Mannen med ljåen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hallo! Jeg liker raketter, og har laget og sendt opp massevis av dem. Men nå har modellflybutikkene i nærområdet sluttet å føre dem, og jeg har ikke så mange igjen. Ett dusin C-motorer og 5 D-motorer. Hvor får jeg kjøpt flere? D-motorer var det sterkeste de solgte over disk. Kan man kjøpe sterkere saker på nettet? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Vil ikke anbefale å gå over til sterkere saker, du vet aldri hva du får og plutselig er du avhengig. 2 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Lag dem selv! Gå til nakka-rocketry.net og lag deg en type-i motor av PVC-rør. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg har fremdeles noen rakettmotorer liggende. De eldste er produsert i 1996. Jeg sendte nylig opp en, og den fungerte utmerket. Disse ble kjøpt over disk mens de fremdeles var mulig å kjøpe over disk. Er det mulig å skaffe dem lovlig i Norge? Jeg spurte ekspeditøren i modellflybutikken som solgte dem før. De er ikke forbudt fordi de er i kategorien "eksplosiver". De er bare ikke definert, så tullvesenet vet ikke hvilken kategori de hører hjemme. Så grunnen til at de ikke selges over disk er altså skatteregler. Noe forslag til hvor jeg kan kjøpe rakettmotorer lovlig på postordre? Er det problematisk for Posten å transportere slikt? Endret 10. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det er jo ting som har en voldsom energi, og kan ikke fraktes med postbilen med mindre han som kjører har sertifikat for dette. Ser for meg at transport av noe slikt kan fort bli dyrt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg ser ikke for meg at postmannen må ha spesialsertifikat for frakt av farlig gods..? Jeg kjørte hjem med 10 rakettmotorer i lasterommet på en scooter. De er ikke så store. 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det vel an på hva det er snakk om, og jeg vet ikke hvor "farlig" raketter er, men vi har en på avdelingen som har et sertifikat som lar han kjøre med farlig gods i bilen. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Elefun selger i alle fall raketter, ser heller ikke ut som det er noe problemer og sende i posten heller. Her er rakettene, nesten helt nede på siden. http://elefun.no/p/kat.aspx?k=301&i=25 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Takker for svar. Skal sjekke Elefun når jeg begynner å gå tom for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå