Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

deling Av internett med online ADSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"]Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub, du må ha en ruter (enten ICS/NAT eller en fysisk ruter). Du kan ikke dytte tp-kabelen ifra adsl modemet inn i en hub, online adsl bruker pppoe protokollen for å koble opp og da må du ha en ruter som "ringer opp" med bruker/pass

Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server. Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da.

Lenke til kommentar

Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server. Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da.

Server = Router så påstanden holder utmerket den.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på det. siden det er to maskiner og en hub. Du kan helt fint dele internett med de forutsetningene. Det er bare å la den ene stå på hele tiden. Ikke den beste løsningen, men det funker. Å mener at det ikke er i nærheten av å bli kalt router uten noen som helst ombygginger

Lenke til kommentar
Å mener at det ikke er i nærheten av å bli kalt router uten noen som helst ombygginger

Er ikke helt sikker på hva du mener her men en router er en funksjon i nettverket ikke en egen boks.

Jeg har en router her i form av en Linuxboks, noen bruker ICS i windows slik som du nevner men alt sammen er routere fordi de router data ut på internett ved behov.

Lenke til kommentar

Hvis du har en hub tilgjengelig er det mulig å dele Online ADSL. Du kan gjøre det med programmet Sygate om du finner på download.com

Sett TP-kabelen fra ADSL-modemet inn i uplink, de to andre PCene i hver sin port.

PCen som skal være "server" må du installere i server-mode(du skjønner det når Sygate installeres), den andre PCen må da være client.....

Det gjør jeg når jeg linker hos kamerater......

Moro: Dette var den trehundreogførtiniende posten min. Ironisk nok er det prisen på online ADSL. Dessuten var denne posten om online ADSL.... :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
"]Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub, du må ha en ruter (enten ICS/NAT eller en fysisk ruter). Du kan ikke dytte tp-kabelen ifra adsl modemet inn i en hub, online adsl bruker pppoe protokollen for å koble opp og da må du ha en ruter som "ringer opp" med bruker/pass

Du virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen. :evil:

Helt enig, Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da!!!

Lenke til kommentar
"]

Du virker ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen. :evil:

Helt enig, Det er litt dunt å slenge påstander som ikke stemmer da!!!

ble mitt mye quote her, så jeg quoter litt mer :D

"]Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub

dette er riktig.

Nåh tøver du bra. jeg har klart det fint før når jeg hadde telenor. bare det går litt tregere og du må bruke en maskin som server.

Dette er også riktig.

Dere snakker bare omhverandre.

Begge er enig om at man ikke kan koble TP-en fra ADSL modemet og inn i en hub. Begge sier jo at man må ha en server/ICS for så og stikke en TP inn i en server.

Det går.. men det viste dere jo! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på noe helt annet da. Seff kan man bruke en PC som router da med de riktige tingene som forutsetning. Har aldri prøvd det med sygate da... Men jeg foreslår...skift til bluecom å gi fan i påloggingen til telenor. Nå er det bare å plugge kabeln i hubben å surf away

Lenke til kommentar

Fungerer ganske greit å dele Telenor ADSL med Switch. Du tar kabelen fra modemet inn i switchen, så har du en PC med WinXP. Inne der kjører du en nettverks wizard (Høyreklikk på my network places > Properties > Så velger du "Set up a home or ...." på venstre side) der velger du at du vil dele inet osv.

- Azton

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...