Boluf Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 merkelig at det ikke funka enda.. noe må være galt Lenke til kommentar
Boluf Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 må jeg bruke krysse kabel til uplinken ? Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Du kan ikke bare sette kabelen i switchen/hubben! Skaff deg en router, ferdig med det :wink: Lenke til kommentar
Term Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 "]Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub, du må ha en ruter (enten ICS/NAT eller en fysisk ruter). Du kan ikke dytte tp-kabelen ifra adsl modemet inn i en hub, online adsl bruker pppoe protokollen for å koble opp og da må du ha en ruter som "ringer opp" med bruker/pass Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server. Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server. Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da. Server = Router så påstanden holder utmerket den. Lenke til kommentar
Term Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Er ikke helt sikker på det. siden det er to maskiner og en hub. Du kan helt fint dele internett med de forutsetningene. Det er bare å la den ene stå på hele tiden. Ikke den beste løsningen, men det funker. Å mener at det ikke er i nærheten av å bli kalt router uten noen som helst ombygginger Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Å mener at det ikke er i nærheten av å bli kalt router uten noen som helst ombygginger Er ikke helt sikker på hva du mener her men en router er en funksjon i nettverket ikke en egen boks. Jeg har en router her i form av en Linuxboks, noen bruker ICS i windows slik som du nevner men alt sammen er routere fordi de router data ut på internett ved behov. Lenke til kommentar
Boluf Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 Jeg forstår når Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Hvis du har en hub tilgjengelig er det mulig å dele Online ADSL. Du kan gjøre det med programmet Sygate om du finner på download.com Sett TP-kabelen fra ADSL-modemet inn i uplink, de to andre PCene i hver sin port. PCen som skal være "server" må du installere i server-mode(du skjønner det når Sygate installeres), den andre PCen må da være client..... Det gjør jeg når jeg linker hos kamerater...... Moro: Dette var den trehundreogførtiniende posten min. Ironisk nok er det prisen på online ADSL. Dessuten var denne posten om online ADSL.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Kjøp denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl og bli ferdig med hele greia. Har den selv, og den fungerer utmerket med Telenor ADSL. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 "]Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub, du må ha en ruter (enten ICS/NAT eller en fysisk ruter). Du kan ikke dytte tp-kabelen ifra adsl modemet inn i en hub, online adsl bruker pppoe protokollen for å koble opp og da må du ha en ruter som "ringer opp" med bruker/pass Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server. Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da. Du virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen. Helt enig, Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da!!! Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 "] "]Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub, du må ha en ruter (enten ICS/NAT eller en fysisk ruter). Du kan ikke dytte tp-kabelen ifra adsl modemet inn i en hub, online adsl bruker pppoe protokollen for å koble opp og da må du ha en ruter som "ringer opp" med bruker/pass Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server. Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da. Du virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen. Helt enig, Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da!!! ble mitt mye quote her, så jeg quoter litt mer "]Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub dette er riktig. Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server. Dette er også riktig. Dere snakker bare omhverandre. Begge er enig om at man ikke kan koble TP-en fra ADSL modemet og inn i en hub. Begge sier jo at man må ha en server/ICS for så og stikke en TP inn i en server. Det går.. men det viste dere jo! Lenke til kommentar
Term Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg tenkte på noe helt annet da. Seff kan man bruke en PC som router da med de riktige tingene som forutsetning. Har aldri prøvd det med sygate da... Men jeg foreslår...skift til bluecom å gi fan i påloggingen til telenor. Nå er det bare å plugge kabeln i hubben å surf away Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Er det ingen som hører på meg? Last ned Sygate fra download.com... Da trenger du bare en hub eller switch. Dessuten er det gratis!! Prøv dette programet før du kjøper deg router!! Lenke til kommentar
Azton Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Fungerer ganske greit å dele Telenor ADSL med Switch. Du tar kabelen fra modemet inn i switchen, så har du en PC med WinXP. Inne der kjører du en nettverks wizard (Høyreklikk på my network places > Properties > Så velger du "Set up a home or ...." på venstre side) der velger du at du vil dele inet osv. - Azton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå