Gå til innhold

nybegynner snowbord pakke

daneriks

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har prøvd meg litt på snowboard med en kamerat sitt utstyr, og likte virkelig å stå på det. Så nå ser jeg etter en billig snowboard pakke for nybegynnere.

jeg er 188 høy

veier 80 kg

sko-størrelse 43

noen som vet om en butikk som selger rimelige pakker for en eventyrlysten gutt som meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne jo sjekke finn.no eller et annet nett marked. Det er ofte folk som selger utstyr billig der. (en kompiss fikk tak i brett og sko til 600 kroner).

Og til sånne priser gjør det ikke så mye om brettet er litt for kort/langt, det blir mer sånn at du bruker det til du er middels god og vet du vil fortsette, så kan du jo kjøpe deg ordentlig nytt utstyr senere :)

Eneste du bør passe på, er at du mest sannsynelig trenger et "wideboard" siden du har såppas stor skostørrelse. (no offence :p har 45 selv ^^ )

Endret av Tortuga
Lenke til kommentar
hvor langt bør brettet være til en på min størrelse?

og er det noen fordeler/ulemper med "wideboard"?

Brett lengde er jeg litt usikker på. Men rundt hake partiet virker riktig. (som sagt, du burde helst få vite akkurat det fra noen andre ;) )

Fordelen med wideboard er at tærne dine ikke vil være "utenfor" brettet. Det vil vel også være lettere og kjøre på pudder snø pga større flate på brettet. Når det kommer til ulemper er jeg litt usikker. Men, det kan hende det blir litt vanskeligere og svinge med et wideboard en det gjør med et vanlig, men jeg tror ikke er det såppass ille at det er noe og tenke på.

Lenke til kommentar

takk for raske svar folkens, jeg kjøpte mitt første snowboard i dag :) fant annonsen på finn.no

brettet er 150 langt, rekker meg nesten til haken og skoene går hvertfall ikkje utenfor kanten av brettet

hele pakken kostet meg 800 kr. så er ganske fornøyd

Lenke til kommentar
Du kunne jo sjekke finn.no eller et annet nett marked. Det er ofte folk som selger utstyr billig der. (en kompiss fikk tak i brett og sko til 600 kroner).

Og til sånne priser gjør det ikke så mye om brettet er litt for kort/langt, det blir mer sånn at du bruker det til du er middels god og vet du vil fortsette, så kan du jo kjøpe deg ordentlig nytt utstyr senere :)

Eneste du bør passe på, er at du mest sannsynelig trenger et "wideboard" siden du har såppas stor skostørrelse. (no offence :p har 45 selv ^^ )

Dette er jo bare piss, klart han ikke trenger noe wideboard, man har jo ikke bindingene rett fram man har dem litt i vinkel og da skal du opp i str 48 før du trenger noe wideboard, eller hvis du kjører mye pudder da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
takk for raske svar folkens, jeg kjøpte mitt første snowboard i dag :) fant annonsen på finn.no

brettet er 150 langt, rekker meg nesten til haken og skoene går hvertfall ikkje utenfor kanten av brettet

hele pakken kostet meg 800 kr. så er ganske fornøyd

Supert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...