Khaffner Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Vi fikk plutselig strømbrudd, men det kom tilbake fort. Jeg slo på pc'en og la merke til at min eksterne harddisk ikke var mountet. Jeg mountet med Disk Mounter i panelet og fikk denne feilmeldingen: Cannot mount volume. mount_point cannot contain the following characters: newline, G_DIR_SEPERATOR (usually /) Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Tror det gjelder navnet/labelen på disken som er korrupt. Prøv å endre ved å lese her. atlef. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Ville det ikke være enklere i GParted? Jeg kan endre labels der også tror jeg edit: Jeg endret på label i GParted, hjalp ingenting. Det er noe med mount point tenker jeg, men den har alltid vært /home/media Endret 8. februar 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Er det noe jeg kan gjøre gjennom en pc som klarer å mounte den? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 prøvd noe sånt: sudo mount /dev/partisjon /home/media -o force I følge feilmeldinga så er det noe galt i fstab som manageren bruker (trur jeg da) Lenke til kommentar
desverre Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 prøvd noe sånt:sudo mount /dev/partisjon /home/media -o force I følge feilmeldinga så er det noe galt i fstab som manageren bruker (trur jeg da) Takker for hjelpen, jeg hadde akkurat samme problem men skal -o force komandoen brukast fast om jeg redigerer den inn i /etc/fstab? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 nei, den skal kun brukes hvis den ikke vil, den KAN fucke opp mountinga hvis man er uheldig Lenke til kommentar
desverre Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 nei, den skal kun brukes hvis den ikke vil, den KAN fucke opp mountinga hvis man er uheldig Så hva gjør force komandoen med filsystemet på disken da? Ja jeg er nybegynner på linux, men det har vell alle vært en gang... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Den gjør ikke noe med filsystemet utover det som blir gjort ved en vanlig mount, den bare ignorerer alt av feilmeldinger når du monterer og monterer den alikevel. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg fant ut av det! kjørte gconf-editor i terminalen og fikk opp et vindu. jeg navigerte til system>storage>drives/_org_freedesktop_Hal_devices_storage_serial_WD_10EACS_External og endret valuen fra /home/disk til Medier . Jeg kunne valgt hva jeg ville så lenge det ikke inneholdt mellomrom eller skråstreker. fikk hjelp herfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå