son Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Får ikke Route 66 GPS til å fungere, sitter bare fast på "henter posisjon".. Hva er galt? Edit: Glem det, bare venta lenge nok så fikk jeg tilkobling til satelitt! :-) Endret 20. august 2009 av son Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Kan noen hjelpe meg med å få PC og Omnia HD til å koble sammen med "blåtann"?. Uansett hva jeg gjør går det ikke, de finner hverandre men klarer ikke å koble sammen, noe min Nokia N82 ikke hadde problem med Takk på forhånd Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hmmm..Funker utmerket her..Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.. På mobilen aktiverer jeg bluetooth,så høyreklikker jeg på filen jeg vil overføre fra pcen velger Send til-bluetooth enhet.. Fra mobil til pc må jeg først gå inn i start menyen-alle programmer-Tilbehør-Kommunikasjon-Filoverføringsveiviser for bluetooth (Du kan høyreklikke for å lage en snarvei som du kan legge på skrivebordet for senere bruk..) så føler du anvisningene..Mulig du må inn i kontrollpanel-bluetooth enheter for å konfigurere og administrere bluetooth enheten. Lenke til kommentar
jano22 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Jeg er plaget av dårlig dekning på enkelte steder med min Omnia. Dette er steder hvor min Touch Diamond hadde full dekning, og Omniaen klarer i beste fall to streker, men som regel en, og ingen 3G-dekning. Dette gjelder for både Network Norway, og Telenor. Er det andre som opplever det samme, eller er jeg nok engang den heldige vinner av en mandagstelefon? Blir kanskje litt offtopic dette , men opplever akurat det samme med min Samsung Innov8 , dette på steder hvor konas mobil har full dekning. Forøvrig ventes det på oppdatering til denne også , men Samsung prioriterer jo å pøse ut nye modeller. Definitivt mitt siste Samsungprodukt. Endret 21. august 2009 av jano22 Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hei. Jeg trenger hjelp med å få aktivert kartene på min Omnia hd. Den har vært hos Delta service for å oppgradere softvaren og kommer hjem da uten route 66. Jeg legger det da inn fra cd'n som fulgte med og syncroniserer lisensnøklene, men kartene er fortsatt merket låst. Har prøvd å skumme gjennom tråden her, men det er for mange sider. Håper på hjelp fra et lyst hode her. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Den har vært hos Delta service for å oppgradere softvaren og kommer hjem da uten route 66. Hvilken firmware la de inn? Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Leste en plass en (i denne tråden tror jeg faktisk) om en som målte signalstyrken på omniaHD og gammeltelefon hans. omniaen hans viste to strek, mens gammeltelefon viste full dekning. Når han målte dette viste det seg at begge hadde like godt signal (feks 10 db) men at gammeltelfon "skrøt" på seg bedre dekning. i realiteten hadde begge like god. Er kjent med denne erfaringen, men min har beviselig dårlig dekning, da jeg ikke kan motta anrop eller SMS når jeg sitter i en kjeller hvor jeg tidligere hadde full dekning med min Touch Diamond. Så da går den nok i retur til komplett, ja. Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Har et spørsmål vedrørende GPS på Omnia HD. Har installert "navigasjon" og GPS finner min posisjon relativt fort. Men, det ser ikke ut til å være noen kart overhodet? Plasserer meg på rett sted i norge, men det finnes ikke veikart. Må jeg intallere/aktivere dette på annet vis? Den spør meg også etter en "voucher", trykker bare bort dette ettersom jeg ikke tror noe slikt flgte med i mobilpakken.. Noen som har svar? (skal vel være levert med kart over norden?) Bestilt fra MPX Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Er kjent med denne erfaringen, men min har beviselig dårlig dekning, da jeg ikke kan motta anrop eller SMS når jeg sitter i en kjeller hvor jeg tidligere hadde full dekning med min Touch Diamond. Så da går den nok i retur til komplett, ja. Jeg opplever det som tilsvarende, Omnia HD'en har dårligere dekning og bryter samtaler oftere enn de andre mobilene mine (HTC Magic, iPhone 3G, HTC Touch Pro med flere). Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Den har vært hos Delta service for å oppgradere softvaren og kommer hjem da uten route 66. Hvilken firmware la de inn? Det som ligger der nå er xxIf7 Merke at samtalekvaliteten har blitt mye bedre, da den før etter et par min begynte å sprake og bryte opp. Nå er den helt 100% Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hei. Jeg trenger hjelp med å få aktivert kartene på min Omnia hd.Den har vært hos Delta service for å oppgradere softvaren og kommer hjem da uten route 66. Jeg legger det da inn fra cd'n som fulgte med og syncroniserer lisensnøklene, men kartene er fortsatt merket låst. Har prøvd å skumme gjennom tråden her, men det er for mange sider. Håper på hjelp fra et lyst hode her. Har fikset det. Det var noe tull med kartene og oppdatering hos route 66. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hmmm..Funker utmerket her..Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det..På mobilen aktiverer jeg bluetooth,så høyreklikker jeg på filen jeg vil overføre fra pcen velger Send til-bluetooth enhet.. Fra mobil til pc må jeg først gå inn i start menyen-alle programmer-Tilbehør-Kommunikasjon-Filoverføringsveiviser for bluetooth (Du kan høyreklikke for å lage en snarvei som du kan legge på skrivebordet for senere bruk..) så føler du anvisningene..Mulig du må inn i kontrollpanel-bluetooth enheter for å konfigurere og administrere bluetooth enheten. Takk for svar Nå jeg prøvd i det "vide å hele" uten noe resultat, samt mange å lange samtaler med supporten. Når windows ber meg velge om jeg skal ha sikkerhetsnøkkel skal jeg da velge uten eller skal jeg ha nøkkel? å isåfall hvordan skal jeg skrive inn nøkkelen på tlf?. Føler at jeg snart leverer inn hele d...tten Lenke til kommentar
Turbogutt Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Testa ut "myphone 2.1". Artig program for de som savner iphone mobilen sin. Hvordan funker myphone da? Kan jeg stiller tilbake til original s60 meny hvis jeg synes myphone er ikke noe for meg da? Forresten hvor fant du program på nett? Lenke til kommentar
runero Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hei. Jeg trenger hjelp med å få aktivert kartene på min Omnia hd.Den har vært hos Delta service for å oppgradere softvaren og kommer hjem da uten route 66. Jeg legger det da inn fra cd'n som fulgte med og syncroniserer lisensnøklene, men kartene er fortsatt merket låst. Har prøvd å skumme gjennom tråden her, men det er for mange sider. Håper på hjelp fra et lyst hode her. Har fikset det. Det var noe tull med kartene og oppdatering hos route 66. Åssen fikset du det?? Har samme problem da jeg tok hard reset. Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Testa ut "myphone 2.1". Artig program for de som savner iphone mobilen sin. Hvordan funker myphone da? Kan jeg stiller tilbake til original s60 meny hvis jeg synes myphone er ikke noe for meg da? Forresten hvor fant du program på nett? Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Testa ut "myphone 2.1". Artig program for de som savner iphone mobilen sin. Hvordan funker myphone da? Kan jeg stiller tilbake til original s60 meny hvis jeg synes myphone er ikke noe for meg da? Forresten hvor fant du program på nett? du bare googler det. Er bare et progg. Symbian s60 5th ligger i bunnen. Myphone er samme prinsippet som touchwiz 3d. Istedenfor samsung sitt "skall" så kan du bruke iphone sitt:) Kan lage egne snarveier til de programmene du bruker. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Er det bare meg som har problem med blåtann forbindelsen mellom PC og Omnia HD? Hvis noen kan forklare detaljert hvordan jeg går frem hadde jeg blitt svært glad Anyone plz? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Du kan velge.Jeg gadd ikke å legge inn noe tilgangsnøkkel.Går kjappere uten. Hmmm..Funker utmerket her..Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det..På mobilen aktiverer jeg bluetooth,så høyreklikker jeg på filen jeg vil overføre fra pcen velger Send til-bluetooth enhet.. Fra mobil til pc må jeg først gå inn i start menyen-alle programmer-Tilbehør-Kommunikasjon-Filoverføringsveiviser for bluetooth (Du kan høyreklikke for å lage en snarvei som du kan legge på skrivebordet for senere bruk..) så føler du anvisningene..Mulig du må inn i kontrollpanel-bluetooth enheter for å konfigurere og administrere bluetooth enheten. Takk for svar Nå jeg prøvd i det "vide å hele" uten noe resultat, samt mange å lange samtaler med supporten. Når windows ber meg velge om jeg skal ha sikkerhetsnøkkel skal jeg da velge uten eller skal jeg ha nøkkel? å isåfall hvordan skal jeg skrive inn nøkkelen på tlf?. Føler at jeg snart leverer inn hele d...tten Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Takk for svar igjen Gjermundsen Jeg har også prøvd uten tilgangsnøkkel, men etter at enhetene er forbundet og PCn skal prøve å installere driverne sier den at den ikke finner de, og jeg har avinstallert og innsallert flere ganger programmene som hører til Omnia Hva fan kan det være? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Vet ikke hav det kan være.Her gikk det ganske kjapt å sette opp.. Har du vært inne i Kontrollpanel-bluetooth enheter?Der kan du legge til enheter,samt under Alternativer krysse av for "slå på oppdaging","tillat bluetooth-enheter å koble til maskinen" og "varsle meg når ny bluetooth-enhet vil koble til". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå