Skinney Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei! Kunne tenkt meg å installere et operativsystem fra harddisk. Det jeg tenker å gjøre er å laste ned en LiveCD, pakke ut til en partisjon, boote denne partisjonen og installere derfra... Å pakke ut innholdet av en .iso fil til en annen partisjon er ikke akkurat vanskelig, men hvordan gjør jeg slik at denne partisjonen kan bootes fra GRUB? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hvis du skal installere Fedora eller Red Hat så er det ikke verre enn å kopiere initrd.img og vmlinuz fra ISO-en og legge til en passende oppføring i menu.lst. Når Anaconda starter kan du bare gi den stien til ISO-en eller installere fra nettverk. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Hmm... Det er jo alltids mulig... Hva om jeg skulle installere Windows eller Mac da? (sitter på en pc uten cd-rom, så er kjekt å vite) Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Kanskje jeg kan gjøre den unødvendige posten min litt mer hjelpsom, siden den allerede er laget. Fant en steg for steg guide som ser ut til og fungere ifølge kommentarfeltet. har også en liten guide for og gjøre det fra en linux installasjon. link Endret 8. februar 2009 av Ördög Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå