Gå til innhold

Hvordan formatere PC?

HCG

Anbefalte innlegg

Da har du ikke bootet fra Windows CDen. Sett i Windows-CDen, restart maskina og trykk på hvilken som helst tast for å boote fra CDen.

Du skal ikke starte Windows på vanlig måte.

Joda, jeg har boota...Men jeg mente bare at ikke ser akkurat sånn ut med meg :)

Fordi jeg får ikke opp; Installations has been damaged eller noe..Jeg får opp 3 alternativer :|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, sorry. Ingen bilder :( Men kan ikke du ta bilder av hvordan det ser ut med deg? Altså bare kom til installen. Du trenger ikke installere Windows på nytt, bare hvordan det ser ut før du installerer ;)

Uansett, går å legger meg :) Andre kan også gjerne hjelpe :)

Endret av HardC0re Gamer 1997
Lenke til kommentar

Ærlig talt; om du fremdeles ikke har klart dette er det på tide å søke hjelp fra kamerater/elektronikkbutikk osv. Du vet tydeligvis ikke hva du driver med, og da er det bedre å få hjelp av noen som kan det.

Blir også mye enklere å vise deg hvordan det blir gjort om du har noen med deg.

Lenke til kommentar

Enig med Qazy, vi har gitt deg mye hjelp, korte og lange guider!

Kanskje det er en grunn til at jeg sluttet å poste her, fordi du bruker tid på å forstå.

Det bilde du får opp skal du trykke enter på, så forsetter den videre til neste steg og gjør det som står der ;)

Lykke til og husk driverene!

PS: blir det flere enkle spørsmål som du egentlig kan svare på selv / lese deg til, anbefaler jeg deg å spørre noen som kan data.

Lenke til kommentar

Eh..Jo, jeg kan med data...Altså det ser ikke ut sånn som på bildene! Jo, jeg booter. Skal få en venn til å komme sånn vi kan legge inn bilder på PC'en hans og legge ut på bildr.no og vise dere. Så trykk på ''Mine innlegg'' avogtil.

Det dere sier høres ganske enkelt ut, men det er ikke det for meg!

Jo'a, jeg følger intstruksjonene å alt, men det ser ikke akkurat som på bildene, som det er med meg!!

Er det dette du mener med at jeg får et alternativ om å formatere?:

XPpro4setup.jpg

Lenke til kommentar
Ja dette er bildet for formatering.

Det virker som engelskkunnskapene dine er ganske dårlig, siden det står ganske godt forklart hva de forskjellige valgene er for noe og hva du skal gjøre.

Øverst på det bildet du poster står det 'A new partition for Windows XP has been created on 4095 MB disk 0...'

Håper (regner med) du har større disk en 4GB (4095MB).

Lenke til kommentar
Ja dette er bildet for formatering.

Det virker som engelskkunnskapene dine er ganske dårlig, siden det står ganske godt forklart hva de forskjellige valgene er for noe og hva du skal gjøre.

Øverst på det bildet du poster står det 'A new partition for Windows XP has been created on 4095 MB disk 0...'

Håper (regner med) du har større disk en 4GB (4095MB).

Egentlig er jeg ganske god i engelsk. Men det er bare en ting. Når jeg får skal innstallerer, så søker den etter tidligere versjoner av Windows og så får jeg ingen melding om å formatere. Det bildet fant jeg på en XP-hjelpeside :)

EDIT: Vennen min kom ikke, men søstern min kommer idag. Og kanskje hun kan hjelpe :) Altså med inlegging av bilder :)

Lenke til kommentar
Egentlig er jeg ganske god i engelsk.
Da skulle du ikke ha noen problem med å forstå hva de forskjellige valgene i installasjonen er for noe. (F.eks 'To set up Windows XP now, press ENTER.')
Det bildet fant jeg på en XP-hjelpeside :)
Regnet med det ikke var fra din maskin.

Men hva kommer opp etter at du trykkte enter ?

Lenke til kommentar
Enten gjøre ferdig installasjonen og senere formatere den andre partisjonen/harddisken når du er inne i Windows. Eller begynne installasjonen på nytt og legg Windows inn på den rette partisjonen/harddisken.

Jeg formaterte D: og jeg restarta PC'en og den spurte om jeg skulle starte opp fra XP Pro eller XP Home Editition - Jeg vil at det skal automatisk starte på OS! Og at OS'et D: skal vekk! (XP Pro)

Sorry for å ikke legge inn i forrige innlegg, men KO har lest det så, jeg lager et nytt så han/du kan trykke på GNP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...