Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5

genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Omnia HD'en min i noen dager nå og er den første mobilen min av sitt slag.

Jeg skulle gjerne visst om man kan utforske delte mapper på pcen gjennom wifi nettverket? Noen som vet dette? Eller enda bedre, noen som kan dette og gidder å forklare meg hvordan?

Lenke til kommentar
Jeg er ihvertfall fornøyd med min telefon. Tenkte det var greit å skrive det nå. :D

Jeg er veldig fornøyd med min også. Det er viktig at folk som leser denne tråden ikke bare blir matet med det som er dårlig.

Er det noen kloke sjeler som kan svare meg på om det går an å høre NRK nettradio via trådløst nettverk på Omniaen?

Har lagt inn et program som heter Internet Radio. Det fungerer bra, men har jo bare noen få utenlandske stasjoner inne.

Det hadde jo vært kjekt å høre på NRK i utlandet.

Lenke til kommentar
Jeg er ihvertfall fornøyd med min telefon. Tenkte det var greit å skrive det nå. :D

Jeg er veldig fornøyd med min også. Det er viktig at folk som leser denne tråden ikke bare blir matet med det som er dårlig.

All info er bra info på denne tråden, mener eg. Hele poenget med forumet er å kunne dele info og erfaringer. Eg har opplevd mye feil og kødd med mobben, men mener fremdeles det er den råeste mobiltelefonen på markede disse dager. Hørtes interresant ut dette med Ig2 med nordisk firmware forresten. Hvis det stemmer, er det vel bare å flashe mobben og oppdatere da......eller...

Lenke til kommentar

All info er bra info på denne tråden, mener eg. Hele poenget med forumet er å kunne dele info og erfaringer. Eg har opplevd mye feil og kødd med mobben, men mener fremdeles det er den råeste mobiltelefonen på markede disse dager. Hørtes interresant ut dette med Ig2 med nordisk firmware forresten. Hvis det stemmer, er det vel bare å flashe mobben og oppdatere da......eller...

Det er vel bare en hack av den italienske IG2. Det har vel ikke kommet noen offisiell nordisk IG2 ennå...

Lenke til kommentar
Jeg sitter på windows 7, og jeg får bare opp "kan ikke kontrollere gjeldende enhetsversjon" når jeg prøver å sjekke om det har kommet oppdateringer. Noen andre som sliter med dette?

Under "Enheter og skrivere" skal i8910 dukke opp som "ukjent enhet" når den er koblet til. Du må oppdatere driveren manuelt. Driveren finner du i x64-mappa i Samsung-mappa (Programfiler). Er noe med 32/64 bits versjoner av drivere...

Jeg er også fornøyd med telefonen min (etter over 2 mnd) - og gleder meg til oppdateringa av prg.varen. Jeg føler meg trygg på at vi også vil få en oppdatert versjon etter hvert - men tror det er lite vits i å spørre skandinaviske Samsung-avdelinger om dette. Tror rett og slett ikke de har særlig peiling på dette... Sannsynligvis vil ikke Samsung ta sjansen

på å slippe den nye versjonen før den er ferdig testet, og de kan føle seg trygge på at brukerne ikke blir ennå mer "pissed off".

Men det er klart; ventetida spenner forventningene skyhøyt.

BjOlav

Lenke til kommentar
Skjønner....jeg har aldri klart å slå meg til ro med htc telefoner :dontgetit:

Da er vi to

Svarer på litt gammelt innlegg her da jeg nå akkurat har bestilt Omnia HD, og sitter å leser meg opp på telefonen i dette forumet fra begynnelse til slutt:) Angående HtcHD så har jeg nå hatt den inne til rep for tredje gang på samme feil (restarthælvete og videosamtale som ikke virker). Helt enig med deg ang. kameraet på HD - der dreit de seg ut! Dessuten klikka jeg av windows mobile systemet - too much! Endelig fikk jeg heve kjøpet og fikk bytte rent i en Omnia HD:) Gleder meg. Skulle faktisk bare ønske som visse andre her også, at den hadde android - det hadde vært spennenede. Ser at Omnia II skal ha windows !?! Verden er gal!

Endret av tomfly
Lenke til kommentar

Det siste Firmware I8910ZXIG4 er blitt testet:

" Things I’ve noticed:

* We now have letters on the dialer, unlike IG2. But still no quick way of bringing up contacts by keying the number that corresponds with the letter / name.

* More free ram. Around 170mb free now just after a reset

* Faster than i8910XXiG2

* Supports 3 Chinese languages and English only. Will boot up in Chinese but you just change it to English.

* Browser stop bug fixed. (That was also fixed in G3 I think!)

* The S60 web browser, is faster and more responsive to touch. Must be a newer/better build Vs IG2.

* Wifi works well. Even with low signal I can connect.

* A few megabytes more of free C drive (36mb aprox phone memory)

* 720p video is smoother. Other users have reported this too.

* Improved battery life over

the Italian IG2

* GPS lock is the same as IG2 – Very fast and I can get full strength GPS signal even indoors.

Negatives of this

firmware:

* No games installed. I guess they had no Chinese versions. No biggie for me as the games were just trials anyway"

Lenke til kommentar
Jeg sitter på windows 7, og jeg får bare opp "kan ikke kontrollere gjeldende enhetsversjon" når jeg prøver å sjekke om det har kommet oppdateringer. Noen andre som sliter med dette?

Under "Enheter og skrivere" skal i8910 dukke opp som "ukjent enhet" når den er koblet til. Du må oppdatere driveren manuelt. Driveren finner du i x64-mappa i Samsung-mappa (Programfiler). Er noe med 32/64 bits versjoner av drivere...

Jeg er også fornøyd med telefonen min (etter over 2 mnd) - og gleder meg til oppdateringa av prg.varen. Jeg føler meg trygg på at vi også vil få en oppdatert versjon etter hvert - men tror det er lite vits i å spørre skandinaviske Samsung-avdelinger om dette. Tror rett og slett ikke de har særlig peiling på dette... Sannsynligvis vil ikke Samsung ta sjansen

på å slippe den nye versjonen før den er ferdig testet, og de kan føle seg trygge på at brukerne ikke blir ennå mer "pissed off".

Men det er klart; ventetida spenner forventningene skyhøyt.

BjOlav

Har ikke den nye versjonen kommet? De du får kjøpt i div nettbutikker dag er ikke de oppgraderte. Hvis ikke, på hvilken måte kan man sjekke at man har den "nye" versjonen ?

Lenke til kommentar

BjOlav

Takk for denne, det hjalp med meg å finne telefonen og det gjorde at programmet nå oppdager at jeg trenger å oppdatere telefonen. :)

Men nå har et nytt problem dukket opp, når jeg trykker på "oppdater" knappen, låser programmet seg og ingenting skjer. Har du opplevd dette også?

Lenke til kommentar

Har nå endelig fått reklamert på min HTC HD og fikk tilbud om ny mobil etter å ha levert den inn til rep for tredje gang på ett halvt år. I hovedsak er det samtalevideo som svikter, men har også vært offer for restart-hælvete. To ganger har de byttet hovedkort, og jeg har altså hatt tre forskjellige imei nummere på denne mobilen. Nok er nok, og elprice har vært svært imøtekommende da jeg ba om å få en Omnia HD i rent bytte:) Skal dessuten bli godt å bli kvitt windows mobile syntes jeg - too much! Andre som har gitt opp?

Lenke til kommentar
Har nå endelig fått reklamert på min HTC HD og fikk tilbud om ny mobil etter å ha levert den inn til rep for tredje gang på ett halvt år. I hovedsak er det samtalevideo som svikter, men har også vært offer for restart-hælvete. To ganger har de byttet hovedkort, og jeg har altså hatt tre forskjellige imei nummere på denne mobilen. Nok er nok, og elprice har vært svært imøtekommende da jeg ba om å få en Omnia HD i rent bytte:) Skal dessuten bli godt å bli kvitt windows mobile syntes jeg - too much! Andre som har gitt opp?

Eg solgte min htc touch hd til fordel for omnia hd. Angrer ikke et sekund:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...