaden skal avslås raskt, og dersom de ikke kan returneres umiddelbart på grunn av manglende ID-papirer skal de ikke slippes ut på gata igjen.

http://www.dagbladet.no/2009/09/07/nyheter...t/asyl/7999313/

Dette er altså plutselig nå en viktig greie (og ikke rasisme må vite når det kommer fra Arbeiderpartiet) når valget er rett rundt hjørnet. At de ikke har giddet å løfte en finger for å gjøre noe seriøst med dette i løpet av de siste 4 årene tror de tydeligvis at folk bare glemmer.

For en ynkelig gjeng med løgnhalser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...