Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

deling Av internett med online ADSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har ingen aning..

Men vil dette gjøre seg selv om jeg får router?

jeg har satt opp lokal nettverk men jeg får ikke delt gjennom hubben..

Det er slik at bare en av maskinene kan være på internett om gangen.. ganske irriterendes

Lenke til kommentar
jeg har ingen aning..

Men vil dette gjøre seg selv om jeg får router..

ja, nesten.

Du må sette opp routeren med Telenor sitt brukernavn/passord og bruke PPPoE som oppkoblingsmetode.

På maskinen setter du dem bare til og motta IP automatisk og Ie til og aldri slå et nummer og du er på nett.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hvorfor telenor da mener at det ikke går og dele gjennom hub..

Vel, du bør ikke forvente at supporten skal gi deg så mye info om slikt som strengt tatt ikke er deres jobb.

Og en router er jo den enkleste løsningen for de fleste hjemmebrukere uten ønske om og fikle for mye.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hvorfor telenor da mener at det ikke går og dele gjennom hub..

Altså, du kan ikke dele Online ADSL via en hub, du må ha en ruter (enten ICS/NAT eller en fysisk ruter). Du kan ikke dytte tp-kabelen ifra adsl modemet inn i en hub, online adsl bruker pppoe protokollen for å koble opp og da må du ha en ruter som "ringer opp" med bruker/pass

Lenke til kommentar

Ok fordi jeg var hos en kompis og han hadde delt det gjennom hub.

også gjorde jeg liksom som han men jeg fikk ikke delt den fordet.. må jeg sette på slå aldri nummer på andre maskinen som ikke er ¨server¨ da ? for det har jeg ikke gjort ..

Lenke til kommentar
Ok fordi jeg var hos en kompis og han hadde delt det gjennom hub.

også gjorde jeg liksom som han men jeg fikk ikke delt den fordet.. må jeg sette på slå aldri nummer på andre maskinen som ikke er ¨server¨ da ? for det har jeg ikke gjort ..

Ja, fordi den får internett servert igjenom nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...